Mine produkter
Hjælp

29.06 - Driftsstatus Visma Løn

af B_V_ (Opdateret ‎29-06-2023 16:51 af B_V_ VISMA )

Status kl. 16.50

 

Vores underleverandør har dybt beklageligt haft et større servernedbrud, som medfører ekstremt lange svartider på Visma Løn. Vi er utrolig kede af situationen og bevidste om de problemer og frustrationer, dette giver. Vi er i tæt dialog med vores underleverandør og arbejder i døgndrift på at finde en løsning.

 

--------------------------------------------------------

Status kl. 12.50

 

Visma Løn er fortsat meget belastet. Jobs lægger sig i kø, men afvikles meget langsomt. Vi overvåger de enkelte kørsler særdeles tæt, og er yderst opmærksomme på og kede af de udfordringer, det giver dig. 

 

Hvis du har nogen former for spørgsmål, så kontakt endelig vores support på 88 97 97 00, så vi kan rådgive og vejlede dig. 

 

Ny status følger kl. ca. 15.45

 

-------------------------------------------------------------------

Status kl. 11.25

 

Vi må desværre konstatere at presset på systemet stadig er meget meget stort , men vi arbejder på højtryk for at få afviklet de mange jobs,  der ligger i kø. Vi er utrolig kede af situationen og lover, at vi gør alt, hvad der ligger i vores magt for at løse dette. 

 

Skulle du ikke have godkendt løn endnu, skal du ringe til os på 88 97 97 00 , så vi kan rådgive dig bedst muligt. 

 

Vi vender tilbage med en status kl. ca. 12.30

------------------------------------------------

Status kl. 10.30

 

Belastningen på systemerne er fortsat meget stor med lange svartider til følge. Vi underskylder meget for de udfordringer, det giver for dig. Det er vores absolutte topprioritet at nedbringe svartiderne i systemet, og vi arbejder på højtryk sammen med vores underleverandør for at finde en løsning. 

 

Vi vender tilbage med en status kl. ca. 11.30

 

-----------------------------------------------------

Status kl. 9.15

 

Vi har fortsat rigtig meget kø og meget lange svartider i systemet. Vi arbejder på højtryk for at nedbringe dem, og overvåger systemet nøje. Vi er meget meget kede af de gener, som de lange svartider medfører. Vi anbefaler derfor, at du ikke sætter rapporter i gang pt., da det vil belaste systemet yderligere. 

 

Vi opdaterer status kl. ca. 10.15

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Status kl. 8.05

 

OBS !- En del oplever forsinkelse på engangskoder via mail. Vi anbefaler evt. at ændre til SMS, da dette bør virke hurtigere.

 

Der er desværre rigtig mange jobs i kø her fra morgenstunden, hvilket betyder lange svartider. Vi arbejder intensivt for nedbringe ventetiden og overvåger alle jobs. Såfremt der skulle være udfordringer med dit job, tager vi direkte kontakt til dig. Vi er også i dialog med Mastercard vedr. afleveringsfrister. 

 

Har du spørgsmål, er du selvfølgelig meget velkommen til at ringe til os. 

 

Vi undskylder mange gange for de udfordringer, de lange svartider giver.

 

Vi opdatere status kl. ca. 9.15

61 Kommentarer
Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej

Jeg modtager ikke en engangskode til logind, er det også en udfordring der?

 

mvh

Hilde

af Mette Simonsen

@Hilde 1234 - det har vi ikke hørt, men vi undersøger lige om der skulle være udfordringer med det.

DSNCBOD
CONTRIBUTOR **
af DSNCBOD

Vi har samme problem, der kommer ikke nogen engangskode

Helle Valso
VISMA
af Helle Valso

Hej, kan I prøve at vælge til mail i stedet og se om I kan komme på den vej 🙂 Tak.

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej Helle

Jeg får den altid på mail, det er den der ikke kommer hos mig.

