Mine områder
Hjelp
Simen Veum
VISMA

Bilagsnummer i Visma Global

av Simen Veum
 
5 SVAR 5
Simen Veum
VISMA

av Simen Veum

Hei. 

Her bør du utnytte muligheten som ligger i Visma Business for å opprette en ny bilagsart 10012 som har de samme verdiene som 11.

 

mvh

 

simen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for svar Geir.

 

Jeg sliter med at når jeg kjører eksport av journal for så og importere i Visma Business så vil jeg ikke ha 10012 FAKTURA men 11 FAKTURA på alt i fila.

Nå er det slik at jeg må gjøre denne forandringen manuelt før jeg kan trykke "kaffekoppen" i VB.

 

Frank

av Geir Rune Teigen

Hei.

Så langt har jeg ikke fått det til. Bilagsartene over 10.000 er de systemstyrte, og det er faste bilagsarter.

Men du kan endre bilagsnummergruppen på bilagsart 10012, slik at det er samme bilagsnummer som benyttes for både bilagsart 10012 og 11.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Er det mulig og f.eks. forandre 10012 FAKTURA til 11 Faktura?

 

Frank

av Helga Marie Auran

Bilagsnummer i Visma Global

Bilagsnummerserier i Visma Global henger på kostnadsbæreren bilagsart.

Ved føring av alle bilag i Visma Global må vi bruke en bilagsart.

Ved å gå på menypunkt, grunndata / vedlikehold registre / kostnadsbærere og trykke på +

foran mappen, finner man bilagsarten. Trykk på denne og velg skift til tabell nede til venstre i bildet.

Man får da opp alle bilagsartene i tabell. Her ser man hvilken bilagsnummergruppe som hører til arten.

Trykk F7 på respektiv bilagsnummergruppe og da ser man hvordan den er definert.

Det har blitt mer og mer vanlig at man har en bilagsnummerserie pr år.

Dette er et parameterstyrt valg, verktøy / firmainnstillinger / fane 3. økonomi, på venstre side under bilagsregistrering, sett på hake for bilagsnummerserie pr år.

Definer opp serien ved at man setter første bilagsnummer, siste og sist brukte.

Eks. 20000 – 29999 / 20000

Da vil første tildelte bli 20001.


Kind regards,
Helga
Give a 'like' if you found this useful or/& 'accept the solution ' if it was the answer to your question. This helps others in the Community! 🙂
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"