annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Fejl ved afholdelse af feriedage hvor der er brugt både ny og gammel ferie

af Brina Vinge (Opdateret ‎13-02-2021 24:07 af Thor Lundehoj VISMA )

Der er pt. en fejl i opgørelsen af ferie for medarbejdere, som har afholdt ferie, hvori der indgår dage fra både gammel og ny ferielov. Gammel ferie vil være nedskrevet og nulstillet korrekt, mens der kun er nedskrevet hele dage fra den nye ferie. 

Det betyder, at feriedage ikke er nedskrevet korrekt på medarbejderens lønseddel, og feriesaldo er ikke retvisende. 

I den forbindelse gør vi følgende:

• Vi sørger for at den nuværende fejl bliver korrigeret bagudrettet. 
  • Fejlen rettes hurtigst muligt i lønsystemet 

Vi vil informere her på Community Community, når rettelserne er foretaget. 

Vi beklager ulejligheden!

13 Kommentarer
ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***
af ANNP_tek

Vil det sige at mine lønsedler er forkerte for de medarbejdere der har afholdt ferie fra både gammlet og nyt ferieår?

Jeg kørte løn onsdag...

Heidi Hasselstrøm
CONTRIBUTOR *
af Heidi Hasselstrøm

Vores dage stemmer på lønseddel, men feriesaldoen passer ikke på de medarbejdere der har fået udbetalt ny ferie i oktober og november. Det gør ingen forskel om der er udbetalt hele eller halve dage af ny ferie.

LJU
CONTRIBUTOR **
af LJU

Ja - jeg kan se at den nedskriver både gamle og nye feriedage - 😞  ser frem til en stor julegave fra Visma, som undskyldning for de prøvelser vi har været igennem 🙂 🙂

Lene F M Sørensen
CONTRIBUTOR ***
af Lene F M Sørensen

Saldoen i Visma HR stemmer ikke overens med saldoen på lønsedlen vedr. gl. restferie. Det er korrekte antal står på lønsedlen, men i Visma HR står der 2,08 for lidt dage ??

Lene F M Sørensen
CONTRIBUTOR ***
af Lene F M Sørensen

Hej igen

Nu har jeg lige taget nogle stikprøver på dem der har gl. ferie tilbage. Det ser ud til, at der bliver fjernet 2,08 feriedage fra gl. ferie. Det er virkelig noget skidt og bestemt ikke noget der falder i godt jord hos mine kollegaer. Håber det bliver rettet meget hurtigt.

PiaSkovAndreasen
CONTRIBUTOR ***
af PiaSkovAndreasen

Stemmer ferieregnskaberne?? her tænker jeg både på det gamle og det nye regnskab??

Altså - er det udelukkende saldi på lønsedler, der er forkerte???

Lene F M Sørensen
CONTRIBUTOR ***
af Lene F M Sørensen

Ferieregnskaberne stemmer - saldo på lønsedler stemmer med ferieregnskaberne.

Som jeg skrev før er det Visma HR, der viser 2,08 for lidt i totalen.

af Anja Bogaerdt

Hej Lene

Visma HR saldi opdaterer først saldoen med 2,08 til den 1. december, da feriedage optjent i novemer først må bruges fra 1. december.

Lene F M Sørensen
CONTRIBUTOR ***
af Lene F M Sørensen

Det er faktiske mange - nok alle, at  Visma HR  viser forkert saldo på

Lene F M Sørensen
CONTRIBUTOR ***
af Lene F M Sørensen

Okay - jeg ser på det i morgen - tak for info

Tina Vesterholm
CONTRIBUTOR **
af Tina Vesterholm

Denne fejl opdagede jeg heldigvis inden lønkørslen. Brugte en lørdag på at ændre fra afholdelse af ferie til afholdelse af feriefri, hvor dette var muligt. Problemet opstår, når medarbejderen skal anvende både af den gamle og den nye feriekvote og af dem, havde jeg heldigvis ikke så mange. 

Jeg forsøgte at ringe til VISMA omkring dette problem, men der var lang kø, så jeg opgav. Glæder mig til at problemet er løst så kan jeg få registreret de sidste feriedage for oktober.

Jeg er lidt skuffet over VISMA, havde ikke forventet så mange fejl, ser frem imod et nedslag i regningen for december.  

Susanne123
CHAMPION *
af Susanne123

Kan i oplyse om det vedrører alle?

Jeg har en medarbejder der har hold én ferie dag i november og den brugte 0,64 feriedag af gammelferie og 0,36 feriedag fra ny ferielov - det står fuldstændig korrekt på lønsedlen og saldo for ny ferie er korrekt. Så jeg bliver jo lidt forvirret når jeg ser sådan en status 🤔

af Thor Lundehoj

Hej med jer,

Denne udfordring er nu blevet løst. Den var med i releasen igår.

I ønskes en rigtig god dag,