Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Beregning av overtid

av Anonymous

Jeg har lest brukertipset til Wenche vedrørende "Faktor for beregning av timesats for timelønn og overtid". Har forstått det slik at det automatisk blir beregnet overtid på timer over 37,5, om man har denne arbeidstidsordningen. 

 

Vi har en ansatt som har arbeidstidsordning på 37,5t, og skal ha overtidsbetalt av timer over dette pr. uke. Han har registrert timene sine i calendar ved å bruke koden "Timelønn". På ei uke registrerte han over 37,5 timer på denne måten, men det ble ikke atomatisk beregnet overtid av timene over 37,5. Jeg har derfor måttet legge dette inn manuelt i ettertid. 

 

Hva gjør vi feil ettersom det ikke atomatisk blir beregnet overtid på timer over 37,5?

 

 

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Sylvia.

 

Du gjør ingen ting feil her.

Årsaken til at det ikke skjer noe automatisk er at det ikke er støtte for dette i Calendar per nå. Det betyr at den ansatte manuelt må registrere både timelønn og overtid for å få korrekt utbetaling.

Det skal gjøres mye med timeregistrering i Calendar i løpet av 2021 så håpet er at det kommet støtte for dette i en fremtidig versjon.

 

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"