Mine områder
Hjelp
MargretheR
CONTRIBUTOR ***

Mottar ikke SMS med innlogging til Altinn for å hente skattekort

av MargretheR

Hei.

Jeg skal hente skattekort nå i forbindelse med lønnskjøring, og bestillingen via Payroll har gått gjennom som vanlig. Når jeg klikker på "Oppdater skattekort" og får opp bildet der jeg skriver inn fødselsnummeret mitt og passordet, mottar jeg ikke SMS`en med engangskoden. Det står øverst i bildet at engangskode er sendt, men jeg mottar altså ikke SMS`en. 

Er det flere enn meg som opplever dette nå? Jeg har forsøkt å logge inn i Altinn utenom lønnssystemet, og der fungerer det fint, men altså ikke via Payroll. Dette har jeg ikke hatt problemer med tidligere....

 

Mvh

Margrethe

8 SVAR 8
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Samme her, har ventet i over 1 time. Ser at det er lagt ut info fra H&L, at det er problemer hos Altinn

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

H&L har lagt ut hvordan de kan hentes manuelt, er dette mulig også i Payroll?

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Takk for svar:) Jeg vet dessverre ikke om de kan hentes manuelt i Payroll. Det må i så fall @Anonymous svare på.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Den kan dessverre ikke hentes manuelt.

Når Altinn er opp igjen, må du bestille skattekort på nytt. Da kan du følg veiledningen her.

Mvh

Wenche

Mvh

Wenche

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Margrethe.

 

Det skyldes forsinkelser hos Altinn.

https://www.altinndigital.no/driftsmeldinger/

 

Mvh

Wenche

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Ok. Takk for svar 🙂

Ømer
CONTRIBUTOR *

av Ømer (Oppdatert ‎06-01-2022 14:00 av Ømer )

Det samme skjedde her, men så prøvde jeg i det nye grensesnittet til Payroll og da gikk det fint med nedlastning av skattekort 🙂

MargretheR
CONTRIBUTOR ***

av MargretheR

Tusen takk for tips, jeg testet det nå, men det fungerte dessverre heller ikke....Kanskje du fikk den siste😅

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"