Mine produkter
Hjælp

26.06 - Driftsstatus Visma Løn

af B_V_ (Opdateret ‎27-06-2023 24:28 af RikkeJB VISMA )

Status kl. 00.30 (27/6)

Vi har fået sat skub i køen, der nu afvikles. Vi overvåger fortsat alle jobs, så vi sikrer jeres job går, som de skal. Vi er meget kede af, der har været så lang ventetid i dag på afvikling af jobs. 

Hvis du har spørgsmål til dine jobs, så tag gerne fat i os via telefonen - vi sidder klar i kundecentret fra kl. 8-16. 

 

Status kl. 22.30

Vi holder fortsat skarpt øje med alle de jobs, der er sat over, som pt står i kø for at blive afviklet. Vi lover, at vi ikke går hjem, før alle jobs er kørt igennem. Vi undskylder mange gange for den lange ventetid på kørsler. Hvis du har spørgsmål til din kørsel, kan du fange os på telefonen fra kl. 8 i morgen.  

 

Status kl. 17:35

Vi har desværre fortsat en del jobs, der venter på at blive afviklet, og vi gør alt, hvad vi kan for at få sat skub i flere samtidige jobs. 

Hvis du har sat et job over, som endnu ikke er afviklet, skal du blot lade det stå. Vi overvåger alle jobs og tager kontakt til dig, såfremt der skulle være udfordringer med dit job. 

Vi er virkelig kede af den træghed, nogle af jer oplever med afviklingen af jobs. Har du spørgsmål til et eller flere af dine jobs, så er vi klar på telefonerne igen i morgen fra kl. 8. 

 

Vi giver en opdatering herinde igen senere i aften.

 

 

 

Status kl. 15.25:

Vi har stadig mange jobs, der ligger i kø og venter på at blive afviklet. Vi arbejder intensivt sammen med vores underleverandør for nedbringe ventetiden. Hvis du har sat et job over, som endnu ikke er afviklet, skal du blot lade det stå. Vi overvåger alle jobs og tager kontakt til dig, såfremt der skulle være udfordringer med dit job. 

 

Vi undskylder mange gange for de udfordringer, de lange svartider giver. 

 

Husk, at vi ikke har lukket Visma Løn i aften for systemvedligehold. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Status kl. 13.35:

Vi oplever desværre stadig lange svartider og undskylder meget de gener, som det giver for dig. Har du sat job over, som står med status 'oprettet', men ikke er skiftet til 'kører', så vil dette stadig blive afviklet, og du behøver ikke gøre yderligere. 

 

Visma Løn vil IKKE være lukket i aften, da vi har valgt at udskyde det daglige systemvedligehold til senere på ugen, for at øge tilgængeligheden til systemet. 

 

------------------------------------------

Status kl. 11.15:

Mængden af jobs er ganske naturligt øget, hvilket også har medført forlængede svartider, hvilket vi selvfølgelig beklager. Jobs lægges i kø som planlagt og afvikles løbende. Hvis du har sat et job over, som står med status 'oprettet', men ikke er skiftet til 'kører', så er jobbet stadig i kø og vil blive afviklet hurtigst mulig. Du skal altså IKKE foretage dig yderligere. 

 

Vi opdaterer status kl. 13.30

 

 

Da vi ved, at mange af jer kører løn i denne uge, overvåger vi som vanligt systemernes performance nøje, og vi vil give dig løbende opdateringer på Visma Løn på daglig basis. 

 

Der må dog forventes længere svartider (læs mere her). Vi opfordrer derfor stadig til, at du afsætter ekstra god tid til dine jobs - start gerne 1-2 dage før normalt hvis muligt. 

 

Status kl. 8.45: Vi kan vi, se at jobs lægger sig i kø som planlagt og kører igennem. 

42 Kommentarer
Jeanne Marcussen
CONTRIBUTOR **
af Jeanne Marcussen

gælder forsinkelsen også overførsel til nets? Jeg har godkendt afregning i Visma, men de seneste filer der ligger i Mastercardpaymentsystemet er fra 16-06.....

af Mette Simonsen

@Jeanne Marcussen Vil du ikke kontakte os på Hotline på tlf. 88 97 97 00, så kan vi bedre kigge ind i din sag?

 

God dag 🙂

Mette Simonsen

Karen-Marie Fredgaard
CONTRIBUTOR ***
af Karen-Marie Fredgaard

Har en lønkørsel der nu har kørt i 1 time 😥 Der skal noget tålmodighed til kan jeg godt mærke, så den må jeg ud og finde 😁

af Mette Simonsen

@Karen-Marie Fredgaard vi er opmærksomme på det. Systemet kører, lige nu er der lige lange svartider, men vi er obs på alle kørsler.

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

På grund af de lange svartider sidder jeg nu på et hotel i Spanien og vil tjekke op på, om lønnen er afsluttet rigtigt og overført via overførselsservice/Mastercard.

Jeg har brug for hjælpe til at undersøge om alt er ok.

