Mine områder
Hjelp
Hanne Elisabeth Fadum
CONTRIBUTOR ***

Utleggstrekk og trekk i utgiftsgodtgjørelser

av Hanne Elisabeth Fadum

Vi opplever at ansatte med registrerte utleggstrekk, blir trukket i utgiftsgodtgjørelser (som f eks parkering i jobb) når de legges inn via expense. Har meldt dette inn via vår forhandler for noen måneder siden og tenkte at det kom til å bli rettet, men nå skjedde det igjen. Dette kan da ikke være riktig. Grunnlaget for utleggstrekk er vel bare lønn og godtgjørelser, ikke utlegg noe har hatt på vegne av arbeidsgiver.

Hvordan kan Visma være bekjent av dette, da ?

5 SVAR 5

av Alexandra McArthur Hoff

Hei 😊
Kan du ta kontakt med oss direkte på mail support.payroll.no@visma.com.
Vi vil ikke fakturere deg for denne supporten.

 

Mvh Alexandra

Marianne Nilsen2
CHAMPION ***

Dette lurer jeg på også, har ansatte som har utlegg for firmaet som vi kjører via Expense 1 gang i mnd. men så slår utleggstrekk inn og tar hele utlegget som den ansatte har hatt. Er dette lov/eller greit? tror jeg hadde blitt litt sur hvis jeg skulle lagt ut penger for bedriften og ventet at det skulle blitt utbetalt, men får ingenting da kreditor får det istedenfor. Er jo ikke lønn dette.

Hege Bjørkås
CONTRIBUTOR **

av Hege Bjørkås

Hei,

Vi opplever det samme hos oss. Håper noen her kan svare oss på dette. Det er vel i utgangspunket ikke relevant om beløper er fast eller om det er i % ? Det er jo lønnen som er trekkgrunnlaget og refusjon av utlegg skal vel ikke inngå i beregningsgrunnalget?  

Mvh

Hege 

 

 

 

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Er trekket et fast beløp per måned, eller er det prosenttrekk?

 

Mvh Alexandra

Hege Bjørkås
CONTRIBUTOR **

Hei,

Trekket er et fast beløp. 

Mvh Hege 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"