avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Lærere ønsker å teste eAccounting

Hei! Vi har flere lærere i videregående opplæring som ønsker å teste eAccounting slik at de kjenner produktet som ungdomsbedriftene skal bruke. På visma.no ser jeg at man kan teste eAccounting gratis i 14 dager. Dette kan vel være et tips til vgs-lærere som vil teste produket?

5 SVAR
COMMUNITY MANAGER

Re: Lærere ønsker å teste eAccounting

Hei Trine

Så gøy at lærere også gjerne vil teste eAccounting. En mulighet er som du sier at de kan teste gratis i 14 dager. Bare vær Obs på at disse da vil bli oppringt og fulgt opp som mulige interessenter og at perioden ikke er mulig å forlenge. 

Ett annet alternative er å kjøpe en tilgang til 149 kr i måneden i ett år, eventuelt en tilgang til 179 kr i måneden i tre måneder. På denne måten vil lærer få full tilgang på support og kan da henvende seg til oss med spørsmål på vegne av klassen/ bedriftene sine. Han/ hun kan da nå oss på Chat, mail eller telefon. Disse support-alternativene ligger ikke i gratis pakken til elevene. 

Et siste og kanskje det beste alternativ er å kjøpe en skolelisens på eAccounting. Da får man en pakke med 50 brukere/ tilganger. En til lærer og 49 elevtilganger. Lærer kan da bruke programmet som del av undervisningen sin og ha tilgang til alle elevfirmaene for å se hvordan elevene løser oppgavene. Denne pakken koster kun 4000 kroner i året. Her er også support for lærer inkludert og vi sender lærer et eget Kom-i-gang hefte som kan hjelpe med undervisningen om det er ønskelig. Til eleven kan vi lage diplom som elevene får ved undervisningsslutt på at de har brukt ekte regnskapsprogram i undervisningen. Dette er også inkludert i prisen og er et fint å legge ved en CV. 

Del gjerne min kontaktinformasjon om lærere ønsker å bestille noe av dette eller har flere spørsmål. 

Ha en fortsatt god dag!

Mvh, Carine S. Næss hos Visma. 

CONTRIBUTOR *

Tusen takk for godt og utfyllende svar!

MVH Trine I. Haugaard, UE Norge

CONTRIBUTOR *

Det er en kjempefordel med det mye lisenstilbudet som Visma har nå til Ungt entreprenørskap! Elevene kan leke seg og sende ut faktuarer på flere milliarder til sine foreldre osv Smilefjes blunk

Ikke minst kan jeg vise frem og teste ut ulike typer bokføring og også ta screenshots til veiledning for elever ol. Det er til enorm hjelp!

Jeg lagde nettopp en veiledning i fht reskontroføring knyttet til et konkret bilag som elevene hadde. Da nullstilte jeg alt i lisensbedriften, lagde de samme bilagene og kunne således ta screenshots av hele prosessen.

Hei,

Flott å høre at dere virkelig får god nytte av programvaren. Det finnes mange måter å bruke Visma eAccounting på i undervisning, og her ser det virkelig ut som dere har funnet noen konkrete eksempler.

Mvh,

Øystein Semmingsen hos Visma

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Er lærerlisensen tatt bort?

Jeg skal gi opplæring i eAccounting til en ny lærer i UE, og ville at hun skulle laste ned denne for å bli fortrolig med programmet. Men nå virker ikke linken lengre og det er absolutt ingen treff vha googling. Jeg tenker at dette var et av deres store fortrinn, og at det er svært synd om dere går bort fra det. Håper på det beste!
Support
Påloggede brukere (873)