Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

OTP

av Anonymous

Hei!

Har gått over fra Mamut One til å bruke Payroll. Synes det er et enkelt og brukervennlig program - når man først har kommet inn i det. Men jeg har et spørsmål vedrørende føring av OTP i Payroll. Jeg betaler, via eget aksjeselskap, en engangssum pr måned for OTP, inklusive administrasjonskostnader og forsikring til Storebrand. Administrasjonskostnadene kan variere fra med til med så jeg legger verdiene inn som en variabel transaksjon i Payroll.  Jeg er usikker på om forsikringssummen som oppføres i OTP-faktura  skal inkluderes i grunnlaget for AGA eller holdes utenom og føres opp på en egen lønnsart? I Payroll ligger det inne 2 ulike lønnsarter der konteringene er forskjellige satt opp i innstillingene ; Hvilken av disse skal jeg bruke?

  • 60000 - Tjenestepensjon, OTP  

 

  • 60050 - OTP premie, forsikring og adm. gebyr. 

 

Håper på et raskt svar

 

mvh

Kjetil Johansen

5 SVAR 5
Henrik Horn
VISMA

av Henrik Horn (Oppdatert ‎31-05-2018 13:45 av Henrik Horn VISMA )

Hei Kjetil!

 

Veldig hyggelig å høre at du opplever Payroll som enkelt og brukervennlig etter overgangen fra Mamut One! Dersom du har noen ønsker, tilbakemeldinger eller kommentarer, eksempelvis noe du hadde i Mamut One som du nå savner i Payroll så vil jeg gjerne høre fra deg. Legg inn en post her i forumet, eller send meg en e-post med dine tilbakemeldinger.

 

Som en liten opplysning vedrørende OTP så håper vi å ha på plass, i løpet av neste kvartal, en eksport fra Payroll med all lønnsinformasjon som grunnlag til din pensjonstilbyder. Det finnes en bransjestandard for dette og du vil da kunne eksportere en fil fra Payroll og laste den opp i din pensjonstilbyders portale/tjeneste. Vi vet at flere i dag må enten taste inn mye data manuelt, eller sende en del rapporter på epost til sin pensjonstilbyder.

 

Ha en riktig fin dag,

 

mvh

Henrik Horn

Produktansvarlig Visma.net Payroll

Visma Mamut AS

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Henrik!

Payroll automatiserer mange funksjoner som gjør utregninger og spesielt korrigeringer mye enklere. Men det er en ny jungel å bevege seg i og mye nytt å sette seg inn i her. At man må hoppe mellom ulike moduler som Emplyee, Expence, Payroll og Payslip kan av og til gjøre at man mister litt oversikten og ender opp med å hoppe frem og tilbake dersom man har glemt noe. Sikkert en vanesak og knep som jeg finner ut av etterhvert. Med erfaring blir man jo flinkere etter hvert.

 

Det jeg svaner mest nå med Payroll er integrasjonen mot selve regnskapsprogrammet. Jeg har gått over til e Accounting og håper at integrasjon mot dette kommer på plass snart.

 

mvh

Kjetil Johansen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Kjetil

 

I payroll skal du bruke lønnsart 90140 OTP, Firmaets andel når du kal rapportere beløpet selskapet har betalt i premie

 

Dette for at du skal få beregnet og betalt arbeidsgiver avgift av denne premien.

 

 

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Jørn!

Du verden så mange lønnsarter det fins for OTP i Payroll ! ? Da er det jo ikke rart man blir litt forvirret og ikke ser skogen for bare trær, hehe Smilefjes ler høyt

 

Skal alle delsummer i OTP (forsikring, adm. kostnader etc) legges inn under lønnsart 90140, eller skal det separeres slik som i Mamut One? Der la jeg inn forsikringspremie i forbindelse med OTP under en egen lønnsart.

 

mvh

Kjetil

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Kjetil

 

Jeg må korrigere mitt svar lønnsart du skal bruke for OTP er 60000.

 

Fikk beskjed om det nå. Mange lønnsarter, og ikke lå lett å finne den riktig. Så satser på at dette blir mer ryddig senere.

 

Jørn Karlsen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"