Mine områder
Hjelp
Tor Tennvassås
PARTNER

Digital sykemelding NAV og Visma.net Absence

av Tor Tennvassås
Ser at mange bruker mye tid i disse dager på å sette seg inn i ny ordning med Digital sykemeldingsordning fra NAV og innføring av dette innen 15/1-18. Både enkeltselskaper og regnskapsbyrå. Så langt jeg kan se, så kan det aller meste rundt dette håndteres i Visma.net Absence "i steden", med noen små unntak. Med andre ord er det en gylden anledning og innføre visma.net Absence nå. De ansatte vil da registrere sykemeldinger rett i appen Employee. Sykemeldinger over 16 dager vil korrigere lønn nærmest automatisk. Inntektsopplysningsskjema sendes inn til NAV på ordinær måte som tidligere. Noen forskjeller i videre rutiner avhengig av om bedriften forskutterer lønn for sykemeldte eller ikke. I hovedsak er problematikken rundt digitale sykemeldinger løst ved innføring av Visma.net Absence. Innlegget er forenklet. Det er selvsagt mange detaljer rundt dette Noen som har andre tanker om dette?
2 SVAR 2

av Gunnar Glendrange

av Gunnar Glendrange (Oppdatert ‎11-01-2018 09:13 av Gunnar Glendrange VISMA )

Takk for innspill og tanker. Veldig spennende, dette!  Vi hører gjerne fra andre også, tanker og forventninger vedr digitale sykemeldinger.

Vismas tanke er å tilpasse dette i Visma.net Absence. Den moderne løsning for fraværsregistrering, hvor ansatte selv registrerer ferieønsker, egenmeldinger osv.

Og derfra integrere det med lønnssystemet, enten det er Visma Lønn, Huldt & Lillevik - eller innovative Visma.net Payroll.  

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"