Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Finansskatt beregnes dobbelt på OTP

av Anonymous

 

Hei, Jeg har gjort som foreslått under her (via Telecomputing) Det beregnes fortsatt dobbelt beløp av OTP. Hva gjør jeg da?

 

Finansskatt blir beregnet dobbelt på OTP / AFP lønnsart(e). Hva gjør jeg da?

Dersom du ser i rapporten "A-melding, bankliste" at beløpet for finansskatt blir beregnet dobelt for OTP/AFP-lønnsarten(e) så trenger du denne rettefile.
Denne rettefilen legges inn på applikasjonsserver, standerd her:
C:\Program Files (x86)\Visma\Lonn\Sys

Dette er filen.

NB! Husk å oppfriske datamodell på maskinen din etter at denne filen er lagt inn på applikasjonsserver. Dette gjøres her:
Verktøy / Administratorfunksjoner / Generelt / Generelt. Trykk på "Oppdrisk datamodell". Lukk Visma Lønn, og åpne den igjen. 

 

Mvh

kathrine Mathiesen

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Når rettefilen er lagt inn må du sende erstatningsmelding på de A-meldingene som har blitt feil.

Du kan lese om hvordan du kjører en erstatningsmelding her: https://community.visma.com/no/software/produkter/visma-lonn/Brukertips/Altinn/A-melding-erstatningsmeldingnullstille-melding/

Anniken

Visma Lønn & HR

Brit Sør-Reime
CONTRIBUTOR *

av Brit Sør-Reime

 

Da har jeg følgt oppskriften og endret, så langt alt ok. Må det gjøres noen endring hos ALTINN?  Kvitteringen (A03) viser feil beløp på finansskatten på lønnskjøringen.

Anne Sørensen2
CONTRIBUTOR **

av Anne Sørensen2

Min Visma Lønn beregner også dobbel finansskatt på OTP. Gjelder dette svaret fortsatt - at jeg skal laste ned filen nevnt av Kathrine Mathiesen den 17.feb.17?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Gunnar, 

Nei, jeg har ikke fått det til - har, som jeg skrev, gjort som beskrevet over, inkludert NB punktet, uten at tallet for finansskatt endret seg.

Jobber i Citrix, så jeg må altså ha hjelp av 3. part for all installasjon, og når de sier de har gjort det som står her så vet ikke jeg hva mer jeg kan gjøre. NB- punktet har eg gjort selv, 2 ganger nå, og jeg ser jo at den jobber og oppfrisker og styrer på, men altså ingen endring på beløpet.

 

mvh

kathrine

 

av Gunnar Glendrange

Det skal løses som beskrevet, jfr NB!  Så håper du har fått det til nå!

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"