Mine produkter
Hjælp

Forvent længere svartid i Visma Løn

af RikkeJB (Opdateret ‎23-06-2023 13:54 af RikkeJB VISMA )

Fredag d. 23/6 kl. 13.45

Jobs er kørt stille og roligt igennem i dag, og vi ser et godt flow i de jobs, I sætter over. Skulle noget ændre sig, skal vi nok holde jer opdaterede herinde. 

 

...

 

Opdatering kl. 21:00

Vi kan se, vi nu er igennem køen af jobs, og at øvrige jobs triller stille og roligt igennem. Desværre kan vi også konstatere, at systemet har en lavere tærskel for mange samtidige jobs end normalt, hvorfor vi forventer systemet vil køre langsomt igen i morgen i takt med, trafikken stiger. Vi monitorerer fortsat tæt, ligesom vi arbejder hårdt på at få bedre jobflow snarest muligt. 

 

...

 

Opdatering kl. 16.45

Vi har stadig jobs i kø og arbejder fokuseret på at få afviklet disse. Desværre er der fortsat ventetid, men vi overvåger systemet nøje og gør alt, hvad vi kan for at få afviklet alle jobs hurtigst muligt. 

 

Opdatering kl.15:00

Vi har genstartet serverne for at få sat mere skub i afviklingen af jobs, men vi kan se, der ligger rigtig mange jobs - også mange gentagne jobs og rapporter, der bestilles uden om lønkørslen.

Disse jobs er med til at skabe kø for almindelige lønkørsler. Brug derfor øvrige jobs med omtanke, så vi giver lønkørsler mest mulig plads. 

 

Vi beklager den lange ventetid. Vi gør alt, vi kan for at få hastigheden op og sikre, lønkørslerne kører igennem. 

 

Vi giver en status igen kl. ca. 17. 

.....

 

 

Opdatering kl. 13.55

 

Der er fortsat mange jobs i kø, men trods lange svartider afvikles alle. Skulle et job blive afbrudt, vil vi kontakte jer. 

 

Vi arbejder selvfølgelig på højtryk for at optimere performance og overvåger nøje status for diverse kørsler. 

 

 

Opdatering kl. 12.30

 

Der er fortsat stor travlhed i systemerne, og vi ser, at køen støt bliver længere. Nogle af de jobs, I sætter i gang, ruller, men for jer ser det ud som om, at jobs ikke er igangsat. Vi kan også se, at flere af jer sætter det samme job over flere gange - sandsynligvis fordi I ikke kan se i systemet, at jeres job er sat i kø. Det giver desværre ekstra kø helt generelt.

Hvis I har mulighed for at køre løn uden rapporter, vil det hjælpe på hastigheden. Vi holder nøje øje med alle jobs, og giver direkte besked, hvis vi ser, noget fejler.

 

Vi giver en status igen kl. 14.

....
 
Opdatering d. 22/6 kl. 10.25
Jobs kører og lægges i kø, men det tager længere tid end normalt
 
I vil opleve, at jobs tager længere tid end normalt. Vi kan se, at de jobs, I sætter over, lægger sig fint i kø til afvikling, men det kan I desværre ikke selv se i Visma Løn, hvorfor nogle af jer har ringet ind og spurgt, om jobbet nu også er i gang. Det er de - der er bare mange jobs, og de ligger i kø, indtil de kører igennem.
Vi kan forsikre jer om, at vi overvåger alle kørsler, og skulle der ske en afbrydelse af et job, så vil vi kontakte den, der er ramt.
...
 
Opdatering 22/6 kl. 8.00
 
De lønkørsler, der lå i kø i går, er alle kørt igennem. Hvis du har bestilt rapporter i går, som ikke er en automatisk del af lønkørslen, så skal du danne disse igen. 
 
Har du behov for at sætte en lønkørsel over, anbefaler vi, at du går i gang i god tid, da der desværre stadig må forventes længere svartider. Vi holder selvfølgelig fortsat nøje øje med performance på systemerne. 
 

 

Opdatering kl. 0:45

 

Så er alle jobs afviklet. Vi beklager endnu engang ventetiden.

 

Opdatering kl. 23.25

 

De fleste jobs er nu afviklet. Vi giver en opdatering igen i morgen kl. ca. 8.00. Beklager de gener, nedbrud har forårsaget i dag. Tusind tak for tålmodigheden. 

....

 

Opdatering kl. 22.20

 

Servicevinduet er slut, og det er igen muligt at logge på Visma Løn og Visma HR. 

....

 

Opdatering kl. 21.30

 

Igangværende systemvedligehold forventes at slutte kl. 22.00, og det vil derefter være muligt at logge på Visma Løn og Visma HR igen. Vi giver besked herinde, så snart systemvedligeholdet er afsluttet. 

