avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hvordan rette avvik i a-melding som "Godkjent" og har status akseptert i e'Accounting.

Hei,

Har en feil i en levert a-melding for lønnsperiode 2017 - 5. A-meldingen er godkjent men den har feilkode 183B.

Det er refusjonsgrunnlaget som er registret i + i stedet for -. Jeg trenger å levere ny A-melding for mai som erstatter den gamle. Dette kan jeg jo gjøre i Altinn men hvordan får jeg gjort dette via e'Accounting så at alt blir riktig i koblingen mellom systemene?

8 SVAR
MODERATOR

Sv: Hvordan rette avvik i a-melding som "Godkjent" og har status akseptert i e'Accounting.

Hei Viktoria

183B er en retningslinje og skyldes at refusjon av sykepenge er kjørt med positivt fortegn i stedet for negativ fortegn. For at rette det må du opprette en ny lønnslipp hvor de korrigerer dette.

Når denne lønnslipp er opprettet vil du får mulighet for at klikk Ny A-melding og vil for å opprette ny A-melding som du kan sende inn.

Etter hva vi kan se er dette gjort i mai 2017. 

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Så du må korrigere lønnslippen i mai 2017.
CONTRIBUTOR ***

Sv: Hvordan rette avvik i a-melding som "Godkjent" og har status akseptert i e'Accounting.

Holder det med å rette opp i, den ene, lønnslippen som er feil eller må alle lønnslipper for mai måned da registreres på nytt for at A-meldingen for mai skal bli riktig? 

MODERATOR

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

MODERATOR

Hei Viktoria,

Beklager sent svar!

Dersom du gjør noen endringer som påvirker a-melding, vil dette trigge en ny a-melding i eAccounting.

A-melding går da bort fra godkjent, og vil vises på nytt under ny a-melding.

Når du sender den på nytt vil den automatisk erstatte den forrige innsendt fra programmet.

Dersom lønnslippen ikke er registrert som betalt, kan du makulere den som er feil og opprette ny med riktige lønnsarter.

Men dersom lønnslippen er registrert som betalt, må du opprette en ny motsatt lønnslipp.

Se vår guide vedrørende dette.

Håper dette var til hjelp.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk Godta som løsning.

Ønsker deg en riktig fin tirsdag!

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Logget på saksnummer 343305.

CONTRIBUTOR ***

Hei igjen Lisa,

Feilen jeg har gjort avser innrapportering av refusjonsgrunnlag som er registrert som et positivt beløp i stedet for et negativt. Dette refusjonsgrunnlag er innrapportert på 1 av lønnslippene i den aktuelle måneden men må jeg nå reversere alle lønnslippene for alle ansatte i denne måneden ettersom de er innrapportert på den samme a-meldingen eller håller det med å reversere kun den ene (feilaktige) lønnslippen?

MODERATOR

Hei igjen,

Ettersom selve feilen kun er på en lønnslipp, trenger du kun reversere denne.

Deretter opprette en ny lønnslipp med riktig fortegn på den samme ansatte.

Dette vil generere en ny a-melding med riktige opplysninger for den aktuelle måneden.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR ***

Nå er det noe veldig rart som har skjedd. Alle a-meldinger som er registrert og akseptert i Visma fra og med mai-måned 2017 er borte fra listen over aksepterte a-meldinger i e-accounting. Jeg har ikke reversert den aktuelle lønnslippen eller sendt inn noen ny a-melding for mai som vi diskuterte. Jeg hadde i grunn bestemt meg for å bare rette opp i denne feilen gjennom å innberette refusjonsgrunnlaget med dobbel verdi nå på kommende a-melding (spetember)  Men hva skjer nå? Nå er a-meldingene for mai-august bare borte? Trenger hastehjelp! Mvh Viktoria

MODERATOR

Hei Viktoria,

Jeg sjekket litt opp i dette, og vi kan se at det ble registrert sluttdato på to ansatte 12.05.2017.

Dermed vil eAccounting sende ny a-melding fra og med mai for å sluttmelde disse to.

De vil da ikke komme med på noen av de påfølgende rapporteringsmånedene.

Du må sende inn a-meldingene på nytt, og hente tilbakemelding.

De vil automatisk erstatte forrige innsendte a-melding.

Håper dette var til hjelp.

Ønsker deg en fin dag videre Smilefjes glad

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support

Support
Påloggede brukere (486)