Mine produkter
Hjælp

27.06 - Driftsstatus Visma Løn

af B_V_ (Opdateret ‎27-06-2023 19:26 af B_V_ VISMA )

Status kl. 19.25

Vi har med en række tiltag fået reduceret en del af ventetiden og oplever nu, at flere igangsatte kørsler bliver behandlet hurtigere. Vi overvåger selvfølgelig fortsat systemet nøje. Vi beklager virkelig den svingende hastighed i systemet i dag.

 

Husk, at Visma Løn er utilgængeligt fra kl. 20.00 - 21.30 pga. systemvedligehold. Igangsætter du en kørsel inden, vil den blive lagt i kø, også selvom systemet er lukket ned. Din kørsel vil blive afviklet, når vi åbner op igen. 

 

Vi vender tilbage med en ny status i morgen kl. 8.00 og takker for jeres tålmodighed og forståelse med dagens udfordringer.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Status kl. 16.15

 

Svartiden er desværre fortsat forlænget, hvilket vi beklager rigtig rigtig meget. Både vi og vores underleverandør arbejder på højtryk for at sikre afvikling af alle kørsler og overvåger samtidig systemet nøje. Pt. ligger alle kørsler sig i kø og afvikles som planlagt - dog med væsentlig forsinkelse. 

 

Vi vender tilbage med en ny status kl. ca. 19.30

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Status kl. 14.55

 

Vi arbejder fortsat målrettet og intenst på at løse udfordringerne med den øgede responstid. Vi har fuld forståelse for og er meget kede af de svære vilkår, flere kunder sidder med lige nu. 

 

Vi minder om, at Visma Løn er lukket i dag mellem 20.00 og 21.30, da vi har brug for at optimere løsningen. 

 

Ny status følger kl. ca. 16.30

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Status kl. 13.30

 

Vi må desværre konstatere, at systemet stadig er væsentligt langsommere end normalt. Vi er oprigtigt kede af de gener det medfører. Det er stadig vores absolut højeste prioritet at nedbringe svartiderne, og vi overvåger alle kørsler meget nøje. 

 

Vi opdaterer status igen kl. ca. 15.00

 

--------------------------------------------------------------------

Status kl. 11.30

 

Vi har desværre stadig meget lange svartider. Vi er rigtig kede af de udfordringer, det giver for dig. Vi gør alt, hvad der står i vores magt for at få afviklet kørsler hurtigst muligt, og vi lover at fortsætte, til vi er i mål. 

 

Hvad kan du gøre? 

  • Hvis du har rettelser til din lønkørsel, anbefaler vi, at du laver en supplerende lønkørsel fra på fredag, som alternativ til at køre lønkørslen tilbage og frem igen. På den måde vil du kunne få din lønkørsel hurtigere igennem. 
  • Vi vil også opfordre dig til at vælge dine jobs med omtanke. Kan du køre løn uden rapporter, og kan du minimere rapporter, der bestilles udenom lønkørslen, vil det også mindske belastningen. 

Husk, at vi har udvidet åbningstiden på telefonerne til kl. 16.00.

 

Status opdateres kl. ca. 13.30

-------------------------------------------------------------

 

Status kl. 8.00

 

Vi har i nat afviklet de kørsler, der var sat over i går. Skulle der have været en udfordring med din kørsel, så er du blevet kontaktet af os. 

 

Vi må stadig opfordrer til, at du afsætter rigtig god tid til dine jobs, da der desværre stadig kan forekomme lange svartider. Vi undskylder mange gange for de udfordringerne og det besvær, det giver for dig.

 

Det er vores topprioritet lige nu at nedbringe svartiderne, og vi arbejder på højtryk for at minimere disse. Vi overvåger selvfølgelig systemerne nøje og vil løbende give dig opdateringer. 

 

Sætter du en kørsel over pt. sættes den i kø som planlagt og kører igennem. 

31 Kommentarer
Margit Schwartz
CONTRIBUTOR **
af Margit Schwartz

Der er ikke sket indberetning til SkAT og der var heller ikke noget på kvitteringen fra Nets efter lønkørsel i går. 

af Mette Simonsen

@Margit Schwartz - Vi har lidt forsinkelse på dette job. De er på vej og i vil kunne se indberetninger og kvitteringer indenfor et par timer 🙂

MHansen
CONTRIBUTOR *
af MHansen

Er rekvirering af skattekort også ramt af forsinkelser?? 

beb21-Mosscopen
CONTRIBUTOR ***
af beb21-Mosscopen

Det er godt nok meget langsomt i dag .......

Betinna Lauge Foged
CONTRIBUTOR **
af Betinna Lauge Foged

Hvad er status på svartiderne i dag? Er det timer det tager at få det igennem for så skal jeg have fat i overførselsservice og anmode om udskudt levering til 13.30.

af Mette Simonsen

@Betinna Lauge Foged - det kan være en god ide at bede om udsættelse. Jeg ved ikke helt, hvor langt du er i dine processer, men vi har lange svartider i dag også.

af Mette Simonsen

@MHansen - vi undersøger om der skulle være noget på skattekort. Vi har ikke umiddelbart hørt fra andre i dag, men vi vender tilbage med det.

af Mette Simonsen

@beb21-Mosscopen  - ja vi beklager meget, der er desværre lange svartider i dag også!