 

Vi holder stadig nøje øje med de sidste jobs i køen, indtil de alle er kørt igennem. 

 

Tak for jeres tålmodighed!

 

Ny status kommer så snart systemvedligeholdet er afsluttet (cirka kl. 22.00). 

 

------------------------------------

Opdatering kl. 19.15

 

Systemet kører stadig stabilt. Vi fortsætter selvfølgelig med at overvåge jobs, indtil de alle er behandlet.

 

Vær opmærksom på et kortere systemvedligehold, der starter kl. 20 for at optimere på systemets performance. Under systemvedligeholdet vil det ikke være muligt at logge på Visma Løn og Visma HR. 

 

Ny status kl. 21.30.

 

---------------------------------

 

Opdatering kl. 17.30

 

Vi ser i øjeblikket et bedre flow i behandlingen af jobs, men der er fortsat lang kø. 

 

Vi overvåger stadig og fortsætter med det, indtil alle jobs er kørt igennem.

 

Som tidligere udmeldt forventer vi en kortere periode med systemvedligehold for at optimere på performance. Systemvedligeholdet starter kl. 20.00. Jobs, der endnu ikke er kørt igennem i tidsrummet for serviceperioden, vil fortsat køre mens systemvedligeholdet pågår. 

 

Ny status kl. 19.15


--------------------------------------------

Opdatering kl. 16.00

 

Der er desværre stadig jobs, som ligger i kø. Vi overvåger selvfølgelig stadig disse nøje og kommer med en opdatering igen kl. 17.30

-----------------------------------------------

 

Opdatering kl. 14.45

 

Vi har for ca 1 time siden genstartet serverne på grund af et nedbrud, hvorfor mange af jer har oplevet, at jeres jobs stort set stod stille. Det beklager vi.

 

Serverne er nu oppe igen og vi kan se, der triller jobs igennem, men der er desværre skabt lidt af en kø. 

 

Vi er naturligvis OBS på performance og monitorerer nøje, om jobs skulle fejle. Bemærk, at ingen jobs er gået tabt, men oplever I fejl på jeres kørsler, kontakt os venligst på telefonen.

Vi giver en opdatering igen kl. 16.

 

 

kl. 12.40

Visma Løn kører desværre langsomt i dag, hvilket giver en del ventetid på jobs. Vi kan se, at jeres jobs kører igennem, men nogle af dem desværre en del langsommere end normalt.


Vi justerer på performance i vores service-vindue i aften, hvilket gerne skulle løfte hastigheden lidt. Desværre kan vi se, at der nok vil være træghed i systemet den næste tid, hvorfor vi anbefaler, I starter jeres lønkørsler og øvrige jobs i god tid.

 

Vi beklager ulejligheden. 

56 Kommentarer
LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Så nu er vi ude i, at anbefalingen igen siger 'Stå op og kør løn om natten' igen??


Lidt på bagkant at I skriver sæt lønkørslerne i gang i god tid. Det er for sent nu.

 

Kan du sige noget om hvornår I justere perfomance i aften? Kan de betale sig at logge på ved midnatstid, eller er det først fra i morgen tidlig det vil slå igennem?

rikkehansen
CONTRIBUTOR **
af rikkehansen

Det er simpelthen ikke godt nok, jeg har en direktør der skal godkende lønnen i dag og den har hængt siden 11.35!

Birte Olsen
CONTRIBUTOR ***
af Birte Olsen

Min har hængt siden 10:15 og var kun en forkørsel....... 😞

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Hvornår kan vi forvente at vores kørsler kører igennem. Jeg har en lønkørsel som jeg startede kl. 12.04 - den er stadig ikke kørt igennem

af Mette Simonsen

Hej alle

 

Vi kan desværre ikke give et tidsestimat på jeres kørsler. Vi kan igen sige, at systemet kører, men desværre langsomt.

 

Vi beklager ulejligheden!

 

Mette Simonsen

rikkehansen
CONTRIBUTOR **
af rikkehansen

man kan vel ikke sige at systemet kører når en lønkørsel efter 3 timer endnu ikke er færdig?

VV Payroll
CONTRIBUTOR ***
af VV Payroll

Hej @Mette Simonsen 

Jeg er godt bekendt at der kan forekomme længere svartid på systemet og at du ikke kan give et tidsestimat på vores kørsler. Vi kørte en løn frem kl.10.51, så jeg ved ikke om den evt. skal have et ekstra skub på KF1012.

