Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ønsker Visma.net Absence

av Anonymous

Hei,

 

Jeg har ønsker til forbedring i Visma.net Absence:

 

1. Egen godkjenningshiearki (sendt inn tidligere) 

2. Fraværssøknad

Fraværssøknad kan ikke eksporteres ut i excel eller pdf. Den viser også kun ansatte som har søkt ferie. For leder med personalansvar blir det mye å gå gjennom hvis det er flere enn 10 ansatte å se hvem ikke har søkt ferie. Derfor ønskes det også en liste for leder over hvem har ikke søkt ferie. Igjen blir Visma.net produktene forkusert på bedrifter med få ansatte. 

 

3. Dashbord

Det ønskes en forside, i stede for kalender, med nøkkeltall for den ansatte og for en for leder. Hvor mange feriedager har jeg brukt, har igjen. Melding til ansatte at du har ikke søkt ferie i år der vi kan skrive en valgt tekst: "Husk at ferie må søkes før 01.03". Hvor mange sykemeldinger er tatt, sykt barn osv. Oversikt over fraværskoder, også de som er spesielt for denne bedriften. 

 

 

2 SVAR 2

av Gunnar Glendrange

1.  Konseptet er at man angir godkjennere felles både for Expense og Absence (og snart også Time).

All erfaring tyder på at det er slik de aller fleste ønsker å gjøre det, enkelt og greit.

Petter godkjenner den avdelingen, Turid avdeling B osv   (uavhengig oppgave)

Men du kan godt si at fravær skal godkjennes etter avdeling, mens reiser etter prosjekt ... eller team.

Ønsker man å godkjenne fravær etter team, går det ... men det er ikke optimalt.

 

2.  Listen du refererer til, viser alle som har fravær til behandling. Eller har hatt det.

Så den vil veldig fort vise hele avdelingen. Det er nok kun nå i startfasen av Absence, hvor alle kanskje ikke har registrert et ferieønske, da vises ikke de i oversikten.

 

3.  Det vil komme!  Nå må du altså registrere ferie for å se dager til gode. Og grenser for sykefravær kommer i det du registrerer fraværet. Sistnevnte er kanskje greit, fremfor veldig synlig "antall igjen" ...

Etter hvert vil Absence være et verktøy som bistår virksomheten med ferieplanleggingen og avviklingen, slik du ønsker.

Alle ansatte får beskjed om ferie må søkes inn da og da, kunne få alarmer ved mye fravær når november/desember nærmer seg osv 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Alle punktene er sterkt ønsket av flere!
Det er som regel avdelingsledere som har egne team under seg hvor godkjenning av fravær foretas.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"