 

mvh

Hilde

DSNCBOD
CONTRIBUTOR **
af DSNCBOD

Hej Helle, jeg har sat op til at det er mail som jeg skal modtage engangskode fra Vh Charlotte

DSNCBOD
CONTRIBUTOR **
af DSNCBOD

Ændrede den til sms og det virkede, så det var bare den omvendte verden 🙂 Vh Charlotte

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Har forsøgt SMS og den virker, så det er mailen der ikke kommer  🙂

mvh

Hilde

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

Hej @DSNCBOD @Hilde 1234 - vi undersøger lige, hvor det er, kæden hopper af. Jeg finder lige et link, I kan klikke på for at få en ny kode. Vi vender tilbage så hurtigt som muligt! 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@DSNCBOD @Hilde 1234 - tusind tak for at finde et hurtigt fix selv! 😅🙌 Men vi skal nok få løst loginkode via mail også. Vi giver lyd, når den er på plads. 

DSNCBOD
CONTRIBUTOR **
af DSNCBOD

der er kommet en del engangskoder på mail lige nu, så måske er der kommet hul igennem Vh Charlotte

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@DSNCBOD tak for status - det er godt at høre! 

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Nu er det også hul igennem her, der kommer engangskoder på mail 🙂

mvh

Hilde

Mia Jepsen
CONTRIBUTOR *
af Mia Jepsen

Hej

Jeg har en godkendelse af lønnen hængende siden kl. 8:04, jeg håber meget den snart bliver kørt igennem? Vil i kigge på den?

På forhånd tak

 

mvh

Mia Jepsen

af Mette Simonsen

@Mia Jepsen Vil du ikke kontakte os på Hotline på tlf. 88 97 97 00, så vi kan hjælpe dig bedst muligt?

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***
af Trine Jensen

Hej Visma.

Er I opmærksomme på at Jeres eget job "Fast afregning" ikke er afsluttet som sædvanligt og derfor ligger sig i køen foran vores godkendelser af lønkørslen?

Mvh Trine

(kundeforhold 1288)

PiaHauge
CONTRIBUTOR *
af PiaHauge

Hej Visma

 

Vi har samme problem, som Trine Jensen. Vores kundeforhold er 1586.

Når I at løse det inden kl. 11.00, hvor fristen er?

 

Mvh. Pia

Inge Villum
CONTRIBUTOR *
af Inge Villum

Hvad er status ? 

Jeg har en lønkørsel som har stået i kø siden kl. 8.14 til godkendelse. Deadline kl. 10.59.

af Mette Simonsen

@Trine Jensen  @PiaHauge  @Inge Villum  - Vi er opmærksomme på at Fast afregning hænger for nogle, vi er opmærksomme på det og arbejder på at få det igennem. 

 

Mangler du godkendelse af lønnen, der har deadline kl 10.59, skal i kontakte os, så vi kan guide jer bedst muligt.

 

Inge Villum
CONTRIBUTOR *
af Inge Villum

Jeg har ringet til jer, og fik kun den besked, at I arbejder på det.

Fik derudover besked på selv at kontakte Mastercard for udsættelse. Det burde I måske have oplyst om fra morgenstunden. 

Der har jeg nu siddet i ventekø i 12 minutter og er stadig ikke igennem.

 

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***
af Trine Jensen

Kan ikke komme igennem til Jeres Hotline.

Kan I her oplyse tlf nummeret til Mastercard så vi selv kan ringe?

af Mette Simonsen

@Inge Villum - det er også helt korrekt, at vi arbejder hårdt på at løse denne udfordring. Havde vi vidst fra morgenstunden, at vi skulle bede om udsættelse, havde vi selvfølgelig rådgivet dig om det. Det beklager vi meget!

af Mette Simonsen

@Trine Jensen - Jeg forstår ikke, at du ikke kan komme igennem til os, der er ingen kø på telefonerne. Vi sidder klar til at hjælpe på tlf. 88 97 97 00.

 

Mastercard kan kontaktes på dette telefonnummer 80 81 07 08.

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***
af Trine Jensen (Opdateret ‎29-06-2023 11:45 af Trine Jensen )

Hej Visma.

Nu har "Fast afregning" ændret status til oprettet - er dette bedre end startet, som den sagde før?

Jobbet har været igang siden kl. 06.02. Er det evt. noget i kan stoppe og køre efter godkendelserne?

