Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ønskefunksjon: Saldo for feriedager?

av Anonymous

Hei!

Kunne det vært mulig å implementert en slags saldo for feriedager, tilsvarende timesaldo-funksjonaliteten?

- Saldo kan legges inn/justeres på brukerstyringsnivå, f.eks hvis ansatte har feriedager til gode fra året før.

- Den ansatte kan se hvor mange feriedager han/hun har igjen.

- Saldoen trekkes fra når en legger inn ferie i kalenderen. Kanskje trengs det en egen "checkbox" tilsvarende "Betalt fravær" for å angi at aktivitetstypen skal påvirke feriedager-saldoen.

- I kalkuleringen tas det selvfølgelig høyde for helge- og helligdager slik at dette ikke regnes med selv om ferie-aktiviteten går over en lengre periode hvor slike dager også er å finne i perioden.

 

Kan man per i dag lage en rapport som hviser timeantallet registert på ulike fraværstyper? (F.eks. ferie?) For rapport-innholdet "Aktiviteter" ser jeg kun start-/sluttdato og start-/slutttidspunkt. 

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎13-09-2018 15:14 ( )

Over 1.5 år senere....og det finnes fortsatt ikke?

 

Jeg klarer å lage en slags arbeidstimerapport på ferieprosjektet ved å velge

  1. Gå inn på Rapportgenerator
  2. Velge "Arbeidstimeanalyse"
  3. Velge Filter:  Person = selv, Andre filter = sette prosjekt lik ferieprosjektet, Verdi = timer, gruppering på bruker, tidsramme = dette året

Det gir da en oversikt over hvor mange "ferietimer" man har hatt dette året, som evt. kan deles på 7,5 for å finne antall dager (hvis man har 7,5 timers arbeidsdag)  Det kan også løses tilsvarende med en Brukeranalyse-rapport.

 

Det frustrerende er at tidsramme her ikke gir noen mulighet for å sette "hittil i år" som tidsramme. En kan si at "dette året" tilsvarer "hittil i år" - men det gjelder ikke hvis noen har vært så forutseende å legge inn planlagt ferie senere i året, da blir de ferietimene telt med.  Det kunne også vært ønskelig å ha muligheten for å prosessere/behandle slutt-resultatet (f.eks. dele på 7,5) for å angi dager i rapporten (hvis den deles til alle ansatte).

 

Det overrasker meg litt i forhold til severa at

  • "hittil i år" ikke er definert som en standard tidsramme for alle typer rapporter
  • at det ikke er mulig å angi en "dynamisk" idag-angivelse på tidsintervaller (på noen rapporter kan man oppgi en fra- og til-dato, men da vil "idag" bli lagret som slutt-dato og ikke justeres neste gang man åpner rapporten...så må man inn og angi sluttdato til dagens dato på nytt)

...det ville vært temmelig nyttig i denne forbindelse, men også i andre rapporter.  Eller tar jeg feil - finnes slike mekanismer?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Litt over 2 år senere  (2017) - hva er status på dette?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"