annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Fejl i visning af rest feriepenge. OBS: delvist løst

af Jesper Thomsen (Opdateret ‎12-02-2021 22:22 af Thor Lundehoj VISMA )

Efter januar-releasen er der opstået en fejl i visning af rest feriepenge på lønseddel på medarbejdere, der afholder ferie.

Værdien af afholdte feriedage nedskrives dobbelt på visningen af lønsedlen.

Hvis man trækker ferieregnskabet, er feriepenge korrekte. Dette er en ren visningsfejl, ved evt. fratrædelse sker der korrekt afregning mm.

Tidshorisont for løsning heraf vides endnu ikke, men der kigges på fejlen.

Vi beklager de gener dette pt. giver. 

Opdatering 20.01.21 kl. 15:00

Der er lavet en nød-release, så fejl i visning af rest feriepenge på lønseddel nu delvist er løst.

Det vil sige, at der i forbindelse med denne, nu kun er udfordringer med, at feriepenge ikke bliver nedskrevet ved udbetaling af feriekort.

Der bliver lavet en rettelse, så de udbetalte feriepenge, vil fremgå af saldi, og den forventes at komme op ved næste release.

17 Kommentarer
Susanne2505
CHAMPION *
af Susanne2505

Meldes der tilbage på denne mail når problemet er løst ??

Thu Nguyen
VISMA
af Thu Nguyen

@Susanne2505 

Opdatering 20.01.21 kl. 15:00

Der er lavet en nød-release, så fejl i visning af rest feriepenge på lønseddel nu delvist er løst.

Det vil sige, at der i forbindelse med denne, nu kun er udfordringer med, at feriepenge ikke bliver nedskrevet ved udbetaling af feriekort.

Der bliver lavet en rettelse, så de udbetalte feriepenge, vil fremgå af saldi og den forventes at komme op ved næste release.
Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234 (Opdateret ‎21-01-2021 09:05 af Hilde 1234 )

Har kørt den første lønperiode i 2021 på de 14 dags lønnede hvor feriedage til rådighed er meget større end den var på den sidste lønseddel i 2020 og det er ikke afholdt ferie, er det den samme fejl. ??

Det er fejl i både dage og beløb, uagtet om der er afholdt ferie.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Jeg har nu tjeket både ferieregnskabet og lønsedler og det ingen af delene der passer ???

Dorte Selmar
CONTRIBUTOR ***
af Dorte Selmar

Opdatering fra VISMA ønskes snarest....
I oplyser fortsat at der er fejl i jeres lange velkomsttale når man ringer til support - men efter jeres indlæg igår læser jeg at det kun er de, der anvender feriekort, der har problemet.

Men så bliver jeg bekymret, når jeg læser "Hilde 1234" ´s indlæg.

Lad os få en update.   På forhånd tak.

Thu Nguyen
VISMA
af Thu Nguyen

Hej @Hilde 1234 

Du må oprette en sag på det med medarbejdernr. så vi kan undersøge det nærmere.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Det er desværre ikke kun en medarbejder, der er mange, nogle med forskudsferie og andre kun med normalt optjening af ferie. Men i kan kigge i 1282.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Har oprettet en sag. Håber på et hurtig svar !

mv

Hilde

Thu Nguyen
VISMA
af Thu Nguyen

Hej @Hilde 1234 

For at vi kan undersøge det nærmere, må jeg bede dig om at oprette en sag og her angive de konkrete medarbejdernumre, som vi kan kigge på.

Du opretter en sag ved at klikke på 'Skriv til os i Visma Løn':  https://community.visma.com/t5/Support-Visma-Lon/bd-p/DK_EN_Visma-Lon_Support

Hvis det haster må jeg bede dig om at ringe ind til vores hotline på tlf. nr. 88 97 97 00. Vi har åbent kl. 8-17 til og med den 27. januar.

Venlig hilsen

Thu

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Lønnen er kørt, så den kan vi ikke gøre noget ved, men jeg går ud fra at det er en sag som i arbejder med lige nu, da det er jer selv der har informeret om at det er en fejl i visningen af feriesaldi på lønseddelen.

Og det sidder sikkert også andre med samme udfordring.

mvh

Hilde

Mona Rhiger
CONTRIBUTOR **
af Mona Rhiger

Ferieberettiget løn er fejl i december og januar, hvad er årsagen til fejlen?

Mvh 

Mona

Thu Nguyen
VISMA
af Thu Nguyen

Hej

Der er stadigvæk fejl. Der er visningsfejl på medarbejdere med feriekort. I kan se de rigtige saldi i rapporten 'Ny Ferielov Ferieregnskab'. 

Vi arbejder ihærdigt på at få løst det hurtigst muligt.

Venlig hilsen

Thu

Mona Rhiger
CONTRIBUTOR **
af Mona Rhiger

Den beregner så ferietillægget af den forkerte ferieberettigede løn. Det har den så gjort både i December og her i Januar.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej Thu

Er ked af at sige det, men det stemmer ikke det du siger, har lige hentet rapporten " Ny ferielov ferieregnskab" og den viser lige nøjagtid det samme som der står på lønseddelen og som er forkert.

mvh

Hilde

Diana1
CONTRIBUTOR *
af Diana1

I undersøger vel om fejlen er rettet for alle jeres kunder, ikke sandt?

af Anne Robertsen

👍

Storm1
CONTRIBUTOR ***
af Storm1

Hej

Jeg oplever stadig fejl vedr. antal feriedage på januar lønsedlen.

Jeg har oprettet sag, men fik hjælp af en konsulent, men jeg mener stadig ikke at problemet er løst.

Kundeforhold 2055 ,En medarbejder 79234, har 0 dage gammel ferie tilbage, men 4,90 nye feriedage.

Han bruger 6 feriedage og bliver rigtig nok trukket for de 4,90 + egenbetaling for 1,10 dag.

Hvorfor står der så at han stadig har 4,16 dage tilbage på lønsedlen?

Jeg håber I løser det inden vi skal køre løn i næste uge 🙂

Hvorfor bliver de ikke brugt i stedet for at han skal betale for 1,10 dage?