 

Inge Villum
CONTRIBUTOR *
af Inge Villum

@Mette Simonsen nu skriver I i opdatering, at vi skal kontakte jer hvis løn endnu ikke er godkendt. Jeg talte med jer 10.40, skal jeg ringe igen ? Jeg har talt med Mastercard og bedt om udsættelse til 13.45, det koster et gebyr som jeg forventer I dækker.

Laila Kragelund
CONTRIBUTOR *
af Laila Kragelund

Nu har vi haft en godkendelse af en lønkørsel igang siden 7.38 i morges med udbetaling den 30.06.2023.

Vi har talt med supporten og Mastercard og fået udsættelse til 13.30.

Kan vi forvente at den er på plads inden, eller kan i evt. annullere lønkørslen ?

 

af Mette Simonsen

@Trine Jensen @Inge Villum @Laila Kragelund 

Vi vil meget gerne have, at I kontakter os på Hotline tlf . 88 97 97 00, da vi bliver nødt til at behandle og rådgive hver situation indidviduelt.

JaJo
CONTRIBUTOR **
af JaJo

Gør det nogen forskel hastighedsmæssigt, hvis man bruger systemet meget tidlig morgen? Eller ligger der så job fra forudgående dag i kø?
Jeg er klar over, at det også er mega frustrerende for jer - men puh ha, det er ikke sjovt at have en deadline
og navigere i det her langsomme system. Vi får ikke helt det vi betaler for - og bruger en masse ekstra timer.
Krydser fingre for at jeres underleverandør meget snart finder en løsning som udbedre problemet!

 

bra1
CONTRIBUTOR *
af bra1

Systemet har startet en "fast afregning" kl. 6.02. Der står fortsat Startet i status - skal jeg gøre noget eller kommer den igennem når der bliver mindre pres på?

mvh

Britta

af Mette Simonsen

@JaJo - vi forstår absolut de frustationer som i sidder med omkring deadlines. Vi knokler for at få systemet til at køre mere stabilt, men jeg kan ikke præcis sige, hvordan situationen er i morgen tidlig. Vi beklager meget de gener, som det medfører!

af Mette Simonsen

@bra1 - den kommer igennem, vi har øje på dem, så du behøver ikke gøre yderligere. Har du en lønkørsel eller andet, som står og venter, så må du meget gerne kontakte os på Hotline på tlf. 88 97 97 00!

Frydkjær
CONTRIBUTOR *
af Frydkjær

Det er virkelig under al kritik, at I ikke informere ud i morges, på mail, tlf. eller andet omkring Jeres udfordringer.

Vores løn (godkend afregning) blev godkendt af vores ledelse i Sverige i morges kl. 07.40. 

Jeg opdager så tilfældigt på vores bank kl. 12.30, at vores lønninger ikke er trukket!? Jeg finder driftstatus herinde og ser nu, at I har store problemer og flere har kontaktet mastercard med udsættelse, men I oplyser på driftstatus, at vi skal kontakte Jer først. Jeg ringer til Jer kl. 12.45 og får besked om, at det er for sent at ringe til Mastercard nu, men at I ringe tilbage efter I har set, hvad I kan gøre. 1 time efter ringer I og siger, at intet kan man gøre, da deadline var 10.59 hos Mastercard og at lønnen nu først kommer på mandag. Jeg ringer til mastercard bagefter og får afvide, at vi kunne have været kommet på "en udsættelsesliste" med firmaer som kunne få lønnen igennem i dag. De skulle bare have haft vores filer inden kl. 14. 
Vores er afsendt i Visma løn kl. 13.20, kan jeg se! Men fordi, at vi ikke er kommet på denne "liste" så er det ikke muligt og nu må alle medarbejdere vente med deres løn til mandag.
Hvordan kan det ske? Mastercard oplyser at I skulle have sendt info ud til alle om, at kontakte Mastercard omkring udsættelse. Vi har ikke modtaget noget info overhovedet og ej heller blevet spurgt, om vi ville på denne "udsættelsesliste", da jeg ringede kl. 12.45.

af Mette Simonsen

@Frydkjær Vi vil meget gerne i dialog med dig om din oplevelse. Vil du sende dit telefonnummer, så kontakter vi dig?

