Mine områder
Hjelp
Hanne Hoang
CONTRIBUTOR **

Visma time and absence - sykt barn

av Hanne Hoang

Hei Visma!

I lovverket skal det være lov å registrere sykt barn på timer for eksempel hvis en skal følge barn til lege. Det blir veldig aktuelt nå med stengte barnehager, der en for eksempel jobber 4,5 t, men må føre resten av dagen på sykt jobb. Men da jeg spurte Vitari, som spurte dere, fikk jeg til svar at absence bare regner med hele dager, selv om det går an å føre på timer, og la selv merke til det i går da jeg ikke fikk føre mer på sykt barn siden jeg hadde brukt opp alle tilfellene. Det bør definitivt fikses. Jeg løser det midlertidig med at jeg ber de ansatte akkumulere timene, men det viser jo ikke reelt sett hva en har jobbet, og systemet burde være innenfor regelverket. Så det har vært flott om dette kunne fikses! Evt at dere oppklarer misforståelse hvis jeg har misforstått Vitari!

11 SVAR 11
Synnøve K
CHAMPION *

av Synnøve K

2 år etter og jeg spør om dette er ordnet eller er på planen? Vi er i startfasen for bruk av Calendar og det ser ut til at barn syk blir registrert som 1 dag selv om den ansatte bare var borte 1 time. Er det noe feil i vårt oppsett eller er det ikke mulig å få beregning på timer enda?

@Anonymous

idamarie
PARTNER

av idamarie

Jeg tar opp denne tråden igjen. For 1,5 år siden skrev Visma at det stod på utviklingsplanen. Ser ikke ut til at det er implementert ennå - hvordan ligger dere an? 

Trine Ljøkjell
PARTNER

av Trine Ljøkjell

Jeg slenger meg på denne - er det kommet noen løsning på dette eller evt når er det forventet å komme en løsning på dette? 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hanne.

 

Det vil komme støtte for å kunne registrere fravær ved barns sykdom i timer og at systemet akkumulerer dette til dager. Dette står på utviklingsplanen, og vi vil informere under nyheter så snart dette er på plass.

 

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen

 

KarolinaS
CONTRIBUTOR **

av KarolinaS

Hej, kommer det noe på dette snart? Vi har fortsatt ansatte som ikke har rapportert all sin fravær grunnet stengte skoler og bhg siden systemet mener at de har brukt opp alle dagerne, da de brukt små prosenter hver dag. 

 

//Karolina

Christer G
VISMA

av Christer G

Hej
Det finns idag tre olika koder för olika typer av frånvaro relaterat till sjukt barn i Visma.net Calendar.
För att göra det enklare för den anställda att välja kod har vi lagt till en informationstext:

Tre koder - sykt barn: 'Sykt barn-omsorgspenger' - opprinnelig antall dager. 'Sykt barn- omsorgspenger,særlig smittehensyn', dokumentasjon - legeerklæring. NY: 'Sykt barn- omsorgspenger, karantene/lokale utbrudd', skole/ barnehage, barn er i karantene. Etter opprinnelig antall dager er brukt opp, dokumentasjon fra barnehage/ skole. NB! firmaet ditt kan ha andre hendelseskoder å bruke for sykt barn

Används antingen 'Sykt barn- omsorgspenger,særlig smittehensyn' eller 'Sykt barn- omsorgspenger, karantene/lokale utbrudd' är dessa möjliga att använda obegränsat antal dagar under ett kalendarår.

Hoppas att detta hjälper dig på vägen. Har du mer frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår support.

Christer Gunnarsson
Business Analyst, Visma.net Calendar



Trine Ljøkjell
PARTNER

av Trine Ljøkjell

Hei Wenche, er det noen oppdateringer på denne fronten? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

 

Vi har dessverre ikke noe svar på dette ennå.

Inntil en løsning er på plass anbefaler vi at ansatte venter med å registrere til de har en full dag, og så legger inn hvilke dager det gjelder i kommentarfeltet.

 

Mvh

Wenche

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er det noen oppdatering på dette nå?

KarolinaS
CONTRIBUTOR **

av KarolinaS

Hei. 

Jeg lurer på om dere kan gi en nærmere tidsplan på når dette kommer? Noen har grunnet bruk av halve dager allerede bruk opp sine dager og har ikke mulighet til å legge inn fravær på denne koden?

 

Har dere et forslag/tips til hvordan man kan fortsette å føre opp sykt barn fravær i systemet slik at bedriften kan rapportere inn riktig antall timer?

Joran_C3
CONTRIBUTOR *

av Joran_C3

Kommet noe nytt her? Jobber man 50% og er hjemme 50%, er da eneste løsning å føre omsorgspenger annenhver dag?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"