Mine områder
Hjelp
Cecilie Willard
CHAMPION *

Calender rapport med feil

av Cecilie Willard

Jeg har tatt ut en «Alle registreringer» rapport fra Visma.net Calender. Her ser jeg at rapporten ikke nødvendigvis gir rette verdier.

På «Amount» konverteres overtidstimer til dato hvis verdiene har et kommatall som kan forståes som en dato. Dette er kjedelig hvis man har mange ansatte med mange registreringer og en personalansvarlig eller administrator må inn og finne ut hvilket tall som datoen representerer.

I tillegg så er ikke æ, ø, og å konvertert rett. Håper dette lar seg fikse.

Jeg lurer også på hvorfor den ansatte må registrere alle elementene på hver føring – da den ansatte er koblet opp mot elementene i H&L, men dette ikke kommer med her.

rapport.png

 

Cecilie

 

 

5 SVAR 5
Harald_Kjelstrup
CONTRIBUTOR **

av Harald_Kjelstrup

Har rapporten din fortsatt "N/A" på Fleksitid? Våre rapporter gir også "N/A" på antall timer Fleksitid (både arbeidstid og fravær), gjør det umulig å løpende følge opp overtid og overholdelse av AML. I tillegg er alle timelister godkjent, men veldig mange linjer kommer med "Venter på godkjenning".

Cecilie Willard
CHAMPION *

av Cecilie Willard

Hei,

Ja rapporten min har ennå N/A i antall på fleksitid (når jeg ønsker å ta ut rapporten "alle registreringer"). Jeg har store problemer med å rapportere til ledelsen det de ønsker av informasjon.

Jeg ser at Visma har fått en balanse-rapport som heter "fleksitid" - men den viser jo bare timesaldoen. Her er det ikke mulig å finne ut hvor mange timer fleks som er opptjent og brukt ila året.

Håper at Visma kan endre dette. Hvertfall nå som de  har laget en Fleksitidsaldorapport.

Cecilie

Harald_Kjelstrup
CONTRIBUTOR **

av Harald_Kjelstrup

Sitter med det samme her, noe som utgjør en stor mangel i verktøyet. Har tatt dette opp med Visma men som alltids så er dette noe som tar ekstremt lang tid å utvikle og rulle ut. Er skremmende at man ikke i det minste skal kunne trekke ut all data for våre selskaper som er registrert, uavhengig av at de ikke har bygd opp de mer avanserte rapportene. 

 

Vi får ikke rapportert til ledelsen, har ikke et fungerende styrings- og oppfølgingsverktøy for overtid og får heller ikke ut rapporter som kan brukes nå når vi skal ha tilsyn fra Arbeidstilsynet. Vi styrer nå i blinde og har ingen mulighet for oppfølging i etterkant.

Cecilie Willard
CHAMPION *

av Cecilie Willard

Har fått hyggelig telefon fra Espen hos Visma som forklarte at rapporten vil gi rette tall om jeg setter språkinnstillingene i Excel til engelsk.

I tillegg har jeg fått en hyggelig telefon fra Wenche som forklarte at alle elementene som er registrert på den ansatte i Huldt & Lillevik vil "legges på" føringen når den overføres til lønnssystemet.

Tenkte at svaret kunne være til hjelp for andre hvis de lurte på det samme som meg.

Cecilie Willard
CHAMPION *

av Cecilie Willard

Jeg må jo si at det er ganske uhørt at brukerne av rapporten fra Visma Calender må ha ENGELSK versjon av Excel for at rapportene skal fungere. Dere er et norsk selskap, vi opererer i Norge, og vi som er brukere av systemet er norsk. Således burde ikke Visma Calender legge opp til at rapportene som taes ut skal være i ENGELSK versjon av Excel. Håper virkelig at dere gjør noen endringer her!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"