Mine områder
Hjelp
Karina Tønsaker Aas
CONTRIBUTOR ***

Visma Approval

av Karina Tønsaker Aas

Våre godkjennere benytter Visma Approval, og jeg føler det er endel ting som er testet og som fungerer i Visma Dokumentsenter, men som ikke fungerer i Visma Approval.

Det første er at jeg som regnskapsfører mister kontroll på hvor i flyten et dokument befinner seg. Hvem skal jeg purre på for å få fremskyndet en godkjenning? På rapporten, Dokumenter på flyt per person, er ikke evnt oppdateringer som har skjedd i Visma Approval hensyntatt. Vi brukte Compello tidligere, og der kunne jeg som regnskapsfører følge hele flyten til enhver tid.

 

Dersom en faktura er sendt rundt på godkjenning og det viser seg av ulike forhold at jeg skulle lagt til ytterligere en godkjenner - går ikke dette etter at fakturaen først er godkjent og har fått status 30. I Compello kunne jeg legg til ytterligere godkjennere så lenge fakturaen ikke var bokført og overført til regnskap. Denne muligheten ønsker jeg også her.

Dersom det i godkjenningsprossen legges til kommentarer i Visma Approval som jeg skulle ha behov for å se, får jeg ikke tilgang til disse før fakturaen har kommet inn i Visma Dokumentsenter igjen og er ferdig godkjent.

 

 

 

 

3 SVAR 3
Karina Tønsaker Aas
CONTRIBUTOR ***

av Karina Tønsaker Aas

Hvor finner jeg tilgang til "oppgaveoversikt" som du beskriver her?

 

For øvrig som en løsning på ‘Hvordan man kan se hvem dokumentet er på flyt hos i Approva’l, logge inn i Approval og klikke på ‘Oppgaveoversikt’.

 

Er pålogget i Visma Approval, men finner ikke Oppgaveoversikt.

Har: mine oppgaver / min historikk / instillinger / hjelp

 

Karina

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

har fått følgende spørsmål i dag:

Når noen har kommentert og deretter avvist en faktura så må jo flyten på denne slettes for å sendes på ny (gi beskjed om vi gjør dette på feil måte)

Når vi sletter flyt og sender på ny forsvinner tidligere kommentarer. Vi skulle jo gjerne beholdt kommentarene på et dokument hele tiden. Er det vi som gjør dette på feil måte, er det noe i vårt oppsett eller lignenede?

 

Kan noen svare meg på dette?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.
Takk for gode tilbakemeldinger. Pr i dag er det slik som du beskriver og det er allerede blitt lagt inn ønsker på dette til de som holder tak i det.


For øvrig som en løsning på ‘Hvordan man kan se hvem dokumentet er på flyt hos i Approva’l, logge inn i Approval og klikke på ‘Oppgaveoversikt’.


Og når det gjelder ‘kommentarer’, kan du lese mer ved å klikke på følgende link

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"