Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Arbeidsflyt Visma.net Absence

av Anonymous

Hei,

 

Da har jeg satt opp første kunde i Visma.net Absence, og jeg må allerede komme med et stort ønske om å få egen flyt i Visma.net Absence som kan gå parallelt med Visma.net Expense. 

Det er behov for for egen flyt for fravær og egen for utlegg/reiser. Det har med personalansvar mot godkjenning av kostnader på vegne av bedriften. 

En person med personalansvar skal nødvendigvis ikke godkjenne kostnader. 

 

Håper dere kan vurdere dette ønske raskt i ny versjon av Visma.net. 

 

Mvh. Christina Tro

9 SVAR 9

av Gunnar Glendrange

Ja!  Både vedr Expense og Absence er Approval-bruk gratis (del av tjenesten). 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Er blitt feilinformert da ja. Så det er kun invoice approver som det er lisensbegrensning på?

av Gunnar Glendrange

Da er du dessverre feilinformert Anders.

Så mange du vil kan godkjenne ferieønsker og reiseregninger, og slike Approval-brukere er gratis.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Det er også slik at man må ha lisens for Approval for alle som skal godkjenne eller attestere fravær/reiser/utlegg. I og med at det kan være forskjellige personer burde man sett på lisensieringen her fordi det fort blir høye lisenskostnader for mindre bedrifter med mange personer som er invvolvert i attestasjonsprosessen.

av Gunnar Glendrange

Takk for innspill, forstår argumenter og behov.

Hierarki-delen skal utvikles videre ja.  Hva som kommer når får vi se etterhvert.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Ja det er slik jeg har løst det, fungerer så klart fint på en avdeling der det er to attestanter som settes likt der de velger fravær eller utlegg. Det blir verre når det er unntak.

Det er heller ikke helt ok løsning da en i administrasjonen skal godkjenne kostnader på avdelingen, mens administrerende skal godkjenne fravær (som har med personal å gjøre). Ved å sette begge opp likt vil både den i administrasjonen og administrerende kunne gå inn å se på alt fravær som er sendt til godkjenning. Sensitivt fravær som andre i samme avdeling har sendt ønskes ikke skal gå til en kollega, kun til administrerende som har ansvaret. Håper du ser problemstillingen her. 

 

Håper dere revurderer det, det er en svakhet at det ikke kan settes opp et hierarki for Absence og et for Expense.

For mer komplekse bedrifter i alle størrelser (som går mot Visma norm der en leder godkjenenr for alle) vil ha behov for en mer komplisert attestasjonsmatrise. Det håper jeg Visma.net har planer om å takle. 

Takk for raske svar! 

 

Christina

 

 

av Gunnar Glendrange

Ok, jeg forstår:)

Da kan du angi at både

         personalansvar_fravær  og  ansvarlig_kostnader    skal godkjenne avdeling   

Så kan de bbre selv ha arbeidsfordeling av ulike oppgaver.

 

Det ligger ingen konkrete planer for å "gå igang" med et helhetlig konsept hvor du setter opp hierarkiet pr oppgavetype ... vi har mye erfaring med tilsvarende, all kompleksitet og ikke minst vedlikeholde av slike "matriser" ... det kan høres fint ut i teorien men ofte ikke i praksis:) 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Det kan jeg. 

 

Kostnadsbærer hierarki vil være lik for Visma.net Expense og Visma.net Absence. Og det vil gå på avdeling, som tilleggsinfo. 

Det vil si at de godkjennere vi setter for avdeling under firma vil være lik for begge Expense og Absence. Bilde 1 vedlagt

 

Arbeidsflyt kan settes opp med to - en for fraværsmal og en for utlegg/reiser. Og det er greit, da kan vi ha to godkjennere på reiser/utlegg og et for fravær. Men det er kun arbeidsflyten - selve oppsette - hvem som godkjenner osv - settes opp under hierarki. Og det kan være forskjellige personer på reiser/utlegg og fravær. 

 

Christina

av Gunnar Glendrange

Hei, fint om du kan utdype ønsket/tankene dine?

For flyten av "dokumenter" (reiseregninger, ferieønsker) settes nemlig opp pr tjeneste. En for Expense, annen for Absence. Nettopp for at den kan variere.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"