avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Linda68
CONTRIBUTOR **

Landskode - utland

av Linda68

Jeg har i dag pratet med skatteetaten. Vi har en ansatt som bor og jobber i Frankrike, og hans lønn er oppgavepliktig men ikke avgiftspliktig i Norge. Jeg får ikke rapportert inn denne lønnen direkte til a-melding fra Visma Payroll, fordi landskode -feltet ikke er implementert i løsningen. 

Da fikk jeg et klart svar fra skatteetaten: da er ikke Visma Payroll et fullverdig lønnssystem.

Lønn utbet til ansatt som jobber og bor i utland skal rapporteres inn under den gamle koden 113-A: 

Lønn og godtgjørelse utført i utland - opptjeningsland: ....

Dette MÅ dere få på plass!

7 SVAR 7
Martin_Moe
CONTRIBUTOR *

av Martin_Moe

Hvordan løser dere dette problemet i dag ?  er det noen som har tips til Eacounting har løsningen ?

Andreas88
CONTRIBUTOR *

av Andreas88 (Oppdatert ‎13-02-2020 09:39 av Andreas88 )

Hei! 

Vi sliter med det samme, men jeg var heldig da jeg ringte skatteetaten for å få hjelp.  De guidet meg gjennom et A-01 skjema og det fungerte  greit.

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei Linda! 

Det stemmer at Payroll per i dag ikke støtter "Lønn opptjent i utlandet". 

Støtte for lønn utland er en av de tingene vi har på roadmappen vår å få på plass. Nøyaktig når dette kommer er dessverre litt vanskelig å si enda, da det er noen andre ting som må på plass først.

Mvh

Hanna

BelindaHagen
CONTRIBUTOR **

av BelindaHagen

Hei Hanna, 

Er det noe nytt på denne biten?

Nå er vi på tampen av året, og det hadde vært fint å fått inn ALLE ansatte i ett lønnssystem fra nyttår.

Hilsen Belinda

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Heisann! 

Vi rekker dessverre ikke å få den på plass til 01.01. Vi har planlagt den inn for 2 kvartal 2021. 

Mvh

Hanna

BelindaHagen
CONTRIBUTOR **

av BelindaHagen

Hei, 

Jeg har samme problemstilling for en av våre ansatte som er bosatt i Nederland. I og med at dette er pålagt rapportering i A-meldingen håper jeg at dere klarer å få dette på plass snarest. 

Hanna Eid
VISMA

av Hanna Eid

Hei! 

Denne er nå løst. Dere kan lese mer om det her: 

https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-net-Payroll/Na-kan-du-rapportere-lonn-opptjent-i-utla... 

Mvh

Hanna