Mine områder
Hjelp
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

2023 juni feriepenger: Mangler trekk i lønn for ferie på flere ansatte (lønnsart 167xx)

av Arthur Kvalheim

Vi holder på å forberede utbetaling av feriepenger nå i juni, og ser at kun en tredjedel av våre ansatte ligger i kjøringen med trekk i lønn for ferie på lønnsart 16710. Det mangler altså på resten av de ansatte.

 

Jeg har sett det nylig lanserte online-kurset for feriepenger i Visma Learning Universe, og vært inne på de ansatte i Ferieadministrasjon i Calendar og sett, men klarer ikke få finne årsaken til hvorfor noen ansatte får trekk og andre ikke. 

Er det flere som opplever det samme? Er det noen som har tips til hvordan dette kan rettes?

4 SVAR 4
Arthur Kvalheim
CHAMPION ***

av Arthur Kvalheim

Dette løste det.

Det som er rart er at vi ikke har hatt dette problemet de to tidligere årene, og vi har ikke brukt Payroll eller Calendar på annen måte i år enn i fjor. Nå har vi klikket inn på en og en ansatt og endret på alle, så problemet er løst for i år.

Takker for svar! 🙂

Kizza
CONTRIBUTOR ***

av Kizza

Det var bra at vi var til hjelp! 😀

Ha en flott dag 😎

Godkjent løsning
Combo
CONTRIBUTOR **

av Combo

Holder med Kizza.

Sjekk hvor mange feriedager som står i calender->ferieberegning som opprinnelige dager.

Står det 25 dager vil de trekkes 25 dager ved feriekjøringen.

Nyansatt? det vil automatisk stå 0 slik at feriedager trekkes fortløpende men det kan også endres hvis dere har en annen ordning 🙂

Godkjent løsning
Kizza
CONTRIBUTOR ***

av Kizza

Hos meg er trekket etter hvor mange dager ferie de har liggende her--> 

https://web.calendar.hrm.visma.net/absence/#/a6354387-5f42-4010-b8c9-1316dedc1e73/vacationmanagement...

De som bare har bedt om 20 dager/4 uker, har jeg redusert med 5 (siden 25 er normalen her) og trekket ble fikset tilsvarene. 

De som ligger inne med TIMElønn på Employee/Stilling (og ikke MNDlønn)  har ikke trekket.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"