Mine områder
Hjelp

Webinar 080616 - Effektiv håndtering av inn- og utbetalinger

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei.

Deltok nettopp på webinar om Autopay og har et par-tre spørsmål.

1) Idag får jeg varsel når jeg leser inn ocr-filer (KID-innbetalinger) hvis innbetalingen ikke stemmer med fakturaen. Det er kjekt for da kan jeg undersøke en differanse med en gang. Hvordan håndteres slikt i Autopay hvor alt går automatisk? Får man noe varsel.

2) Vi får flere innbetalinger uten KID som idag punsjes manuelt; både innbetalinger fra utlandet (i NOK) og fra norske kunder. Disse kan vel ikke betale med KID. Hvordan fungerer dette i Autopay?

3) Betalinger til utlandet gjøres mer eller mindre manuelt idag. Bruker kontoforespørsel og kopierer til excel de med forfallsdato inntil en viss dato (ukentlig). Gjør da 1 betaling til hver leverandører (summerer flere fakturaer) slik at det bare blir en transaksjon. Er det en effektiv måte i Global å summere flere fakturaer til samme leverandør på slik at de går som en transaksjon? Koster kr 30 eller kr 50 pr transaksjon til utlandet.

Mvh Liv-Hege

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Se svar her:

https://community.visma.com/no/software/Community-Live/forum/Still-sporsmal-om-Visma-Community-Live/?topicId=5247

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"