Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Valuta på faktura

av Anonymous

Noen som vet hvordan en får endret valuta på fakturaen? Kom plutselig bort i dette da jeg skulle lage faktura til kunde, og den skulle være i EURO... Norske kroner kommer jo opp automatisk. Klarer ikke finne ut av dette selv og trenger noen tips. Gjelder i Visma Severa

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ingrid,

for å kunne sette en annen valuta enn den dere selv bruker (satt via "Innstillinger - Firmaopplysninger"), så trenger du tilleggsmodulen "Multi-currency add-on".

Når du oppretter et prosjekt med modulen aktivert så vil du kunne velge en type valuta for prosjektet, som også blir gjeldende for prosjektets faktura. Man kan ikke endre valuta direkte på faktura.

En forbindelse/kunde kan også ha en spesifikk valuta satt som standard. Nye prosjekter får da samme valuta.

Fra Severas Knowledge Base:

"Currency: When Multi-currency add-on is not enabled, invoices can be created using only the organization's currency. Organization currency is defined in Tools > Settings > Company details > Overview. With Multi-currency add-on invoices can be created using various currencies. Invoices will then use the currency selected for the case. Currency cannot be edited on the invoice itself."

 

Se https://support.severa.com/entries/21033257-Invoices for mer info.

 

Mvh

Espen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"