Mine områder
Hjelp
Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***

Visma PM og PowerOffice Go

av Tormod Solem Slupphaug

Hei.

 

Er det noen som har erfaring med integrasjon mellom Visma PM og PowerOffice Go, og kan si noe om hvordan det fungerer / evt. ikke fungerer så godt?

Vi har i dag Visma Business som regnskapssystem, men vurderer å bytte.

4 SVAR 4
T Kroglund
PARTNER

av T Kroglund

Hei igjen - en liten tilleggsopplysning - utfordringen du har med fakturadato i både PM og VB, vil også bli løst om du benytter journal integrasjonen. Vi kan demonstrere løsningen for deg om du ønsker det.

 

Tormod Solem Slupphaug
CHAMPION ***

av Tormod Solem Slupphaug

Takk for god info @T Kroglund. Finnes det noen kjente feil / mangler med integrasjonen? Eksempelvis har vi med integrasjonen mellom PM og Visma Business hatt trøbbel med bl.a. at fakturadato alltid blir satt til dagens dato og ikke synkes over dersom vi endrer fakturadato i PM (f.eks. tilbakedaterer til forrige måned). En annen mangel med PM-VB-integrasjonen er at vedlegg ikke blir med over fra PM til VB.

 

Vet du om det finnes lignende eller andre mangler i integrasjonen mellom PM og POG? 

T Kroglund
PARTNER

av T Kroglund

Hei

Integrasjonen har vært i drift hos flere kunder siden november i fjor. Etter det jeg kjenner til fungerer integrasjonen slik den er tenkt å fungere. Får stadig innspill fra kunder om nye kjekke funksjoner de ønsker seg og det vurderer vi fortløpende.  

Når det gjelder valgt fakturadato og oppdatering /endring av dato må nok slike ting håndteres manuelt siden integrasjonen ikke tar hensyn til slike endringer. Da må man evt. spille dette videre inn til Visma.


Når det gjelder dette med at man ikke kan legge til et eller flere vedlegg på et ordregrunnlag i PM som man ønsker skal følge ordren til VB, har vi laget en journalintegrasjon mellom PM og VB som gjør dette mulig. 

 

  • Kunden håndterer hele faktureringsprosessen selv, uten å måtte være avhengig av byråets fakturarutiner for å få sendt faktura til sin kunde
  • Import og behandlingsprosessen av faktura er automatisert og krever ingen manuelle operasjoner fra hverken kunde eller byrå
  • Det er støtte for vedlegg på faktura ved utsendelse direkte til Autoinvoice
  • Kopi av PDF faktura med vedlegg overføres sammen med journalimport til Visma Business
  • Alle fakturastatuser i PM oppdateres automatisk av journalimporten og krever ingen manuelle operasjoner fra hverken kunde eller byrå
  • Abacus IT lager og kompilerer opp nye versjoner i takt med Visma sine versjoner av Visma Business

Prisen på denne integrasjonen er som følger:

Etablering (fastpris) kr. 5000,-

Pris pr. mnd kr. 1490,- inkludert vedlikehold

 

Jeg har lagt ved noe informasjon om dette + at jeg legger ved noe mer om POG integrasjonen.

Godkjent løsning
T Kroglund
PARTNER

av T Kroglund (Oppdatert ‎03-11-2022 13:44 av T Kroglund PARTNER )

Hei

Her er litt mer informasjon om integrasjonen til POG.

 

Visma.net Project Management er master på alle grunndata. Grunndata som overføres er:

 

  • Kunder med adresser og kontaktpersoner
  • Prosjekter med prosjektnummer, prosjektnavn og prosjektleder
  • Avdelinger
  • Produkter (timer, tjenester, reiser og utlegg)
  • Ansatte/medarbeidere

Ordregrunnlag overføres til POG. Faktura sendes ut fra PowerOffice Go. Fakturanummer skrives tilbake fra POG når faktura er sendt fra POG. Betalingsstatus fra PowerOffice Go oppdateres tilbake til PM.

 

I praksis så betyr dette at man håndterer nye kunder, prosjekter og andre grunndata i PM og vedlikeholder disse der. POG har i denne integrasjonen en typisk back-office rolle og verdiskapningen skjer i PM.

 

Det som kommer nytt i integrasjonen i løpet av januar 2023, er støtte for overføring av bokførte billag fra POG til prosjektet i PM.

Integrasjonen settes opp til fastpris.

 

Her er prisene for integrasjonen pr. 2022.

1-20 brukere 10.000,- etablering og 1.500,- i mnd.
21-50 brukere 25.000,- i etablering og 2.000,- i mnd.

51 og over 20.000,- i etablering og 3.000,- pr, mnd.

 

Om du har behov mer informasjon så må du gjerne ta kontakt med meg på tel: +47 90145746.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"