Mine produkter
Hjælp

10/7 - Driftsstatus Visma Løn

af B_V_ (Opdateret ‎10-07-2023 16:06 af B_V_ VISMA )

Status kl. 16.05

 

Visma Løn kører stadig som forventeligt, og job afvikles fortsat som normalt. Vi lukker statusopdateringen ned for i dag. 

 

Husk, at vores support har åbent igen i morgen fra kl. 8.00 - 16.00

 

-------------------------------------------------------------------------

Status kl. 15.05

 

Systemet kører nu igen og job afvikles som normalt. Vi beklager de gener og forsinkelser, der har været i dag.

 

Hvis du oplever udfordringer eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakt vores support på 88 97 97 00, som i dag holder åbent til kl. 16.00.

 

---------------------------------------------------------------------

Status kl. 14.30

 

Det er endnu ikke muligt at gennemfører lønkørsler, hvilket vi selvfølgelig beklager dybt. Vi gør alt, hvad vi kan for at finde fejlen og løse denne sammen med vores underleverandør, og undskylder mange gange for de konsekvenser, det har for dig. Vi melder selvfølgelig ud, så snart det er muligt at gennemføre lønkørsler igen. 

 

Hvis du ikke allerede har eller underlader at starte en lønkørsel, vil det være muligt for dig at

  • køre fremtidige lønsedler
  • oprette nye medarbejdere 
  • foretage efterreguleringer 

Hvis du starter eller har startet en lønkørsel, er det desværre ikke muligt, at starte yderligere jobs eller oprette nye medarbejdere. Du vil dog stadig kunne bevæge dig rundt i Visma Løn. 

 

Vi vender tilbage med en status opdatering kl. ca. 15.30

----------------------------------------------------------------------------------------------

Status kl. 12.55

 

Vi må desværre konstatere, at det stadig ikke er muligt at få lønkørsler igennem systemet. Vi er oprigtigt kede af de gener, det medfører. Det er vores absolut højeste prioritet at løse problemet. 

 

Til information har vores support åben til kl. 16.00 i dag og åben igen i morgen fra kl. 8.00. 

 

Vi opdaterer status igen kl. ca. 14.30

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Status kl. 11.55

 

Det er fortsat ikke muligt at få lønkørsler igennem systemet. Vi arbejder fortsat på højtryk sammen med vores underleverandør for at løse problemet. I forhold til brugen af systemet, så henviser vi til seneste opdatering. 

 

Vi beklager meget de gener, udfordringerne med Visma Løn giver. 

 

Ny status følger kl. ca. 13.00

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'Status kl. 11.00

 

Beklageligvis hænger lønkørsler stadig og kan pt. ikke processeres i systemet. Vi undskylder, for de udfordringer det giver, og lover, at vi gør, alt hvad vi kan, for at løse det hurtigst muligt.

 

Hvis du IKKE har startet en lønkørsel, er det stadig muligt at

  • køre fremtidige lønsedler
  • oprette nye medarbejdere 
  • foretage efterreguleringer 

 

Hvis en lønkørsel er startet, er det desværre ikke muligt, at starte yderligere jobs eller oprette nye medarbejdere. Du vil dog stadig kunne navigere i Visma Løn. 

 

Visma HR kører som normalt. 

 

Ny status følger kl. ca. 12.15

----------------------------------

Status kl. 9.45

 

Vi oplever desværre stadig udfordringer med kørsel af en række jobs. Det er dog muligt, at køre fremtidige lønsedler, og Visma HR er også tilgængeligt som normalt. Vi er i tæt dialog med vores underleverandør og arbejder intensivt for at løse problemet. 

 

Ny status følger kl. ca. 11.00

----------------------------------------------------------------

 

Vi oplever desværre meget lang svartid på Visma Løn og udfordring med kørsel af jobs pt., Det betyder, at jobs står som 'oprettet' i systemet, men ikke kører. Vi beklager meget og arbejder på højtryk for at løse udfordringen. 