Frydkjær
CONTRIBUTOR *
af Frydkjær

Tænker at I allerede har mine kontaktoplysninger

af Mette Simonsen

@Frydkjær  - vi kan måske finde dig, hvis du oplyser dit kundeforsholdsnummer?

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Fast afregning låser systemet. Har kørt siden kl. 6.02 i morges. Er det noget I skal gøre noget ved, eller er det blot at læne sig tilbage og vente?

Dijanna Hoffmann
CONTRIBUTOR **
af Dijanna Hoffmann

Hej, Jeg har ikke mulighed for at kører en fremtidig lønseddel frem, da den bliver bremset af en fast afregning som har kørt siden i morgen 06:02. Hvornår kan jeg forvente at denne er færdig?

Jakob_Christensen
CONTRIBUTOR *
af Jakob_Christensen

Det er simpelthen under al kritik. Manglende information skal man lede længe efter. Vi fremrykkede lønkørslen en dag jf. Vismas anbefalinger om at starte en dag før pga. langsom system. Lønnen er godkendt den 28-06-2023 til disposition den 30-06-2023. Beløbet er stadig ikke trukket i banken. Kun en brøkdel af medarbejderne har fået lønseddel. Har forsøgt at ringe til supporten, med besked om man hører noget retur, men hører intet sker der. DÅRLIG SERVICE - DÅRLIG SERVICE, men tænker nok der kommer en faktura fra Visma om nogle dage. 

af Mille Lohmann

Hej Jacob_Christensen,

 

Vil du ikke dele dine kontaktoplysninger med mig: mille.lohmann@visma.com så kontakter jeg dig.

 

Mvh Mille 

 

af Mette Simonsen

@LGHansen @Dijanna Hoffmann 

Mht. til Fast afregning, så er vi i gang med at køre dem igennem. Der er ikke så meget i kan gøre på jeres side. Vi beklager de gener det medfører!

Nadja Strojeck
CONTRIBUTOR **
af Nadja Strojeck

Nu er der igen kørt en fast afregning her til morgen, som låser hele systemet.

Vi sad hele dagen i går og kunne ikke kører fremtidige lønsedler, hvis vi nu i dag også ikke kan lave arbejdet færdigt. 

 

Hvornår kan vi forvente at kunne udfører vores arbejde ordentligt igen? 

Ulla Madsen
CONTRIBUTOR **
af Ulla Madsen

Kundeforhold 1435 - Vi har også en fast afregning som er startet 5.40, der låser hele systemet. 

Hvornår forventer I den er kørt færdig? 

af Mette Simonsen

@Ulla Madsen - Hej Ulla, vi arbejder på højtryk på at få Fast afregning igennem. Vores forventning er, at det ikke kommer til at vare alt for længe. Vi beklager ulejligheden!

B_V_
VISMA
af B_V_

@Ulla Madsen Vi kan se at den er på vej igennem. Kontakt os gerne på Hotline på tlf. 88 97 97 00, hvis du har brug for yderligere. 

B_V_
VISMA
af B_V_

@Nadja Strojeck Giv os meget gerne et kald på Hotline på tlf. 88 97 97 00, så vi kan kigge på din sag og hjælpe dig videre. 

Ulla Madsen
CONTRIBUTOR **
af Ulla Madsen

Kundeforhold 1435 - Jobbet fast afregning er kørt færdig 8.31, men vi er stadig låst i systemet. Hvad skyldes det?

af Mette Simonsen

@Ulla Madsen - Det finder vi lige ud af 🙂

af Mette Simonsen

@Ulla Madsen - I har en efterregulering fra i går liggende som låser systemet. Kontakt os endelig, hvis vi skal hjælpe.

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***
af Trine Jensen

Hej Visma.

Vi og mange andre måtte bede Mastercard om udsættelse fordi at Visma's system ikke kunne afsende filerne rettidigt.

Vil I bekræfte at Visma eller Jeres underleverandør vil dække omkostningen for gebyret på 1.522,00 kroner?

Mvh Trine

B_V_
VISMA
af B_V_

Hej @Trine Jensen 
Hvis du ikke allerede har gjort det, så må du meget gerne kontakte os på Hotline på tlf. 88 97 97 00, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.