Mine områder
Hjelp
IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

Permisjon uten lønn

av IngunnMonsen

Hei. Jeg har en ansatt som skal ha ulønnet permisjon i ett halvt år. Jeg savner mulighet til å kunne sette ham med noen form for status i Payroll slik som var mulig i Huldt & Lillevik.
Permisjon er registrert i calendar, men antall timer den trekker fra f.eks. nå i februar går ikke opp med fastlønnen - i februar trekkes det fra 150 timer, og han står nå med en slump som skal til utbetaling. Det er jo ikke korrekt - er det ingen mulighet for å kunne sette personen "passiv" slik at ingen lønnstransaksjoner blir fjernet? Hvordan løser jeg ellers dette?

9 SVAR 9
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

av Elisabeth Pretzinger1

Jeg bruker også stopp fastlønn-lønnsarten. Legges inn i employee. Fungerer veldig bra. Har hatt akkurat det samme problemet med at fastlønn ikke blir det samme ved fratrekk av sykelønn. Fikk til svar at det ikke ble regnet ut fra timelønn men i forhold til antall dager i måneden. Derfor avviket. Mener at dette absolutt bør rettes slik at det tas utgangspunkt i timelønnen.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

@LNO Hei, når du ikke har overføring av fravær fra calendar, har du da opprettet egne fraværskoder tilsvarende alle de faste som ligger der som genererer en lønnstransaksjon?  Jeg har foreløpig bare gjort dette på koden for syke barn.  Jeg ønsker også å få frem på lønnslipp når vi betaler sykelønn til månedslønnede, slik jeg hadde det i H&L.  Slik at det viser en linje for trekk fast lønn og en med tilsvarende beløp i sykelønn, har du en sånn løsning?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Nei, jeg har ikke opprettet egne fraværskoder. Vi har ikke omkontering av fastlønn til sykelønn, det har ikke vært behov for å vise dette i regnskapet. 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Takk for svar.  Lurer da litt på hvordan du f.eks. kan bruke standard koden for barns sykdom uten å få det som en lønnstransaksjon?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Det har noe med oppsettet som ble gjort ved implementering. Vi har ikke timeføring i Calendar, fordi vi bruker to andre frittstående systemer. Dermed er den eneste grunnen til at vi bruker Calendar, at vi må legge inn fravær som skal inn på a-meldinga. 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Det er det samme hos oss, ingen timeføringer i kalender.  Burde gjort noe med oppsettet vi også da...

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hør med partner hvis dere ikke vil ha transaksjonene med på lønn/til regnskap 🙂

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Ja🙂

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei

Jeg har ikke overføring av fravær fra Calendar, så jeg bruker stopp fastlønn-lønnsarten. Da blir det ikke noe til utbetaling i perioden den ansatte enten er permittert eller har ulønnet permisjon. I tillegg må jo fraværet registreres slik at det kommer med på a-meldingen 

Lena  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"