Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Oppsett på terminalserver

av Anonymous

Hei.

 

Vi kjører alle våre programmer på vår egen terminalserver. Jeg har fått ordnet slik at finale skatt er satt opp med delt konfigkatalog, slik at hver enkelt bruker slipper å skrive inn lisensinformasjonen ved første gangs oppstart.

Er det noen måte å sette opp at de også slipper å skrive inn brukeroppsettet når de starter opp? Alle skal ha samme oppsett, så det er liten vits i at hver enkelt setter dette opp selv.

2 SVAR 2

av Hermod Gundersen

Hei.

Følgende endring blir foretatt i dag, og kommer med i førstkommende automatiske programoppdatering (oppdatering 3):

1. Ved åpning av brukeroppsett ved første gangs oppstart av programmet, vil standardverdier bli hentet inn for brukeroppsettet.

2. Når en bruker forlater brukeroppsettet, vil programmet kontrollere om standardverdier er angitt. Dersom standardverdier ikke er angitt, vil brukeren få spørsmål om oppsettet hos brukeren skal lagres som standardverdier for andre brukere. Svarer brukeren "Ja" blir brukerens verdier lagret som standardverdier, som andre brukere automatisk vil få, jfr. punkt 1.

3. Ny verktøyknapp for å lagre standardverdier, slik at du kan ha kontroll på at de er oppsatt korrekt.

4. Ny verktøyknapp for å hente standardverdier, slik at du er trygg på at du har standardverdiene.

Dette oppsettet sikrer at nye brukere på årets programversjon får standardoppsettet automatisk, uten at de trenger å foreta seg noe. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Vi ser problemet og planlegger en endring i førstkommende automatiske oppgradering.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"