Mine områder
Hjelp
Jørgen Riibe
PARTNER

Notat/huskelapp for neste lønnskjøring

av Jørgen Riibe

Prøver å kvitte meg med permer og notater på hva jeg skal huske på ved neste lønnskjøring; f.eks. hvis noen ansatte gir beskjed om noe og jeg ikke har tid/anledning til å gjøre akkurat nå. Finnes det eller er det planer om å få laget et notatfelt på enten de ansatte eller selskapet der noe slikt kunne noteres. Eller legge inn et dokument fra en epost eller hele eposten, e.l. Da ville jeg bli 100 % digital på Payroll.

6 SVAR 6

av Gunnar Glendrange (Oppdatert ‎06-07-2021 09:58 av Gunnar Glendrange VISMA )

Innspill / tips!   Payroll er datostyrt (i veldig veldig mye). Som et alternativ til tradisjonelle huskelister, hva med å registrere opplysningen med en gang?  Og si det skal gjelde i fremtiden!  Kan være verdt å prøve:)

Og om du lurer, blir ikke det forvirrende?  Om du f.eks endrer avdeling på en person, og sier det skal gjelde fra 1. august ... så vil du se dagens avdeling frem til dagen inntreffer (men det er også visualisert at det er registrert en fremtidig verdi, som du kan se - om du vil).

Samme om du f.eks endrer månedslønn.   

Jørgen Riibe
PARTNER

av Jørgen Riibe

Kan være delvis enig i det Gunnar G, men det er ikke alt som kan avgjøres der og da og trenger litt bearbeidelse, og DA hadde det være kjekt med en plass å notere slikt som har med lønn å gjøre. Og best av alt, dette er et notatfelt og det trengs ingen behandlingsregler eller noe mikkmakk mot Altinn eller ande integrasjoner 😎

Godkjent løsning
Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

God idé. I SAP kalte de dette "Terminovervåkning" og en sjekket alt som låg her av notater før neste lønn, som en del av lønnskjøringen. Men bør ideen legges ut under fanen "Ideer" over her, slik at det kan stemmes over?

Jørgen Riibe
PARTNER

av Jørgen Riibe

Da har jeg lagt det ut som en ide, tror det har vært andre ideer i samme kategori tidligere også

 

av Oliver Tobias Gran

God idè! 😄 

 

Siv Saxerud
CHAMPION *

av Siv Saxerud

Savner også det, har endt opp med at jeg legger det under avtalefeltet på min egen kalender, hvor jeg lister opp ulike ting som må huskes på. Hadde vært fantastisk å hatt "huskelapp" på payroll. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"