Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Finans skatt

av Anonymous

Hei,

Ser på a-meldingen at det står "finans skatt beløp 0,-"

Er dette noe vi skulle ha beregnet på lønn?

 

Mvh Beate

7 SVAR 7

av Gunnar Glendrange

ser det også er tråd på dette her

https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/forum/Feilmeldinger/?topicId=6981

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Når ikke dette fungerer:

Finansskatt blir beregnet dobbelt på OTP / AFP lønnsart(e). Hva gjør jeg da?

Dersom du ser i rapporten "A-melding, bankliste" at beløpet for finansskatt blir beregnet dobelt for OTP/AFP-lønnsarten(e) så trenger du denne rettefile.
Denne rettefilen legges inn på applikasjonsserver, standerd her:
C:\Program Files (x86)\Visma\Lonn\Sys

Dette er filen.

NB! Husk å oppfriske datamodell på maskinen din etter at denne filen er lagt inn på applikasjonsserver. Dette gjøres her:
Verktøy / Administratorfunksjoner / Generelt / Generelt. Trykk på "Oppdrisk datamodell". Lukk Visma Lønn, og åpne den igjen. 

 

Jeg fikk lagt inn dette via 3.partsløsning, og har oppfrisket, men får fremdeles ut samme tall

HVA GJØR JEG DA?

Mvh

kathrine

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

 

Glem forrige innlegg, fant denne:

 

Finansskatt blir beregnet dobbelt på OTP / AFP lønnsart(e). Hva gjør jeg da?

Dersom du ser i rapporten "A-melding, bankliste" at beløpet for finansskatt blir beregnet dobelt for OTP/AFP-lønnsarten(e) så trenger du denne rettefile.
Denne rettefilen legges inn på applikasjonsserver, standerd her:
C:\Program Files (x86)\Visma\Lonn\Sys

Dette er filen.

NB! Husk å oppfriske datamodell på maskinen din etter at denne filen er lagt inn på applikasjonsserver. Dette gjøres her:
Verktøy / Administratorfunksjoner / Generelt / Generelt. Trykk på "Oppdrisk datamodell". Lukk Visma Lønn, og åpne den igjen. 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen, 

Finnes det en rapport i VL som viser grunnlaget for beregning av finansskatt, pr lønnsart f eks? Jeg har et avvik som i sum tilsier at det på OTP er dobbelberegnet finansskatt (på kronen) Men det kan jo være tilfeldig..? Har testet med alle slags kombinasjoner for å se om andre poster kan utgjøre differansen, men jeg finner ikke ut av det.

T.o: Vedr. finansskatt av påløpte feriepenger - det beregnes ikke av beløp for FP o/60.

Mvh

Kathrine

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Hvis det skal avsettes for 2016 så må det gjøres i et manuelt bilag i regnskapet ja. Når feriepengene blir utbetalt beregnes det finansskatt av feriepengene som utbetales bare.

 

Anniken

Visma

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Hvordan beregner vi finansskatt på avsatte feriepenger for 2016? Vil denne bli beregnet automatisk ved utbetalingen eller må dette korrigeres på en eller annen måte i 2016, som i en kjøring med tilhørende bilag til regnskap? I følge vår revisor skal den hvertfall avsettes i regnskap pr 31.12.2016.

 

Mvh

Kathrine 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Finansskatt gjelder ikke alle bedrifter. Du kan lese mer om finansskatt her: https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/Finansskatt-2017/

Mvh Anniken

Visma

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"