annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

LØST: Benyt ikke efterregulering i juli

af Jesper Thomsen (Opdateret ‎10-08-2021 13:21 af Helle Valso VISMA )

10. august 2021. Udfordringen med efterreguleringen er LØST og I kan igen køre efterreguleringer.

Vi har i øjeblikket fejl på efterreguleringer - lønart 4910 og 4911. 

Vi anbefaler derfor at I undgår efterreguleringer til denne måneds lønkørsel. Efterreguleringer vil fungere igen til næste lønkørsel (august). 

Du skal være opmærksom på om lønart 4910 og 4911 fremgår af efterregulering specifikation. 

Er disse lønarter ikke med i din efterregulering, kan du efterregulere, som du plejer.

Vi beklager fejlen.

20 Kommentarer
PernilleT
CONTRIBUTOR ***
af PernilleT

tak for Info 

kan du ikke lige skrive hvad 4910 & 4911 er for nogle lønarter 🙂

jeg skal ha fundet kataloget frem for at finde ud af hvad det er:)

god dag

Pernille

ChristinaS
CONTRIBUTOR ***
af ChristinaS

Hej

Hvad vil der ske hvis efterreguleringerne køres? Jeg har en del lønrettelser med tilbagevirkende kraft, og det danner jo efterregulering. 

Jeg ved ikke om det danner de nævnte lønkoder? 

af Susanne Persson1

Hej, du kan se når du har kørt efterreguleringen frem og køre en fremtidig lønsedddel om lønarterne er på.

ChristinaS
CONTRIBUTOR ***
af ChristinaS

Hej Susanne

Tak, det forstår jeg, men hvad hvis de er med og efterreguleringen skal med? 

Birgitte Petersen
CONTRIBUTOR ***
af Birgitte Petersen

Hvad er fejlen? Er det noget bagved eller er det en beregning?

Sara Frederiksen
CHAMPION *
af Sara Frederiksen

Hvad når nu man allerede har kørt nogle efterreguleringer? og jeg kan se på en fremtidig lønseddel at lønart 4911 er med på den? Det er dog ikke den lønart der er efterregulering på... 

af Susanne Persson1

Hej hvis ikke lønarten 4911 er på din efterregulering kan du godt køre efterreguleringen. Det er kun i de scenarier hvor lønarten er på efterreguleringen man ikke skal køre den. 🙂

af Susanne Persson1

Fejlen er bagved og det er noget omkring beregningen der er forkert. 

Trine Jensen
CONTRIBUTOR ***
af Trine Jensen

Kan ikke finde lønart 4910+4911 i lønartskataloget - kan I skrive hvad det drejer sig om?

af Susanne Persson1

Hej, dem kan du ikke finde i lønartskataloget da det er nogle lønarter systemet lægger ud på lønsedlerne. Men det omhandler ferie. 

Thu Nguyen
VISMA
af Thu Nguyen

Hej med jer

Lønart 4910 er en teknisk lønart, som kører inde bagved systemet, men som vises på efterreguleringen.

Lønart 4911 er den lønart, der vises på lønsedlen, når der afholdes feriedage fra Ny Ferielov. Det er ikke en lønart, der kan anvendes direkte, men den sættes i gang, når man bruger fraværskoden for ferie. 

Begge lønarter vedrører medarbejdere, som har ferie med løn.

Rigtig god dag 🙂

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Christensen

Når jeg ligger ferie ind på vores funktionærlign. medarbejdere som er timelønnet samt månedslønnet med de lønarter jeg har modtaget af jer se nedenstående :

Som lovet kommer her skriv mht. hvad du skal gøre når de funktionærlign. holder ferie.

Nye dage:       
- Reg fravær i fraværskode 40     
- Lønart 40012 bruges til at nedskrive antal feriedage  
- Lønart 40015 bruges til at nedskrive feriepenge beløb  
- Lønart 1181 bruges til udbetaling.    

Når jeg så bruger lønart 40012 nedskriver den også på beløbet (men jeg kan på ingen måde gennemskue hvordan den kommer frem til det.) Ydermere nedskriver den ikke dagene ?

Kim Schjøtt
CONTRIBUTOR ***
af Kim Schjøtt

Hvad nu hvis man arbejder med ferie i timer og dermed bruger lønarterne 4913-4914-4915.

Er de også ramt ???

af Susanne Persson1

Hej Sanne, jeg må bede dig om at ringe ind angående dit spørgsmål der  da vi bedre kan vejlede dig rigtigt. 🙂

ANNP_tek
CONTRIBUTOR ***
af ANNP_tek

Hvad så når man har en fratrædende medarbejder hvor der er efterregulering på 4910?

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Christensen

Jeg ringede til jer kl 09.30 og venter stadig på at blive ringet op 😉

c98120ksn
CONTRIBUTOR **
af c98120ksn

Er det stadig ikke muligt at godkende efterregulering på medarbejdere hvor 4910/4911 kommer med ud på efterregulerings-spec'en?

af Susanne Persson1

Nej desværre, det vil først blive rettet i august. Der vil komme mere information ud når vi ved hvornår og hvad der skal gøres. 

Birte Olsen
CONTRIBUTOR ***
af Birte Olsen

hvordan sætter jeg "flaget" op igen på en specifik medarbejder, som der skal eftereguleres på i august?

H_Vibjerg
CONTRIBUTOR **
af H_Vibjerg

Hej @Birte Olsen 

Du skal ændre noget på ansættelsesforholdet (f.eks medarbejer normtid), gemme, rette tilbage og gemme, så skulle personen gerne komme på i efterreguleringen igen.