Betinna Lauge Foged
CONTRIBUTOR **
af Betinna Lauge Foged

Jeg har heller ikke modtaget skattekort bestilt i går. 

Dijanna Hoffmann
CONTRIBUTOR **
af Dijanna Hoffmann

Jeg har haft en lønkørsel med rapporter igang siden 09:54 hvornår kan jeg forvente at denne er færdig?

 

af Mette Simonsen

@Dijanna Hoffmann - vi kan ikke give en tidshorisont på de enkelte kørsler, men vi har desværre lange svartider i dag. Vi beklager meget!

beb21-Mosscopen
CONTRIBUTOR ***
af beb21-Mosscopen

Lønkørsel sat i gang kl 9.32 - hvornår kører den igennem?

af Mette Simonsen

@beb21-Mosscopen - Vi kan desværre ikke give en tidshorisont på de enkelte kørsler, men vi har desværre lange svartider! Vi beklager meget de gener det medfører....

ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***
af ANNP_tek

Tager det også lang tid at godkende lønnen?

Jeg har godkendt min lønkørsel men afventer at kunne godkende afregningen (firma 1178).

af Mette Simonsen

@ANNP_tek - ja desværre er det alle jobs i systemet, der tager lang tid. Så vær meget opmærksom på deadlines. Vi beklager ulejligheden!

Dijanna Hoffmann
CONTRIBUTOR **
af Dijanna Hoffmann

@Mette Simonsen Hvordan skal vi være opmærksomme på deadlines når der ingen ting sker? Min deadline er i morgen inden kl. 8:00 da vi har disponibel dato d. 29-06-2023.

 

af Mette Simonsen

@Dijanna Hoffmann - Vi anbefaler, at man starter kørsler i god tid, og evt. er opmærksom på ,om der kan blive behov for at bede om udsættelse hos Mastercard. Vi er obs på alle kørsler og ligesom i går, så går vi ikke hjem før alle er igennem. Jobs kører, men langsomt. Hvis noget bliver afbrudt sørger vi for at kontakte jer. Vi beklager denne situation!

ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***
af ANNP_tek

Så er lønnen godkendt.

Hvad med overførsler til e-indkomst mv., er der også forsinkelser her?

bra1
CONTRIBUTOR *
af bra1

Hej

Jeg har sat lønkørsel igang kl. 9.06. Ud for "bogføringsbilag"  står der under status afbrudt kl. 11.

Skal jeg gøre noget eller kører den lønkørslen færdig? 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

Hej @ANNP_tek - vi forventer ikke, der er forsinkelser på e-indkomst m.m. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@bra1 - kan du ikke ringe ind på 88 97 97 00, så kan vi tjekke op på den 🙂 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB (Opdateret ‎27-06-2023 13:13 af RikkeJB VISMA )

@MHansen  & @Betinna Lauge Foged  Der kan være forsinkelse på få skattekort, men det er ikke en generel udfordring. Er det stadig en udfordring for jer? I er velkomne til at ringe ind på 88 97 97 00, hvis I har brug for hjælp eller flere spørgsmål 🙂 

MHansen
CONTRIBUTOR *
af MHansen

@RikkeJB Tak, men mine skattekort er gået igennem nu.

MZM
CONTRIBUTOR *
af MZM

Gløder det også når den er stoppet midt i kørslen? Jeg kan ikke slette eller trække den tilbage og jeg har bare sat en lønkørsel kun med lønsedler over - det er nu over 2 timer siden!? Kan I tjekke om den skal slettes eller??

Tak 🙂

af Mette Simonsen

@MZM - Vi har lange svartider lige nu, så det kan godt passe, at den står stille lige nu. Vi har øje på alle jobs, så medmindre der står afbrudt, så kører jobbet. 

 

Vi vil sørge for at alle jobs kommer igennem i dag!

Stine_AJV
CONTRIBUTOR **
af Stine_AJV

Hvad er status på at systemet kommer op i aften?

GeorgiosS
CONTRIBUTOR *
af GeorgiosS

Den kjører nå !

af Mette Simonsen

@Stine_AJV - der har været lukket pga. et servicevindue, men der skulle gerne lige være blvet åbnet.

HTang
CONTRIBUTOR *
af HTang

Jeg satte lønkørsel i gang i går morges og den var færdig i går eftermiddags. Der gik jeg ind og godkendte lønnen og den er ikke færdig endnu.... jeg mangler således stadig at godkende overførslen før alt er godt og jeg har kun til kl. 8.00 i dag, da lønnen skal udbetales i morgen. Hvad gør jeg?? Hvis ikke den bliver færdig, udbetales lønnen så bare en dag senere selvom jeg har valgt d. 29.?

af Susanne Persson1

Godmorgen

Kan du ikke lige skrive dit tlf nr så ringer jeg dig op

HTang
CONTRIBUTOR *
af HTang

Tusind tak. Det er 42720004.