for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg har i dag pratet med skatteetaten. Vi har en ansatt som bor og jobber i Frankrike, og hans lønn er oppgavepliktig men ikke avgiftspliktig i Norge. Jeg får ikke rapportert inn denne lønnen direkte til a-melding fra Visma Payroll, fordi landskode -feltet ikke er implementert i løsningen.
Da fikk jeg et klart svar fra skatteetaten: da er ikke Visma Payroll et fullverdig lønnssystem.
Lønn utbet til ansatt som jobber og bor i utland skal rapporteres inn under den gamle koden 113-A:
Lønn og godtgjørelse utført i utland - opptjeningsland: ....
Dette MÅ dere få på plass!
Hvordan løser dere dette problemet i dag ? er det noen som har tips til Eacounting har løsningen ?
Hei!
Vi sliter med det samme, men jeg var heldig da jeg ringte skatteetaten for å få hjelp. De guidet meg gjennom et A-01 skjema og det fungerte greit.
Hei Linda!
Det stemmer at Payroll per i dag ikke støtter "Lønn opptjent i utlandet".
Støtte for lønn utland er en av de tingene vi har på roadmappen vår å få på plass. Nøyaktig når dette kommer er dessverre litt vanskelig å si enda, da det er noen andre ting som må på plass først.
Mvh
Hanna
Hei Hanna,
Er det noe nytt på denne biten?
Nå er vi på tampen av året, og det hadde vært fint å fått inn ALLE ansatte i ett lønnssystem fra nyttår.
Hilsen Belinda
Heisann!
Vi rekker dessverre ikke å få den på plass til 01.01. Vi har planlagt den inn for 2 kvartal 2021.
Mvh
Hanna
Hei,
Jeg har samme problemstilling for en av våre ansatte som er bosatt i Nederland. I og med at dette er pålagt rapportering i A-meldingen håper jeg at dere klarer å få dette på plass snarest.
Hei!
Denne er nå løst. Dere kan lese mer om det her:
Mvh
Hanna