Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Applikasjonsspesifikk oppgraderingsrutine feilet

av Anonymous

Kjører Visma Lønn versjon 11.1.

 

Visma Lønn starter og det går greit å åpne alle firma foruten ett.

 

Firmaet velges i Visma Lønns dialogboks "Valg av Firma" og bruker klikker "ok". Teksten "Nå oppdateres felles tabeller" dukker opp i et par sekunder før følgende feilmelding:

 

Oppdaterer databasens kompatibilitetsnivå. Applikasjonsspesifikk oppgraderingsrutine feilet!Oppdaterer databasens kompatibilitetsnivå. Applikasjonsspesifikk oppgraderingsrutine feilet!

Bruker har vært innlogget på dette firmaet tidligere i år og da etter oppdatering av Visma Lønn til 11.1. Hvorfor Visma Lønn ønsker å oppdatere denne databasen en gang til er ukjent (den har f.eks. ikke vært gjennopprettet fra en tidligere sikkerhetskopi).

 

Har også forsøkt å kjøre oppdatering av databasen via Server Manager v11.0, men får da feilmeldingen: "Failed to upgrade [firma]."

 

Databasens kompatibilitetsnivå i SQL er "SQL Server 2012 (110)". Om denne verdien også gjenspeiles i en av databasens tabeller vet jeg ikke. Endring av denne verdien i SQL gjør ingen forskjell (har testet med 120).

 

VL_SRV.log viser følgende:

29.08.17 09:13:07.133 12CC L-3 CVLServerComponent::ApplicationSpecificUpgradeRoutine, calling WgUpgrade: The server principal "[FIRMA]" is not able to access the database "[FELLESREGISTER EIER]" under the current security context. VLServerApplication.cpp(584)

 

VL_CLI viser:

Application: Visma Lønn 11.10 32-bit (1110 build 2220). Architecture 11.01 (build 5285) 32-bit build 5285 - Visma Application Framework

 

What gives?

 

For Yngvar

Ronny Andreassen

0 SVAR 0
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"