Mine områder
Hjelp
SW-ERV
CONTRIBUTOR **

Knapp "lukk" virker ikke ved nedlasting av skattekort

av SW-ERV

Når jeg har bestilt og lastet ned skattekort og trykker på knappen "lukk" vil ikke vindu lukke seg så jeg må ut av hele lønnskjøringa og starte på nytt. Håper på en fix her. Amelding.JPG

19 SVAR 19
Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Jeg kan null og niks om programmering men når en "Lukk" knappe ikke responderer er det lett å tro at det må være en smal sak å fikse. Man blir jo nesten litt skremt når den typen bug ikke blir ryddet av veien med en gang den blir innrapportert. 

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei 🙂 

Jeg ser absolutt poenget ditt. Men det er rett og slett fordi vi i disse dager har satt inn alt kruttet når det gjelder grenssnittutvikling på det nye grensesnittet, siden det vil bli det primære grensesnittet fra 7 november. Så vi har prioritert å bruke tiden der. 

 

Mvh

Hanna

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum (Oppdatert ‎28-10-2022 11:31 av Nils Fossum )

Siden alle stort sett har vært i det gamle og man fortsatt etter 7. november skal kunne hoppe mellom dem mener jeg det blir feil prioritering. Få unna små og greie ting raskt er det jeg har lært at er lurt, men mulig jeg undervurderer jobben med å fikse denne tilsynelatende enkle feilen. Når den typen feil ikke blir håndtert raskt tror jeg dere vil gjøre mange demotiverte i forhold til å rapportere inn ulike forhold til dere. Og det er en dialog dere absolutt trenger tenker jeg!

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Vi er absolutt takknemlige for alle innspill vi får, og helt avhengig av disse for videre utvikling av løsningen. Dessverre så er det sånn at vi noen ganger må prioritere hva vi bruker utviklingstid på, så derfor har vi valgt nå å prioritere det nye grensesnittet. Så må vi heller se på hva vi har mulighet til å gjøre etter 7 november. Men vi ønsker primært at kundene bruker det nye grensesnittet til de oppgavene de kan, da dette på sikt vil erstatte det gamle. Også ønsker vi også selvfølgelig gjerne tilbakemeldinger på det nye grensesnittet også 🙂 

 

Mvh

Hanna

SW-ERV
CONTRIBUTOR **

av SW-ERV

Hvordan tar man da i bruk det nye grensesnittet?

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei 🙂 

Vi har laget en egen artikkel om det nye grensesnittet og hvordan det fungerer. Den finner du her: 

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Nytt-grensesnitt/ta-p/528626 

 

Mvh

Hanna

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Hei,

Hvor kan man importere transaksjoner i det nye grensesnittet?

SW-ERV
CONTRIBUTOR **

av SW-ERV

Dette har jeg også spurt om. Men pr nå er det ikke mulig. Da må man over til gammelt grensesnitt og hente inn der for så igjen å gå tilbake til ny... 

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Takk for svar! Som vanlig er ikke alle funksjoner på plass..... 😅

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Det ligger som et valg i midten nederst i skjermbildet. På den måten kan man hoppe mellom dem.

av Oliver Tobias Gran

Hei, @Hanna Eid hva er status her? Det har vært slik veldig veldig lenge.

 

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei 🙂 

Har dere testet dette i det nye grensesnittet, det er ikke meldt om at det tilsvarende problem der. Nå skal vi snart bytte over dit, så det vil være mest aktuelt å hente skattekort der.

 

Mvh

Hanna

Hilde Andersen2
CHAMPION *

av Hilde Andersen2

Hvis man endrer/registrer noe i det nye grensesnittet, vil de lagringene også blir gjort i "det gamle"? 

Hei. Ja, det er riktig. 

 

Mvh Alexandra

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei 🙂 

Det vil det. Begge disse grensesnittene benytter seg av samme "motor". Så alt som gjøres i det ene vil bli synlig i det andre.

 

Mvh

Hanna

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Men synlig på forskjellig måte vel? La inn en lønnsendring fra 38.000 til 40.000 og da ble dette presentert forskjellig i gammelt og nytt grensesnitt. I gammelt ble lønnen endret til kr 40.000 som forventet på øverste lønnslinje. I nytt grensesnitt ble det liggende kr 38.000 som månedslønn så jeg ble i tvil om endringen var kommet inn. Men i bunn sto det noe om tillegget på kr 2.000 som jeg følger var en mindre klar måte å presentere denne lønnsendringen på.

av Aleksander_Nunes-Xavier

Enig, dette må fikses!

av Oliver Tobias Gran

Utrolig irriterende. Har ikke fungert på nærmere 1 år.. 

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Det håper jeg også 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"