Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Tilgang til lenker i API

av Anonymous

Severa ble nylig oppdatert med mulighet for lenker i tillegg til filer på et prosjekt. En veldig nyttig funksjon. Er det lagt til støtte for å legge til / oppdatere / slette lenker i API-et? Jeg kan ikke se noe om dette i API-dokumentasjonen.

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Du kan slette og redigere lenken direkte i Severa. 

Usikker på om man kan gjøre dette via API, er det behov for det når man kan gjøre det i systemet? 

 

Filer og linker Severa.PNG

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Å slette og redigere lenken direkte i Severa fungerer perfekt.

 

Men poenget med API er at andre systemer kan snakke med Severa direkte, og det løses jo ikke ved å gjøre det direkte i Severa.

 

I vårt tilfelle så har vi ett eksternt system som snakker med Severa med API, som brukes i produksjonen for en enkel prosjekt-oversikt. Her har da hvert prosjekt en egen URL. Det hadde derfor vært aktuelt at det systemet la denne lenken inn i Severa slik at denne kun er et klikk unna når man er inne på et prosjekt i Severa.

 

Å gjøre dette manuelt er ikke hensiktsmessig i dette gitte tilfellet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ok, takk for utfyllende informasjon. Jeg skal sjekke det opp og komme tilbake til deg:)

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

I dagens SOAP API er det ikke mulig, men det blir tilgjengelig i REST API som kommer til å bli lansert til markedet.

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar. Da vet jeg at det kommer på et tidspunkt.

Samt at det kommer ny API...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Hva er status mtp rest-api. Er det blitt lansert?
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Planen er at dette skal komme nå i løpet av Q4, men vi har dessverre ikke fått en endelig dato. 

Men det er i nær overskuelig fremtid 🙂 

Thorejg
CONTRIBUTOR **

av Thorejg

Hei, Hva er status mtp rest-api. Er det blitt lansert eller når vil det bli?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Henger meg på denne.

Når kan vi forvente å ta rest-apiet i bruk?

 

Vi ble nemlig lovet fra selger at dette var veldig nært forestående når vi valgte å gå for Severa... 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det er fortsatt i pilot. 

Dersom dere ønsker pilot-tilgang kan dere sende meg en mail: tonje.fineide@visma.com

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"