Mine områder
Hjelp
Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

Syk koronarelatert

av Sidsel Holand

Har en ansatt med sykemelding på 11 dager koronarelatert fravær i desember 2021. Nye regler fra desember sier at arbeidsgiver kan søke refusjon fra dag 6. Dette er registret riktig i Calendar. I payroll ( som jeg startet opp med 1. desember 2021) leser jeg at det automatisk skal dukket opp en rapport som danner grunnlagt for inntektsmeldingen dersom arbeidsgiver har et refusjonskrav.  Denne dukker ikke opp hos meg. Noen som vet hvorfor og hvordan jeg da sender inn inntektsmeldingen?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Monica Bremtun-Olaussen -
VISMA

av Monica Bremtun-Olaussen -

Hei @Sidsel Holand 

For sykepenger det søkes refusjon for i arbeidsgiverperioden pga koronarelatert fravær, ( dag 6-16), så er det ikke inntektsmeldingen som skal benyttes som refusjonsskjema. NAV har laget et eget refusjonsskjema for denne perioden, dette kun du finne her.


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

Tusen takk 🙂

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei, Finner du ikke rapporten inne på Payroll-Rapporter-Inntektsmelding? Har du valgt riktig periode? Du kan uansett ikke sende Inntekstmeldingen via Payroll ennå, så da må du søke opp skjemaet Inntektsmelding til NAV (NAV 08-30.01), og sende den via Altinn. Lykke til!

 

Mvh 

Linda

Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Hei @Linda W. Gjerde og takk for svar.

 

Det var tydligvis et eget refusjonsskjema hos NAV som skulle brukes her. Under brukertips https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Sende-digital-inntektsmelding-til-Alti... står det nå at digital inntektsmelding kan sende fra Payroll.

 

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Ja, jeg er vet også at det skal sendes et eget skjema her, var litt kjapp her 😉 Så bra at Inntektsmeldingen kan sendes fra Payroll nå, det visste jeg ikke!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"