annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Følg med: Nyt om ferieloven i Visma Løn (opdateret 25. marts)

af Brina Vinge (Opdateret ‎25-03-2021 15:56 af Isabella Serritzlev VISMA )

Community har altid åbent, og her kan du ofte finde svar på dine mere generelle spørgsmål. Ferieloven i Visma Løn er et godt eksempel på et område, hvor vi oplever  mange spørgsmål. Derfor er det også vigtigt for os, at du føler dig velinformeret og kan finde svar. 

Du finder en oversigt vedhæftet i bunden af artiklen

Få indblik i vores proces

Vi modtager ikke kun spørgsmål men også forslag til Visma Løns understøttelse af ny ferielov. Derudover får vi hele tiden mere indsigt i jeres brug af systemet, som gør os klogere på, hvad der kan optimeres. 

Med afsæt i alt dette har vi lavet en oversigt, hvor du kan få overblik over de generelle spørgsmål og indsigt i de områder, vi  løbende arbejder på. 

Det kan du finde svar på

Selvom den nye ferielov trådte i kraft sidste år fylder den stadig meget både for dig og for os. Du bliver løbende mødt af scenarier omkring ferie, der har fået ny karakter under den nye ferielov, som giver mange førstegangsøvelser. Derfor er den også stadig et af vores fokusområder. 

Mange af jer sidder med de samme spørgsmål eller udfordringer. Derfor er det også dem, du kan finde i oversigten - der fremgår altså ikke individuelle sager.

Husk at følge med i vores releases

Husk, at du altid kan finde mere detaljeret information omkring de ting, vi udvikler på i release dokumenterne. Dem deler deler vi løbende her »

Husk også at tilslutte dig vores nye område på Community ‘Drifts- og releaseinformation’. Læs mere om det nye område her.

Du finder oversigten i PDF'en herunder. Oversigten opdateres løbende. 

8 Kommentarer
PernilleT
CONTRIBUTOR ***
af PernilleT

hej med jer,

vedr. udbetaling af ferietillæg - jeg var sikker på at ferietillæg ville blive udbetalt i maj og august, da jeg så forledendag var inde og lave en fremtidig lønseddel for maj kom der intet fereitillæg med ud på lønsedlen, men det gjorde der derimod på april lønsedlen -  jeg skrev med jeres lille robot og en medarbejder og fik at vide at det var i april pengene  udbetales.

Nu har jeg lige printet Nyt-om-ferieloven-i-Visma pr 01.03.2021 Der står som jeg også mente at ferietillæget udbetales 2 gange årligt. Når man går ind i opsætningen står der også T for udbetaling af ferietillæg i april - er I ikke lige søde at følge op på det, for det er da meget rodet - og vi vil gerne melde det rigtige ud til vores ansatte.

God dag

Pernille

Helle Valso
VISMA
af Helle Valso

Ferietillægget skal udbetales to gange med maj lønnen og august lønnen. Vi har ikke fået ændret denne udbetaling til ny ferielov, men får det med i vores release til april, så vi skal nok sørge for at det lovpligtige ferietillæg bliver automatisk udbetalt to gange årligt. Så du må lige vente til efter påske med at prøve igen. Følg med på vores hjemmeside med release informationer for her vil vi skrive når det er rettet.

PernilleT
CONTRIBUTOR ***
af PernilleT

super tak for hurtigt svar, husk lige at give besked til dem der svarer sammen med Robot Mads, for fik den 9. marts denne besked:  ( se neden for) - ved der er rigtig mange regler 🙂 og vi er heldigvis ikke nået til ubetalingen endnu 😉 god weekend Pernille

Som standard sker udbetalingen af ferietillægget med april-lønnen. Udbetalingen aktiveres ved at vælge ikrafttrædelseskode T på den relevante kørselsselektion. Hvis du ønsker, at udbetalingen skal ske på et andet tidspunkt, kan du ændre det på kørselsselektionen.

Du skal tilpasse kørselsordren, hvor ferietillægget ikke ønskes udbetalt med april-lønnen. Dette gøres således:

1️⃣ Gå til menupunktet "Lønadministration" og vælg "Kørselsselektion" 2️⃣ Angiv den ønskede kørselsordre 3️⃣ Klik på "FInd" 4️⃣ Vælg "Ikrafttrædelseskode" i højremenuen 5️⃣ Dobbeltklik på T 6️⃣ Klik på "Slet"

Du skal tilpasse kørselsordren, hvor ferietillægget ønskes udbetalt. Dette gøres således:

1️⃣ Gå til menupunktet "Lønadministration" og vælg "Kørselsselektion" 2️⃣ Angiv den ønskede kørselsordre 3️⃣ Klik på "Find" 4️⃣ Vælg "Ikrafttrædelseskode" i højremenuen 5️⃣ Klik på "Ny" 6️⃣ Opret ikrafttrædelseskode T 7️⃣ Klik på "OK"

Fik du svar på dit spørgsmål?

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Hej…

Vores ferietillægget i finanssektoren udbetales vel som det plejer – pr. 1. maj. Det fremgår af vores overenskomst §48, stk. 2. 😉

af Anne Robertsen

Ja, det er som det plejer

Charlotte Petersen
CONTRIBUTOR *
af Charlotte Petersen

Hej,

I henviser til en artikel under ny ferielov om ferie til elever, men linket er ikke aktivt.

Hvor finder jeg denne artikel og vejledning til hvordan der tilskrives ferie til elever.

af Isabella Serritzlev
Jeanne Marcussen
CONTRIBUTOR *
af Jeanne Marcussen

Som jeg har forstået det, får eleven tildelt et antal feriedage fra start af, og så skal der vel ikke være yderligere løbende optjening af feriedage tænker jeg. Hvordan skal det sættes op i Visma, så der ikke hver måned bliver tildelt flere feriedage?