avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Löst - Känt fel: Hämta poster från fil fungerar inte alltid

av Joakim Arvidsson (Uppdaterad ‎20-01-2021 14:24 av Joakim Arvidsson VISMA )

För tillfället upplever vissa användare problem med funktionen Hämta poster från fil som finns tillgänglig i diverse olika fönster.

2020-11-16 12_57_19-Window.png

När denna funktionen används är det möjligt att ladda upp exempelvis rader från en Excel fil. Felet som kan uppstå är att vald fil inte laddas upp.

För att komma runt detta felet kan man testa följande:

• Starta om datorn
  • Töm cache och cookies i din webbläsare
  • Starta webbläsaren i inkognitoläge

Observera att ovan workaround ej löser problemet i alla lägen.

Vår utvecklingsavdelning jobbar på att lösa detta felet. Denna tråden kommer att uppdateras med mer information så snart som möjligt.

Best regards,
Joakim Arvidsson
Cloud Customer Success Team
14 SVAR 14
Godkänd lösning
VISMA

av Joakim Arvidsson

Detta problem har blivit löst i version 8.33. Vi beklagar de problem som felet har medfört.

Best regards,
Joakim Arvidsson

av Joakim Arvidsson

Hej!

En fix för detta problem är planerad till version 8.33 som har preliminärt releasedatum 19/1.

Best regards,
Joakim Arvidsson

av Joakim Arvidsson

Vår utvecklingsavdelning jobbar just nu med att testa en lösning på detta problem. När jag tar emot mer information återkommer jag med detta.

Best regards,
Joakim Arvidsson

av Joakim Arvidsson

Vår utvecklingsavdelning fortsätter att jobba med att hitta en lösning på detta problem. Grundorsaken till problemet är inte hittad än, men det arbetas intensivt för att åtgärda felet.

Best regards,
Joakim Arvidsson
CONTRIBUTOR ***

Hej!

Kan tillägga att vi har möjligthet att läsa in raderna på order i Firefox. Däremot lägger inte systemet till koddelen som är kopplad mot säljaren som systemet gjort tidigare. Vet inte om ni också uppmärksammat detta problem men bra om det är med när ni löst problemet.

Mvh Niklas

av Joakim Arvidsson

Hej!

Vår utvecklingsavdelning fortsätter med att försöka hitta en lösning på detta problemet. 

Best regards,
Joakim Arvidsson
CONTRIBUTOR *

av Helena E1

Hej!

Finns det någon prognos på när det kan vara löst? Inför dec-bokslut har vi väldigt många verifikat vi skulle behöva ladda upp.

av Joakim Arvidsson

Hej @Helena E1!

Vi har ännu ingen prognos om när felet kan vara löst. Vi kan för tillfället endast hänvisa till den workaround som vi har lagt ut tidigare.

Best regards,
Joakim Arvidsson

av Joakim Arvidsson

Hej!

Vår utvecklingsavdelning fortsätter att jobba på en lösning för att rätta detta problemet.

Best regards,
Joakim Arvidsson
CONTRIBUTOR **

Hej

Har även nu uppmärksammat att när man laddar upp en excel i order modulen (de gånger det går att ladda upp...) så flaggar inte systemet på artiklar som tex är slut i lager dvs får ingen gulmarkering. Vid manuell order så funkar det med flaggning på dessa artiklar. har anmält till vår partner men skriver även här då det är väldigt frustrerande vi inläsning av 50-60 orderrader.

CONTRIBUTOR *

av SusannS

När är detta åtgärdat? Vi har också en massa excelfiler som ska läsas in i dag och imorgon. Tacksam för svar!

av Angela Grenhagen

Hej Susann,

Vet inte om du har testat att ladda upp med någon annan webbläsare.

Jag kunde inte ladda upp med Chrome men när jag öppnade Firefox så fungerade det utmärkt.

Bara som ett tips om ni inte har testat det innan.

Mvh
Angela Grenhagen
Polgate AB
CONTRIBUTOR *

hej, jag har testat i 3 olika webbläsare - det funkade 1-3 ggr initialt, sedan var det stopp. hjälper inte att rensa cache och cookies, händer ingenting förutom att man tappar allt man har sparat för att underlätta. jag anser när ni gjorde den större uppgraderingen i höstas "förstördes" massor. man behöver kanske testa nya saker lite mer djupgående för att se vad de påverkar i det stora hela. det här funkade hur bra som helst tidigare, utan att man behövde rensa, testa i olika webbläsare, gå i privatläge... så det är bara återgå till det som var förut 🙂

VISMA

av JennieN

Hej!

När kommer versionen som fixar detta problemet? Jag har massa filer som jag måste läsa in innan vi stänger november-bokslutet.