Mine produkter
Hjælp
Anonymous
Ikke relevant

Advarsel til brugere af Mamut One E5

af Anonymous

API´et gav for 9 år siden ikke mulighed for import/eksport af varianter, og det gøre det stadig ikke.
Vi skal nu betale Kr. 10.000, svarende til et års licens, for en brugbar CSV fil i forbindelse med en overflytning til en anden webshop end den Mamut tilbyder.
Hvad synes i øvrige brugere om dette? Det kunne blive jer, næste gang i ønsker at opgradere hos en tredje parts udbyder!
Der er ingen, der laver integration til Mamut, alle løber skrigende bort, når de høre ordet Mamut.
Visma har de sidste par år brugt alle vores licenspenge, til at promovere sig på ny hjemmeside, med pseudopersoner, uden anden opdatering af Mamut, end det lovgivningen påbyder.
Synes det er på tide, at brugerne tages alvorligt, med hensyn til ønsket om en bedre brugerflade. Der er alt for mange mapper og unødige klik. Der ønskes en bedre information om, hvad de havde tænkt sig om fremtiden for Mamut, afvikling eller udvikling?
Har gennem årende fremsendt adskillige ønsker til forbedringer uden held. De lytter, men hører ikke hvad vi siger.
Visma er ejet af en kapitalfond, der ensidigt tænker på aktionærerne, og ved opkøb renser markedet for innovative firmaer, det vil kundernes bedste. Derfor kan jeg frygte, at
e-conomic vil lide samme skæbne som Mamut, i Visma`s hænder.
Lad mig høre fra jer, så vi kan samle os i et oprør, mod den behandling Mamut lægger for dagen.
Lennart Gustavsen

2SVAR2
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Hej Simon

Glad for at dit svar ikke indeholdt den sædvanlige sang fra de varme lande.
Der handler om hvordan i lytter til kundernes ønsker og ikke kan garanter noget.
Med hensyn til teknologi så tog det jer 5 år at omskrive databasen fra en Fox pro udgave, til en ren SQL database, som Mamut ved den sidste opdatering skriver, at den nu er.

Mamut er et godt bogholderiprogram, som så mange andre, men har også mangler så som, at kunne importere den Csv fil vi får fra Nets, når kunder har købt varer i webshoppen.
En alfanumerisk sortering af varianter muligheder kan vi ikke selv foretage og vi kan ikke få den lavet mod betaling.

Mamut har i alle de 9 år vi har haft systemet manglet et ordentligt API, hvilket også jeres partnere har efterlyst lige så længe, de river sig stadig i håret over, at det skal være så hemmelighedsfulgt, at selv de ikke kan få fuld adgang.

Med hensyn til den Csv fil som jeg skulle have udtrukket på mine 165.000 forskellige varer , så mangler der er sortering af varianternes størrelse og farve i kolonner eller komma separeret, disse kommer ud som en tekstfil.

Jeg har nu bestilt en kopi af databasen, så vi selv kan komme videre uden Mamut hjælp.

Til nuværende og kommende brugere af Mamut, læg pres på Mamut, så vi kan få et API der virkelig kan bruges.

Der er trods alt snart gået 10 år, siden Mamut kom til Danmark og fandt ud af at danskerne var innovative og ønskede forandring fra dag et og det gør vi stadig.

Godkendt løsning
Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous
Hej Lennart,
Mamut videreudvikles og der kommer der kontinuerligt nye versioner og ny funktionalitet, som er til stor nytte for vores tusindvis af Mamutkunder. Dette inkluderer - som du skriver - lovpligtige opdateringer, men også opdateringer af funktionalitet og teknologi, som også sikrer forbedret effektivitet for vores kunder og fortsat høj kvalitet i fremtiden. Du kan følge indholdet af nye versioner her på communitiet.
Mht. dit specifikke behov for at eksportere data, så er absolut muligt at eksportere data fra Mamut ud i CSV-format og herefter importere det til andre systemer. Efter din eksport skal du formatere dit data, så det passer til det specifikke 3. parts system du ønsker at benytte. 
Vi har forsøgt at rådgive dig om dette igennem supporten, ligesom at vi har henvist til partnere, som kan hjælpe med at udføre opgaven. Denne konverteringsopgave tager nogle timer, som du nødvendigvis vil skulle skulle betale for til partneren, som hjælper dig med import til dit nye system.
Mvh Simon