Jeg har hentet de 14 kvitteringer hos Nets. Kan desværre se der står afvist på en af dem.

På de øvrige står der: Data er modtaget afventer kvittering.

Lønnen er godkendt af både godkender 1 og godkender 2, men jeg se at der under 'Godkend og overfør afregning' mangler dato og tidspunkt under kolonnen udtræk.

Jeg har oprettet en sat og uploadet Netskvitteringerne og alle lønkørselsordre numre på en sag.

Vores kundenr. er 1937.

På forhånd tak for hjælpen.

Jeanne Marcussen
CONTRIBUTOR **
af Jeanne Marcussen

@Mette Simonsen  Tak for svar 🙂

Kørslen er kommet igennem til Nets nu, så jeg tænker der også "bare" er forsinkelse på den kørsel. Jeg er i gang med lønkørsel 2 nu, og håber det bliver muligt at færdiggøre den i dag.

af Mette Simonsen

@LGHansen Er der et telefonnummer vi kan kontakte dig på? Det er næsten nemmere, end at sagsbehandle her. Så får jeg en konsulent til at kontakte dig?

af Mette Simonsen

@Jeanne Marcussen Lige nu har vi mange jobs i kø og forlængede svartider, men som tidligere nævnt, så har vi overvågning på, så vi sikre at alt kommer igennem 🙂

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

@Mette Simonsen Mit telefonnr er 61676960

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

@Mette Simonsen Er der en tidshorisont? Jeg står fortsat klar ved telefon og pc

af Mette Simonsen

@LGHansen Vi har forsøgt at kontakte dig og har også lagt en besked på din telefonsvarer. Hvis du har spørgsmål til det svar der er givet, må du meget gerne kontakte vores Hotline på telefon 88 97 97 00. Vi har åbent til kl. 16 i dag.

 

God dag 🙂

Mette Simonsen

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

@Mette Simonsen Jeg har ikke fået en opringning? Måske fordi jeg er i Spanien prøv +4561676960

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Jeg har lige fået en kollega til at teste min telefon. Den virker. Så du må have trykket forkert nr. Vil du prøve igen?

af Mette Simonsen

@LGHansen Konsulenten er lige i et andet kald, men jeg får hende til at kontakte dig efterfølgende.

 

Husk at du altid er velkommen til at kontakte os på Hotline på tlf. 88 97 97 00. Der har været under 10 minutters ventetid i dag 🙂

ChristinaKjeldsen
CONTRIBUTOR *
af ChristinaKjeldsen (Opdateret ‎26-06-2023 14:22 af ChristinaKjeldsen )

Hvordan ser man om den bestilte lønkørsel er i kø eller om noget er galt? Vi satte en kørsel igang kl. 11.40 som endnu ikke er færdig.

 

af Mette Simonsen

@ChristinaKjeldsen Måske du mener kl. 13.40? Hvis den står som oprettet og ikke mere, så står den i kø, hvilket også er sandsynligt. Vi har en længere kø som vi er ved at afvikle. Hvis din kørsel fejler, så hører du fra os.

 

Vi beklager ulejligheden!

ChristinaKjeldsen
CONTRIBUTOR *
af ChristinaKjeldsen

@Mette Simonsen Ups der skulle stå 11.40

af Mette Simonsen

@ChristinaKjeldsen - Det passer nok bedre 🙂 Som sagt ovenfor, så har vi en lang kø, som vi er ved at afvikle og vi skal nok give jer besked, hvis der er noget der fejler. Vi har overvågning på alle jobs.

 

Vi beklager den lange behandlingstid!

JaJo
CONTRIBUTOR **
af JaJo

Det er dæleme svært at starter 1-2 dage før normalt, når man kører 14-dagsløn - der er lønperioden jo endnu 
ikke afsluttet 🙄

NinaleFevre
CONTRIBUTOR **
af NinaleFevre

Kan I oplyse noget om hvor langtid det ca tager at køre en løn frem på nuværende tidspunkt? Har pt ventet i 1 time og 15 min. 

 

af Mette Simonsen

@JaJo Det er fuldt forståeligt i din sitaution er det svært! Det har været vigtigt for os at sige, at i skal køre i god tid, for systemet er lige nu længere tid om at behandle jobs end vi er vant til. Så vi vil meget nødigt risikere, at i får sat den for sent over i forhold til deadline.

 

Vi ved godt at situationen ikke er nem og det beklager vi meget!

af Mette Simonsen

@NinaleFevre  - Vi kan desværre ikke oplyse, hvor lang tid det vil tage, men vi har overvågning på alle jobs og vi kontakter jer, hvis der er noget der fejler.

 

Vi beklager ulejligheden!

Sanne Deichmann
CHAMPION **
af Sanne Deichmann

Jeg satte en Tilbageførsel over kl. 18:13 ... klokken er nu 20:50 og den er ikke startet endnu. Holder I også øje med tilbagekørsler? Skulle gerne kunne køre lønnen i morgen...