 

Ny status følger kl. ca. 9.45

27 Kommentarer
LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Er det muligt at modtage besked pr. mail når systemet er i gang igen - lgh@trifork.com. Jeg sidder her i min ferie (for at imødekomme Vismas problemer) og prøvet at blive færdig med lønnen for 7 selskaber til 31/7, hvilket er nærmest umulig, da lønkørslen låser alle 7 selskaber.

Bliver meget bekymret for, om hele min ferie skal gå på denne måde.

af Susanne Persson1

Hej

Jeg ringer lige til dig.

JaJo
CONTRIBUTOR **
af JaJo

Igen. Igen!  (er I blevet hacket?)

Det er virkelig noget skidt. Og til info så kan man ikke køre fremtidige lønsedler, 
når man har sat en lønkørsel igang (som er gået i stå)

af Susanne Persson1

Hej

Vi beklager meget, at denne situation er opstået, vi gør alt for at få det løst.

Køre man efterreguleringer og lønkørsler frem, ja så låser det jo desværre for en del anden brug af systemet.

Vi opdaterer løbende status her på Community. 

 

mtoDN
CONTRIBUTOR *
af mtoDN

Vi glæder os til den kompensation for tabt arbejdsfortjeneste I sender os efterfølgende.

 

AIP
CONTRIBUTOR **
af AIP

Jeg må indrømmer det er meget frustrerende og meget meget surt at være Visma kunde i øjeblikket.

Må sige det er under ALT kritik at der stadig er problemer med "serveren" 2 Måneder i træk. Måske I er blevet "Hacket" som en skrev ?

Jeg er helt klar over Jer i supporten ikke kan gøre noget som helst , I gøre alt hvad i kan.

 

Jeg håber at  Jeres overordnede  ser at få styr på det og tænker at,  vi kunder ikke skal betale for Visma løn i næste regning. 

Det kan  da kompensere lidt af det overarbejde vi kunder bliver nødt at ha for at der er et lille håb om at vores  medarbejder får løn til tiden.

Vi skal have lønnen klar på onsdag !! pga af sommerferie. 

 

Jeg beklager mit sure opxxxx men som sagt, så er det dælme svært at være Visma kunde i øjeblikket. 

Jer i supporten gør et  godt styk arbejde - kæmpe kado til Jer. 

  

JaJo
CONTRIBUTOR **
af JaJo

Jeg kan kun tilslutte mig dit sure opstød. Dæleme ikke sjovt at sidde her de sidste dage før ferien og så
sker det her igen. Hvis det er den nu omtalte server, I flyttede over til da Visma blev lukket ned af 3 omgange i 
foråret, så siger jeg bare av for den!
Men jeg kan også tilslutte mig, at ansatte i supporten gør hvad de kan for at svare og så videre.

 

Diana1
CONTRIBUTOR ***
af Diana1

Og vi er også mange der glæder os til kvaje-is for den ekstra stressende lange periode, hvor vi lønmedarbejdere har haft ekstra sved på panden....

af Anne Robertsen

@mtoDN @AIP  @JaJo @Diana1  Jeg kan sagtens forstå at det er utroligt frustrerende, at systemet ikke fungere som forventet. Særligt når vi står overfor en ferieperiode. Jeg opfordre til at kontakte vores support, så vi kan hjælpe dig, og besvare dine evt. spørgsmål på telefon 88 97 97 00. Hilsner Anne

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Har Vismas Løns problemer noget at gøre med, at der ikke bliver hentet skattekort på nye medarbejdere?

Oprettede den 9/7 og endnu ikke modtaget skattekort-

af Susanne Persson1

Hej

For at vi kan undersøge nærmere skal jeg bede dig om, at ringe herind så vi kan få de rigtige informationer.

Hotline Tlf: 88-979700

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Det vedr. Kundenr. 1937.

Tina_Dybro08
CONTRIBUTOR **
af Tina_Dybro08

Vi modtager heller ikke skattekort - ved, vi mangler at få nye, da jeg ændrede mit eget torsdag i sidste uge.

