Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Lønnsart antall

av Eide Marianne

Hei,  er det mulig å opprette en lønnsart i Payroll, som bare skal regulere antall?  Ønsker å vise feriedager til gode og opparbeidede timer på lønnslipp.

8 SVAR 8
Godkjent løsning
LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei

Vi har fått hjelp fra vår partner til å opprette en lønnsart 1 som viser fleksitiden til de ansatte som har slik ordning. Problemet er der det ikke er noen endring fra måned til måned, og lønnsarten da ikke brukes en måned, da vil den heller ikke vises på lønnsslippen (siden det er kun aktive lønnsarter som vises også akkumulert)

Men den vil jo vises i det det er endringer en måned

 

Du kan opprette lønnsart 1 for feriesaldo og 2 for opparbeidede timer 

I generell informasjon skal det bare krysses av for variabel

I visning, krysser du av for Absence, Transaksjon, Time, vis tekst på transaksjon, beløp. Den kan sorteres som utlegg

Kontering - ingen konto skal legges inn

Innberetning a-melding - ingen verdi på alle felter. Rapporteringsperiode - betalt periode

Avansert - Faktor, Antall, skal være valgfri og 1. Sats og beløp - ikke lovlig 

Ingen tilleggsinformasjon

 

Gi beskjed hvis du ikke får det til 

Lena  

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei igjen, jeg ser nå at de 2 lønnsartene jeg opprettet ikke tar med saldo over til nyttår, iallefall viser det ikke på lønnslippen.  Eks. når jeg legger inn nye 25 feriedager på januar viser den på lønnslippen bare det som er registrert i januar og tar ikke med ev. feriedager som var igjen fra 2022.  Er det slik hos deg også, eller har jeg gjort noe feil når jeg opprettet lønnsartene?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei igjen Lena,  jeg har nå brukt lønnsarten for opparbeiding av timer.  Den fungerer fint, bortsett fra at antallet viser både i rubrikk antall og rubrikk beløp gjør den det hos deg også?  Litt misvisende for den ansatte at den står som beløp, selv om den ikke tar det med i sum for utbet.

EideMarianne_0-1644310650312.png

 

 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei

Ser at i mitt oppsett så får jeg ikke frem antall (det første tallet), men jeg får opp 114 både i beløp-kolonnen og hittil i år. Nå er de ansatte her kjent med fleksitidsordningen gjennom flere år, så jeg har ikke fått spørsmål om dette er timer eller ikke. Men jeg skjønner at det er misvisende at det står som beløp. Du kan evt høre om Visma har løsning på dette 

Lena  

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei Lena, tusen takk for godt og fyldig svar.  Dette vil jeg prøve, men det er ganske frustrerende at det generelt ikke vises lønnsarter som ikke er aktive en periode, selv om de har saldo.  Vi startet med Payroll nå fra januar, og jeg er ganske sjokkert over hvor mye bedre jeg har følelsen av at Huldt&Lillevik er på mange områder.

Venke Sørøy
CONTRIBUTOR ***

av Venke Sørøy

Det må jeg si meg enig i, et fryktelig tungvint system som ikke kan måle seg med Huldt & Lillevik i det hele tatt. Jeg har nå bedt Visma om at vi ønsker å fortsette med H & Lillevik i 2022 også. Så får vi håpe på at lønnsssystemet deres blir veldig mye bedre i løpet av året. Sjokkert over at det er mulig å legge ned H&L og be kunder gå over til en mye dårlige lønnssystem. 

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Enig!

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Ja, vi er mange som er enige i det og har lagt inn saker for utbedring. Brukte selv HL til og med februar i fjor

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"