Mine områder
Hjelp
Thorkil Kolstad
PARTNER

Autoflow og prosjekt

av Thorkil Kolstad

Hei,

Er det mulig å legge opp alle prosjekter som skal godkjennes av samme person under samme regel i Autoflow? Finner ikke denne muligheten. Tungvint når det er snakk om 30+ prosjekter fordelt på flere godkjennere.

3 SVAR 3

av Svein Holanger

Hei

Nei, det er ikke mulig i dag, men et godt ønske for senere versjoner av Document Center.

rarnfinn
CONTRIBUTOR **

av rarnfinn

Mye som er tungvint og lite brukervennlig med autoflow. 

 

Må snart ha 1 regel pr inngående faktura - da er det ikke mye som minner om autoflow.

 

Mange av våre leverandører merker fakturaene med våre prosjektnummere. På hvert prosjekt har vi ulike godkjennere. Hvordan setter vi opp dette? Jeg har forsøkt å legge inn kostnadssted og kostnadsverdi med de prosjektnummer som vi har, men "prosjekt" blir jo ikke tolket...

av Kjetil Vikse Moen

Hei,

Du kan knytte prosjekt opp mot godkjennere ved å lage regel basert på prosjekt eller fakturareferanse.

Gå inn i System - AutoFlowkonfigurasjon. Opprett ny regel. Velg kostnadssted eller fakturareferanse som fordelingsnøkkel. Gå videre og knytt opp mot flytgruppe.

 

Fakturareferanse kan benyttes istedenfor prosjekt hvis ønskelig. Da benyttes referanseteksten som står i feltet til å fordele. Ved prosjekt må prosjektnummer benyttes.

 

Hvis dere ikke få tolket prosjekt på fakturaene vil jeg anbefale å legge inn en ny verdi leverandørspesifikk ordliste for XML ordlisten ved EHF faktura eller i leverandørspesifikk ordliste i den ordinære ordlisten for fakturaer som kommer inn på EHF eller papir. Da kan du koble hvilket felt den aktuelle leverandøren benytter for å angi prosjekt. Det er viktig at leverandøren legger inn prosjektnummer i dette feltet og bare det hvis dere ønsker å få koblet inn prosjektet automatisk.

 

Dere kan gjøre det samme for fakturareferanse hvis dere ønsker å benytte dette feltet for å definere AutoFlow.

 

Mvh
Kjetil

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"