Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Format XBRL

av Anonymous

Hei

Er det noen som kjenner til et format XBRL , som skal brukes ifbm.rapportering for et verdipapirforetak , til Finanstilsynet. Gjelder fra 01.01.2018.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei! Oracle har EPRCS skybasert løsning som kan mappe Excel data til Finanstilsynets sin format. Særlig om man har allerede Oracle systemer integrerer det seg helt sømløst. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Hei,
Ja, vi bruker det på vegne av kunde.
Slik vi har klart å finne ut, er det to muligheter (tilpasset det norske markedet):
1. Programmet K-HELIX av KPMG. Et fullstendig rapporteringsverktøy som fyller ut alle skjema (f.eks COREP) og lager XBRL-skjema man laster opp i Altinn.
2. Løsning fra Syntero. Her er det Excel-maler du er kjent med som sendes Syntero for konvertering (bruker K-HELIX for konvertering).

Det er både et kostnadsspørsmål (begge er forholdsvis dyre, men førstnevnte er dobbelt så dyr som Syntero) og teknisk kompetanse. K-HELIX er et omfattende program.

Håper dette gir deg noe å sjekke ut videre.

PS: anbefaler evt å ha en løsning slik at man tester for 3.kvartal (innen 10.nov?).
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Takk for svar . Syntero har vært i kontakt med meg ang. denne løsningen som du beskriver ,

har tenkt å inngå avtale med de . Ikke så mange som har kjennskap til formatet det skal rapporteres i.

Takk for tilbakemelding , da vet jeg at jeg er på rett spor 🙂

 

mvh Sigrunn

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"