 

 

af Susanne Persson1

Hej

Hvis vi skal undersøge mere skal vi bruge lidt flere informationer. 

Ring på Hotline tlf: 88-979700, eller skriv et telefonnummer som vi kan ringe op på. 🙂

Tina D
CONTRIBUTOR **
af Tina D

Hej Visma 


Vi (00001873) har sat en lønkørsel over i dag kl. 14:35, og den er på nuværende tidspunkt (17:50) stadigvæk ikke færdig?! 
Jeg har rettelser til den kørsel, så den skal tilbageføres, der skal rettes og køres en ny kørsel, så kan jo allerede på nuværende tidspunkt næsten gætte mig til, at vi ikke bliver færdige til tiden i morgen! Betaler I gebyret for udsættelsen?!!!

Hold nu fast det er godt nok op ad bakke😒

af Susanne Persson1

Godmorgen

Jeg har forsøgt at ringe til dig. Vi er opmærksomme på, at din lønkørsel var længe om at køre igennem i går. 

Vi anbefaler stadig, at lønnen køres afsted og godkendes i god tid for at sikre at I når det til tiden.

Tina D
CONTRIBUTOR **
af Tina D

Godmorgen

Det er heldigvis gået nemt og smertefrit med kørslen her til morgen. Det tog ca. 5 min.
Vi vil da gerne være hurtigere til lønaflevering, men vi har først informationerne til lønkørsel mandag eftermiddag eller tirsdag morgen, så det er lidt svært at være meget hurtigere.. Og 4 timers ventetid på en lønkørsel, gør jo ikke sagen bedre.

 

 

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Hej, Jeg har desværre en lønkørsel som hænger. Kan I hjælpe med at få den i gang igen? Kunde 1937 lønkørsel 12307. På forhånd tak. /Lene

Bobby Farid
VISMA
af Bobby Farid

Hej Lene

Jeg får en tekniker til at kigge på den med det samme.

Med venlig hilsen
Bobby Farid

Bobby Farid
VISMA
af Bobby Farid

Hej Lene

Din lønkørsel kører igen og jobbet der hang er nu afsluttet.

Med venlig hilsen
Bobby Farid

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Hej, Jeg har igen en lønkørsel som er gået i stå. Kundenr. 1937 lørselsnr. 12307. Kan I hjælpe med at få den igang igen? På forhånd tak. /Lene

Bobby Farid
VISMA
af Bobby Farid

Hej Lene

Vores teknikere er i gang med at undersøge hvad der forårsager dette. Lige nu kører jobbet sikkert igennem, men det går bare meget langsomt.  Vi forsøger at skubbe til den. 

Med venlig hilsen
Bobby Farid


Dorthe Bjerregaard
CONTRIBUTOR **
af Dorthe Bjerregaard

Hej

Vi har også en lønkørsel 12307 (som i har genstartet kl. 8.21) - som endnu ej heller er færdig. Kunne i måske også skubbe lidt til den ?

Kunde nr. 1752 - på forhånd tak 🙂

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Tak for hurtig svar. Vil der være åbent for hotline i weekenden pga svartiderne?
OBS jeg synes du skal lave en generel opdatering, så alle som sidder og hænger i lønkørsler ved I ser på sagen. Der er ikke noget som at bliver opdateret, når i kender til fejl i systemet. På forhånd tak.

Bobby Farid
VISMA
af Bobby Farid

@Dorthe Bjerregaard 

Hej Dorthe

Vores teknikere er i gang med at undersøge det og vil forsøge at skubbe til den. 

Med venlig hilsen
Bobby Farid

Dorthe Bjerregaard
CONTRIBUTOR **
af Dorthe Bjerregaard

Super - alternativt kunne de godt afbryde den 🙂 umiddelbart har vi hvad vi har brug for.

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Hvis det er muligt at afbryde en lønkørsel Som Dorthe spørger til overnfor, så må min kunde 1937 lønkørselsnr. 12307 også gerne afbrydes.