Mine områder
Hjelp
Grete Sandøy
CONTRIBUTOR ***

Kommentarfelt i Approval

av Grete Sandøy

Jeg har lagt inn kommentarer på dokumentene før utsending på flyt i approval i den tro at kundene mine ser hva jeg skriver. Dette viser seg nå ikke å stemme, har jeg noen mulighet til å legge inn kommentarer og spørsmål til de som skal godkjenne fakturaene?

10 SVAR 10
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Så da vil ikke revisor kunne se dette med mindre revisor har tilgang til regnskapssystemet? Hves man f.eks. benytter eksternarkiv funksjonen og sender dette til revisor så vil ikke revisor kunne se notatene?

av Svein Holanger

Hei

Kommentarene og flyten ser man i "Dokument viser" i økonomisystemet.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Svein

Vil kommentarer og godkjenningsdata følge med over til VB når dokument overføres og bokføres?

Revisor spør hvordan hun kan få tilgang til disse opplysningene.

av Svein Holanger

Hei

Takk for innspillene. Vi ser at det er mulig å gjøre dette med kommentarer på en bedre måte, og vi ønsker å gjøre om på dette. Men vi har enda ikke bestemt når vi kan starte på en slik jobb. Det bør være mulig å skille mellom forskjellige typer komentarer: regnskapsførers interne kommentarer, regnskapsføreres eksterne kommenterer (til godkjennere), system kommnetarer, godkjenners kommentarer, etc.

Må si meg enig i svaret over. Mange sitter og behandler store mengder fakturaer som skal ut på flyt. Da er det naturlig å kommentere/stille spørsmål på ett og ett bilag mens man jobber seg gjennom bunken, for til slutt å sende bilagene samlet på flyt til de to-tre forskellige personene. Det er unødvendig å trykke  "Send på flyt" 30 ganger. 

Samtidig bør vi har et internt notatfelt, som du sier... der kan jo for så vidt systemkommentarene også komme.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, har det blitt gjort noe endringer i dette nå?

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Svein,

jeg gikk i samme fella som Grete. Jeg trodde kommentarfeltet var til å sende kommentarer til brukeren i Approval. Men der tok jeg feil...

Er det noen planer om å endre på dette slik at kommentarene man legger til på bilaget i dokumentsenteret kommer med til Approval?

Det er mer effektivt og det føles også mer logisk å jobbe med kommetarfeltet på den måten. Da kan man gjøre seg ferdig med ett og ett bilag mens man jobber for deretter å sende over en batch med ferdigbehandlede dokumenter til Approval.

av Svein Holanger

Ja, tar du flere samtidig vil samme kommentar følge alle dokumentene.

Grete Sandøy
CONTRIBUTOR ***

av Grete Sandøy

ok, takk for svar. Da må jeg sende ut

ett og ett dokument på flyt for at ikke samme kommentar kommer på alle fakturaene?

av Svein Holanger

Ja, hvis du legger kommentaren samme sted som du bestemmer flyten. Den kommentaren skal komme med ut til godkjennerne.

 

Svein, produktsjef

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"