Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnsart 612 Kjøring hjem/arbeid med Poolbiler

av Anonymous

Da er jeg igangg med testing av innsending av nye A meldinger og det går greit bortsett fra lønnsart 612 Servicebil hjem/arbeid. det får jeg ikke til. Vi kjører poolbiler. Jeg har prøvd å opprette en poolbil med reg nr og navn Poolbil og linket dette til en ansatt. Det blir fremdeles feil i A meldingen. Hva er feil?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Totalt antall kilometer må registreres som tillegg på lønnsarten.
Fra versjon 5.31.02 trenger man ikke danne nye tall. Når man registrerer ett tillegg, vil varslet for denne linjen bli borte, selv om linja fortsatt er rød.
Når man har vært innom alle varsler, vil tre-kontrollen dannes på nytt og A-meldingen få endret status.

Når det gjelder hvordan dette evnt. kan løses i framtiden, tar vi gjerne imot forslag. Disse vil bli vurdert av vår Product Manager.

 

Kjell Gunnar Tønnebø
CONTRIBUTOR *

av Kjell Gunnar Tønnebø

Hei igjen.

Her må en og føre opp total kjørelengde. Må dette legge inn manuelt hver måned, eller kan det hentes fra lønnsystemet?

I lønnssystemet er det sikkert greit å forhåndsdefinere antall km. hjem-arbeid-hjem og multiplisere dette med satsen (kr.3,40). Det er kanskje en utfordring hvordan dette håndteres med totalt antall over 4.000 km.(kr.1,50)

Her kan en kanskje ta hver lønnsmotaker å bergne totalen for et år og dele på 12 lønnsperioder??

En kan eventuelt justere faktisk opp mot teoretisk (i forhold til registrerte km. i elektroniske kjørebok) før siste lønnskjøring.

Har dere ellers noen  tips/triks om hvordan dette kan ordnes mest mulig smidig og rasjonelt??

Laila Pedersen2
CONTRIBUTOR **

av Laila Pedersen2

km legges inn under tillegg også må du oppdatere a-mld igjen.

Jeg lurer jo da på om vi må føre km totalt som bilen har kjørt hver mnd?

holder det ikke med å føre bare det som gjelder hjem-arbeid kjøring som arbeidstaker skatter for?

Kjell Gunnar Tønnebø
CONTRIBUTOR *

av Kjell Gunnar Tønnebø

Hei.

Vedr. "Godkjenning og sending av A-melding"

Vi har problem med å få definert korrekte opplysninger i systemet angående arbeidsreise (til og fra hjem/arbeid). Vi har brukt inntektsart 226 (Fri bil (utenfor stadardregler)).

Jeg registrerer at dere har kommentert tilsvarende spørsmål med andre inntektsarter (612/613).

Problemet mitt med art 226 er at jeg ikke finner hvor/hvordan en oppdaterer antall kilometer hjem-arbeid etc.

Har dere et mal for hvordan dette skal settes opp totalt sett?

Godkjent løsning
Anne Haagensen
VISMA

av Anne Haagensen

Hei!

Bilen registreres men navnet "Bilpool" i registreringsnummer.  Legges så på lønnstakeren (Lønn-Vedlikehold-Lønnstaker og lønns-/trekkarter) og knyttes mot bilen som er opprettet som "Bilpool".  Se eksempel på vedlegg. 

Hvis du fremdeles ikke får det til må jeg be deg ringe support og vi kan se på det sammen med deg.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"