 

SanneDeichmann_0-1687805451472.png

 

EL_AN
CONTRIBUTOR ***
af EL_AN

Hej - KF895 -   Jeg har sat en løn til godkendelse kl. 16.10, og nu næsten 5 timer senere, er den stadig ikke godkendt.

Skal jeg være bekymret for, at jeg ikke kan nå at godkende afregningen i morgen inden kl. 11.00?

Troels Risager
CONTRIBUTOR ***
af Troels Risager

Hvad er status på kørslerne - jeg har en kørsel fra 17.27, som stadig ikke er igangsat?
Har I medarbejdere, som manuelt sætter kørslerne i gang, så der bliver fremdrift?

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Troels Risager . ja, vi skubber også på manuelt, men det er nok en ringe trøst. Vi gør alt, hvad vi kan, for at få mere hul igennem. 

@EL_AN @Sanne Deichmann - Jeg får en kollega til at tjekke op på jeres kørsler. Vi har møde her kl. 21, så vi vender tilbage om lidt. 

 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Troels Risager @EL_AN @Sanne Deichmann - vi skubber alt igennem her til aften. Grunden til, at der er nogle jobs, som står stille, er en slags 'kø', vi gerne vil afvikle manuelt, så vi er sikre på, alt kommer igennem. Jeg er virkelig ked af, det trækker ud - men jeg har fået lovning på, ingen går hjem, før alt er afviklet. 

Betinna Lauge Foged
CONTRIBUTOR **
af Betinna Lauge Foged

Jeg har en kørsel nr. 43384 fra kl. 18.40 med en enkelt medarbejder, som stadig hænger, den spærrer for at jeg kan danne den ordinære løn. Kan i trylle noget på den, så jeg kan komme i gang med den ordinære løn som skal afleveres imorgen kl. 11.? Vi har lønudbetaling den 28.6.2023.

 

Troels Risager
CONTRIBUTOR ***
af Troels Risager

Tak for indsatsen - det er værdsat. 
Det må være rigtig øv at være jer lige nu. 

af Mette Simonsen

@Betinna Lauge Foged - Vi har desværre ikke mulighed for at annullere din kørsel. Hvad er dit kundeforholdsnummer?

 

Betinna Lauge Foged
CONTRIBUTOR **
af Betinna Lauge Foged

Jeg har lønforholdsnummer 1130, den skal heller ikke annulleres, den skal igennem inden jeg kan behandle resten af medarbejderne. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Troels Risager Det var da så lidt. Vi er bare rigtig kede af, det er nødvendigt, for det betyder jo, vi har forstyrret jeres hverdag og planer, når tingene ikke kører, som de skal. Vi knokler på at fikse det, så vi snart kan komme ind i en normal rytme igen - sammen med jer. 🙂 

TinaSimonsen
CONTRIBUTOR *
af TinaSimonsen

Jeg har deadline i dag og har en simpel afvigelsesliste der har kørt siden 19.29. Mit kundenr. er 1206 og jobbet har nr. 25596. Er der mulighed for at få det kørt igennem hurtigere?

af Mette Simonsen

@TinaSimonsen - vi gør alt hvad vi kan får at få alle jobs igennem i dag. Vi kan desværre ikke give en tidshorisont eller ændre i køen. Men vi knokler for at få alt igennem! 

Linda-sm
CONTRIBUTOR *
af Linda-sm

Hej med jer,

 

Er der nogen status på køen?

af Mette Simonsen

@Linda-sm - Vi er her stadig og knokler for at få det hele med, der er dog stadig en del der skal igennem. Vi kan desværre ikke give en tidshorisont. Beklager ulejligheden!

Skonning
CONTRIBUTOR *
af Skonning

Hvornår kan man logge på Visma Løn igen. Kommer med besked om at siden ikke kan vises?

af Mette Simonsen

@Skonning - Visma Løn er åbnet, og man kan godt tilgå det. Har du evt. prøve at slette cookies?

Skonning
CONTRIBUTOR *
af Skonning

@Mette Simonsen, desværre det virker ikke.

Jeg får denne besked logon.bluegarden.dk var for lang tid om at svare.

hapi
EXPLORER **
af hapi (Opdateret ‎27-06-2023 07:37 af hapi )

Vi kan overhovedet ikke komme på hverken Visma HR eller Visma løn, og satte en lønkørsel i gang i går, så ved ikke om den er færdig 

Sanne Deichmann
CHAMPION **
af Sanne Deichmann

Måske er jeg lidt irriterende, men jeg har både kørt og tilbagekørt en lønkørsel og kørt en ny helt uden problemer her til morgen (og lige så hurtigt som det plejer at ske). Håber at I kommer på hurtigst. 

af Mette Simonsen

@Skonning @hapi  - Vi undersøger om der er noget på vores side. Men prøv gerne lige at slette cookies, incognito vindue. Vi åbner Hotline kl 8.00, så hvis i fortsat har udfordringer, så kontakt os der, så prøver vi at hjælpe jer.