PiaSkovAndreasen
CHAMPION *
af PiaSkovAndreasen

Jeg forstår, at performance er lav (nu her kl. 15.06) - men jeg kan slet ikke logge på lønsystemet, efter jeg blev smidt af!!!

Jeg skal senest godkende overførsler til bank i morgen kl. 10.59... forventes det er være oppe at køre, så det kan ske gnidningsfrit??? eller skal jeg forberede alle mine ledere på, at deres medarbejdere er rasende på fredag, når de ikke har fået løn til tiden?

Diana Maj
CONTRIBUTOR ***
af Diana Maj

Kære Visma

Tak fordi I prøver at få systemet til at køre igen, men nu må der snart ske noget i forhold til den ustabilitet, der efterhånden er mere reglen end undtagelsen. Det holder simpelthen ikke. Vi er alt for afhængige af, at alt kører optimalt.

rikkehansen
CONTRIBUTOR **
af rikkehansen

så man skal sidde og vente til 17.30 for at se om kørslen fra 11.35 er ved at være igennem?? kan I så garantere at det kører på det tidspunkt?

 

VAN
CONTRIBUTOR *
af VAN

Hej 

 

Kan man bare lade den køre og så være sikker på den går i gennem, I må da kunne se hvor mange der er i kø?

af Mette Simonsen

Hej

 

Vi har nu status kl. 17.30, vi kan ikke garantere, at alle jobs er kørt igennem der. 

 

Alle jobs står lige nu i kø, og vi har overvågning på, så vi holder øje med dem.

 

God dag 🙂

Mette Simonsen

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Startet kl. 11.41, den gik i gang 18.29, men hænger nu igen 18.31 

Hilde1234_0-1687371428913.png

 

Det bliver en lang nat 

Hilde1234_1-1687371428915.png

mvh Hilde

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Har I en ide om det tager 1 eller 5 timer?

kan I ikke lokkes til at skrive her inde når systemet er åbent igen?

Hvis man abonnerer på mail når der er nyt i tråden , så vil der komme en besked når det er oppe igen, så vi kan komme videre.

På forhånd tak.

 

 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@LGHansen , vi skal nok give lyd herinde, når servicevinduet er slut, og Visma Løn er åbent igen. Jeg skal nok spørge efter estimat på kørslen af de sidste job fra før service-vinduet på vores status kl. 21.15, og vende retur her ca. 21.30. 

CharlotteS
VISMA
af CharlotteS (Opdateret ‎21-06-2023 21:41 af CharlotteS VISMA )

Hej @LGHansen 

Vi har netop opdateret med en ny status, og vi forventer, at det vil være muligt at logge på Visma Løn igen kl. 22.00. Vi giver endnu en statusopdatering, så snart systemvedligeholdet er afsluttet.

Diana Maj
CONTRIBUTOR ***
af Diana Maj

Forventer I de sidste job afsluttet i aften? Jeg skal have endelig godkendt løn inden kl. 07.59 i morgen tidlig.

JND
CONTRIBUTOR ***
af JND

Mit job blev startet kl. 12.56 og står stadig og henter filer. Men i detaljer står at jobbet er afbrudt. Så hvad kan jeg regne med? Jeg kan ikke få lov at fortryde bestillingen. Hilsen Joan

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Diana Maj - vi holder øje med samtlige kørsler, og vi lover, alle jobs er kørt igennem i løbet af natten. Om det lige nås inden midnat tør jeg desværre ikke love, men vi går ikke hjem, før alt er kørt. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@JND Vi kan godt igangsætte afbrudte jobs efter endt servicevindue. Måske du kan skrive dit kundeforholdsnummer herinde, så vil jeg få udviklerne til at holde øje 🙂

JND
CONTRIBUTOR ***
af JND

@RikkeJB Tak for hurtigt svar. Job 1715, kundenr. 2242.

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Diana Maj - så er der åbent på Visma Løn igen 🙂 Beklager ventetiden i dag! 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@JND - vi kigger på det 🙂 

Diana Maj
CONTRIBUTOR ***
af Diana Maj

@RikkeJB tak, min løn er nu kørt og godkendt  🙂

af Mette Simonsen

@JND - din lønkørsel kører nu igen 🙂

 

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Endelig, min løn er lige kørt og godkendt 🙂

 

mvh

Hilde

Dansk Standard
CONTRIBUTOR **
af Dansk Standard

Jeg har også nu fået lønnen kørt og godkendt - det var dejligt. 😌

 

JND
CONTRIBUTOR ***
af JND (Opdateret ‎22-06-2023 10:35 af JND )

@RikkeJB Vores lønkørsel er netop gået igennem.

