Mine områder
Hjelp
Anne Hildonen
CONTRIBUTOR **

Sammenstillingsoppgaven viser feil feriepengegrunnlag der det er 0,- i feriepengegrunnlag

av Anne Hildonen

Er det flere som har påpekt at  sammenstillingsoppgaven inneholder feriepengegrunnlag også der feriepenger/sluttopåpgjør er betalt ut i 2022?  Slik det er nå så får ansatte som har feriepengegrunnlag kr 0,- en sammenstillingsoppgave som viser flere hundre tusen i feriepengegrunnlag.

8 SVAR 8
lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Sjekket nettopp mine som sluttet i fjor og fikk utbetalt feriepenger sluttoppgjør. De står også feilaktig med et stort beløp på Feriepengegrunnlag i Sammenstillingen for 2022. Vet ikke hvilken praktisk betydning i forhold til Skatteetaten osv., men dette bør rettes opp i så fort som mulig.

Ser i tillegg at på våre januar 2023 lønnsslipper står et forholdsvis lite beløp under Totalt for Perioden (altså januar) på Feriepenger fjorårets. Aner ikke hva dette beløpet er eller hvor det kommer fra, men ser også at det er borte nå foreløpig på februar lønna. Noen andre som har dette ?

ADI7
CONTRIBUTOR ***

av ADI7

Jeg har det samme på sammenstillingsoppgaven. Ikke noe svar på hva de tenker og gjøre med dette, utrolig....

June K. Akselsen1
CONTRIBUTOR ***

av June K. Akselsen1

Samme informasjon på våre oppgaver, ansatte som er sluttet og har fått sluttoppgjør står med Feriepengegrunnlag = lønn i 2022. Det kan bli mange spørsmål og krav til dokumentasjon når vi skal betale ut feriepenger i juni og de som er sluttet har "glemt" at de har fått utbetalt sluttoppgjør inkl. feriepenger. Håper vi snarest får beskjed om at dette er rettet opp og at nye oppgaver kan sendes ut!

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Er det meldt inn til support? Dette må være for mangel og anse!

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Jeg stusset også på at de som har sluttet og fått utbetalt feriepenger i 2022 fortsatt står med feriepengegrunnlag.

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Jeg får også feriepengegrunnlag på personer som har sluttet og fått feriepengene utbetalt. Ny feriepengeliste for 2023 er imidlertid riktig.

Anne Grete Wettergreen1
CONTRIBUTOR ***

av Anne Grete Wettergreen1

Dette måtte jeg sjekke umiddelbart. Hos meg ser alt ut til å være riktig på tilsvarende tilfeller. Feriepengegrunnlaget tilhører opptjent i 2022 til avregning i 2023. 

Sjekk mot rapport feriepengeliste opptjeningsår 2022 summene skal være like.  Eller om dere har startet opp med payroll i 2022 kan det kanskje være noe feil i oppstartsverdier!

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Nils Fossum

Oj, det er i så fall ikke bra! Håper det blir ordnet raskt hvis det bekreftes å være en bug.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"