Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ansatt som slutter

av Anonymous

Hei! Har en kollega som har gått av med pensjon. Han er bruker av Visma Severa. Har ikke bestemt oss enda for å avslutte hans bruker eller eventuelt overføre den til ny ansatt. Men hvordan blir det dersom vi "sier opp"hans bruker - id? Vil timene som er registrert på han fram til dags dato "forsvinne"? Dersom vi eventuelt gir hans bruker - id til en ny kollega, vil ny kollega da "overta" hans timer/data?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Den sender da bare en oppdatert ordrebekreftelse som vil gjelde for neste faktureringsperiode. 

 

Mvh

Tonje

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen!

Hvordan sier jeg opp en bruker?

Dersom jeg går inn i "Oppdateringer" og skriver nytt tall over hvor mange i bedriften som skal ha tilgang på Visma Severa, ser det ut som det lager seg en ordre på alle...

Er det ikke her en skal "si opp" brukere?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Ja, det vil det være. ( Vil alltid være tilgjengelig om du velger inaktive i ulike rapporter) 

Mvh

Tonje 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen!

Takk for tilbakemeldingen.

Men hvordan blir det dersom vi sier opp hans brukerlisens? Vil hans historikk fremdeles være tilgjengelig eller?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg vil anbefale deg å legge denne brukeren som inaktiv. 

Dermed får du en ledig brukerlisens som du kan benytte til den nye brukeren. 

Ingenting på denne brukeren vil forsvinne når du inaktiveter han. Om du kjører rapporter etc kan du få informasjon om alle inaktive brukere og nøkkeltall, du kan da velge filter på aktiv/inaktiv eller kun inaktiv. 

På denne måten vil den nye brukeren også få korrekt historikk. 

 

Mvh

Tonje Fineide

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"