Mine områder
Hjelp
Gøran Habberstad
CHAMPION *

Trekk i lønn ved militærtjeneste - feripengegrunnlag

av Gøran Habberstad

I forbindelse med avtjening av militærtjeneste trekkes den ansatte automatisk i lønn når vi bruker fraværskoden i Calendar. Hva gjør vi med feriepengegrunnlaget? Den ansatte skal jo ha feriepenger av den trukkede lønnen?

4 SVAR 4
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Ikke noen løsning fra Visma på dette?  Dette er jo en fraværskode de fleste vil ha behov for!

Gøran Habberstad
CHAMPION *

av Gøran Habberstad

Takk for svar. Fraværskoden er jo standard i Visma.net Calendar, så det burde finnes en standard lønnsart også etter mitt skjønn.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Ja, hvis fravær militærtjeneste er koblet opp mot samme lønnsarter som annen type fravær som gir trekk i lønn, så er jeg enig, her burde det vært to forskjellige lønnsarter fra Payroll. Siden den ene er gir feriepengegrunnlag. Du får ta det videre til Visma, så kan de kanskje hjelpe deg med at det går automatikk i det

 

Godkjent løsning
LNO
CHAMPION ***

av LNO

Jeg har opprettet en lønnsart som er som stopp i fastlønn, men at den ikke trekker av feriepengegrunnlaget, LA 10091. Brukt denne i stedet for 10090 fordi jeg ikke henter variabler fra Calendar, men registrerer det selv. Vil tro at dere må opprette en fraværsart i Calendar som er linket opp mot en lønnart som stopper fastlønn, som ikke har feriepengegrunnlag haket av, da vil ikke det trekkes feriepenger 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"