Mine områder
Hjelp
Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

Ubenyttede feriedager utbetalt, hvordan fjerne overførte dager?

av Kjersti Snekkevik

Vi trekker i lønn når de ansatte tar ferie og har dermed utbetalt det de ikke tar ut av ferie. Nå ønsker vi å starte 2023 uten overførte feriedager. Jeg turte ikke endre på fjorårets feriedager og har derfor løst dette med å redusere ordinære feriedager i inneværende år. Blir dette riktig? Ser det står i HRM at det har medført retroføringer men det slo ikke ut på a-melding for i fjor.

5 SVAR 5
Vigdis Thomas
CONTRIBUTOR ***

av Vigdis Thomas

Vi har eksternt timeregistreringssystem og min løsning har vært å bruke dette alternativet.

VigdisThomas_0-1673620373339.png

 

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Ja, det er det jeg lurer på. Men hvis jeg bruker historisk registrering når vi allerede har brukt calendar til ferieberegning så var jeg redd det ville bli kluss. Bruker dere calendar til ferietrekk?

Vigdis Thomas
CONTRIBUTOR ***

av Vigdis Thomas

Ja, vi gjør det. Tror ikke det er noen annen måte å foreta ferietrekk om jeg har forstått rett.

Kjersti Snekkevik
CONTRIBUTOR ***

av Kjersti Snekkevik

Ja, jeg har lest den, men vi gikk over til Payroll i 2022 før utbetaling av feriepenger. Derfor var jeg redd for at det ville skje noe med feriepengene hvis jeg endret på i fjor. Syntes ikke noen av alternativene passet helt. Hvilket alternativ blir riktig å bruke? Dette skal vi jo gjøre hvert år.

Vigdis Thomas
CONTRIBUTOR ***

av Vigdis Thomas (Oppdatert ‎13-01-2023 14:25 av Vigdis Thomas )
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"