Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

A melding

av Anonymous

Vi har nå kjørt lønn for januar med utbetaling 10.2.16. Det dannes ikke tall i a meldingen. Er det slik at den ikke danner tall før dato for utbetaling er ? Slik at det ikke er tall før i morgen eller den 11/2?

8 SVAR 8
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei igjen!

Det viste seg at du hadde feil utbetalingsdato på lønnskjøringen i januar, der stod det 10.02.2015, skulle vært 10.02.2016. Det er som sagt banklisten og utbetalingsdato som bestemmer denne datoen og hvilken periode tallene kommer på A-meldingen.  Kjører ny bankliste med korrekt dato på lønnskjøringen og alt er i orden.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi har ikke lastet ned den siste fixen, kan det ha noe med det å gjøre?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Nei Hilde, det står 09.02.2016 på den. Takk for tips 🙂

 

Hilde Thrane
CONTRIBUTOR **

av Hilde Thrane

Hei Nina, kanksje du har fått samme feilen som jeg hadde. Prøv å sjekk posteringlisten din og se om det står 10.01.15 eller 10.01.16 som dato på bilaget.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

da er det noe feil hos oss, det kommer ikke tall. Hvor begynner jeg å lete på feil  da? Har prøvd både å kjøre januar og februar. Kommer uten tall uansett. Nina

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Nå skjønner jeg hva du mener 🙂

Nei, tallene på A-meldingen skal komme med på måneden utbetalingsdatoen er innenfor uavhengig av om utbetalingsdatoen er senere i måneden.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

ja det vet jeg, men er det da datoen i morgen som styrer dette slik at jeg ikke får kjørt det før etter 10/2?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Det er utbetalingsdato som bestemmer hvilken måned tallene kommer på A-Melding.  Det er banklisten som danner denne utbetalingsdato.  Har du utbetalingsdato i februar, kommer tallene på A-Meldingen i februar.

Fra dokumentasjonen til versjon 5.41:

Ny utbetalingsdato som kriterie for A-melding           

Det har vært diskusjoner vedrørende utvalg av lønnskjøringer som skal være med i hvilke måneder med tanke på A-melding. Det har vært regnskapsperioden på lønnskjøringen som har styrt dette. Imidlertid er det som kjent kontant prinsippet som ligger til grunn for A-meldingen. Derfor har vi nå innført en utbetalingsdato som blir satt da bankfila dannes (Bankliste). Den dato man bruker for utbetaling vil også brukes som kriterie for utvalg av lønnskjøringer. Datoen vil vises i en ny kolonne i vedlikehold lønnskjøringer. Ved konvertering blir denne datoen satt ut i fra regnskapsperiode og siste dag i denne måned..

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"