 

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Hej 
Er der stadig problemer med hastigheden? Jeg har lige annulleret en lønkørsel fordi jeg har tilføjelser hertil. Sådan en plejer at blive hurtigt annulleret - men den står bare og kører og der sker ikke noget. Jeg kan ikke komme videre før den er kørt tilbage. Kan I svare på hvor lang tid der vil gå?

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Janni_Lyngsoe - der burde være hul igennem. Er det stadig et problem? 

Camilla Vejlbæk
CONTRIBUTOR *
af Camilla Vejlbæk

Hvornår forventer i lønkørsler fra i dag er igennem, og tør man tilbageføre den hvis man skal lave flere rettelser inden juni løn godkendes?

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Det ser ud til at den nu er gået igennem 🙂

af Mette Simonsen

@Camilla Vejlbæk Vi kan ikke give et præcist tidsestimat på de enkelte kørsler, men vi har overvågning på, så hvis jobbet skulle gå i stå, bliver det genstartet. Det er dog ikke tilfældet, alt kører, bare langsommere end vanligt.

 

 

Camilla Vejlbæk
CONTRIBUTOR *
af Camilla Vejlbæk

Vil i anbefale man undgår at tilbage køre den, her når den endelig kommer frem? 
Tænker bare hvis jeg skal lave flere rettelser, men ved ikke om jeg tør i forhold til denne ventetid. 

 

Skal have lønnen godkendt i morgen og gerne sendt afsted til CFO i dag. 

JND
CONTRIBUTOR ***
af JND

Min lønkørsel blev gennemført inden deadline, men hos Nets/Overførselsservice kan jeg ikke se en kvittering. Kan I bekræfte at Vismas dataoverførsler til Nets nået frem i tide? Hilsen Joan (Kundenr. 2242)

 

af Mette Simonsen

@Camilla Vejlbæk Ring gerne ind til vores Hotline tlf 88 97 97 00, så kan vi guide dig bedst muligt i forhold til dine deadlines. Vi har ingen kø på telefonen lige nu 🙂

af Mette Simonsen

@JND Vi ved ikke hvor lang tid, der kan gå inden kvittering er klar hos Mastercard, men vi ser ingen grund til bekymring, når lønnen er gennemført inden deadline.

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Jeg har kl. 11.45 sat en lønkørsel i gang. Den er stadig ikke kørt igennem endnu. Synes ikke det plejer at tage så lang tid

af Mette Simonsen

@Janni_Lyngsoe -  vi oplever i øjeblikkket lange svartider på Visma Løn. Vi kan ikke give et præcist estimat, men vi har øje på alle jobs.

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Hej Mette. Tak for svar. Det er dog lidt frustrerende at det kører så langsomt. Det gjorde det også i går. Bruger en masse spildtid på at sidde og vente på at systemet virker igen. 

af Mette Simonsen

@Janni_Lyngsoe - Det er fuldt forståeligt - og også noget vi har fuld fokus på at optimere. VI beklager meget!

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

Mette kan I se hvor langt mit job er i køen, så jeg ca. ved hvornår jeg kan komme videre?

af Mette Simonsen

@Janni_Lyngsoe Desværre - det har vi ikke mulighed for at se. Jeg forstå godt din frustration, lige nu må vi give systemet lov at arbejde og så arbejder vi med performance optimeringer ved siden af.

AIP
CONTRIBUTOR **
af AIP

Er systemet ved at være oppe at køre igen ......?

 

Jeg har sat en tilbagekørsel over kl. 11.33, Det er 2 timer siden nu. Jeg har en chef der skal nå at gennemgå og godkende i dag

Hanne Andersen riwal
CONTRIBUTOR *
af Hanne Andersen riwal

Jeg har startet en lønkørsel den 22/6 kl 13.04 og den er ikke færdig, så der må stadigvæk være problemer

 

ahj
CONTRIBUTOR *
af ahj

@Hanne Andersen riwal mon der er forskel på, hvilken lønkørsel vi sætter i gang? Jeg startede en 13.05 og den var klar 13.33.

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

@ahj hvilken lønkørsel satte du igang? Jeg har sat en lønkørsel igang kl. 11.44 hvor jeg kun har bedt om lønsedler - den er ikke kørt igennem endnu

Hanne Andersen riwal
CONTRIBUTOR *
af Hanne Andersen riwal

min er Lønkørsel med rapporter.

 

ahj
CONTRIBUTOR *
af ahj

@Janni_Lyngsoe helt alm lønkørsel med rapporter

Janni_Lyngsoe
CONTRIBUTOR *
af Janni_Lyngsoe

@ahj ja man skulle tro at det var en kørsel der var lidt tungere at køre igennem. Det er i hvert fald ved at være pænt frustrerende at sidde og vente på