Mine produkter
Hjælp

LØST: Lav hastighed i systemerne i dag

af RikkeJB (Opdateret ‎20-06-2023 09:59 af CharlotteS VISMA )

Opdatering kl. 17.00

 

Alle jobs er nu kørt igennem

 

Beklager de gener det har medført.

 

......

 

Opdatering kl. 14.45:

Vi har justeret løbende, for at øge hastigheden i Visma Løn, da systemet har været udfordret her til formiddag. Vi har desværre haft et par jobs, som har siddet som en 'prop' og sænket kapaciteten på vores servere. Vi mangler nu under 50 af de +10.000 jobs, der er kørt i dag. Vi beklager ulejligheden for de af jer, der har måtte væbne jer med ekstra tålmodighed i dag. 

Bemærk, at alle jobs, der ikke er afviklet, inden vores servicevindue, vil vi sørge for at få afviklet, ligesom I kan sætte jobs i gang, som I plejer. De vil dog først blive afviklet efter servicevinduet. 

 

Hvis I vil have hjælp til afvikling eller annullering af jobs, så kontakt venligst vores kundeservice. 

 

.........

 

Opdatering Kl. 11.15:

Visma Løn er fortsat langsom og vil forventeligt være det resten af dagen. 

Vi beklager. 

.......

Vi er opmærksomme på, at især Visma Løn kører langsomt i dag, og det beklager vi. Vi er i gang med en række tilpasninger, som desværre påvirker hastigheden på de fleste jobs. Vi håber, I kan have lidt ekstra tålmodighed i dag og beklager ulejligheden. 

 

Fortsat rigtig god fredag. 

21 Kommentarer
jlg
CONTRIBUTOR **
af jlg

Ikke særlig god timing, når vi sidder mange, der er ved at køre reguleringer ind..........

GitteMeyer
CHAMPION *
af GitteMeyer

Jeg holder med jlg - det var ikke smart!

Ann-Louise_Taxbøl
CONTRIBUTOR *
af Ann-Louise_Taxbøl

Jeg startede en lønkørsel kl. 09.09, som ser ud til at være frosset. Kan i køre den tilbage for mig, så jeg kan forsøge igen. Eller skal jeg bare have ekstra meget tålmodighed og se om den på et tidspunkt bliver færdig?

Brix
CHAMPION **
af Brix

Jeg har også en kørsel, der hænger - kan I annullere den, så mine ledere kan godkende det sidste?

 

P_Ekelund
CONTRIBUTOR *
af P_Ekelund

Jeg satte en lønkørsel over kl .10:11, og den har ikke lavet noget endnu... Det spærrer hele løn og HR systemet. Kan I annullere den, når jeg ikke kan gøre noget?

Klaus Ladekarl
CHAMPION **
af Klaus Ladekarl

Kundeforholdsnr. 1235

Jeg har en efterregulering igangsat kl. 10.58 som stadig ikke er kommet igang.

Kan i ikke annullere denne således den ikke spærrer for øvrige registreringer.

 

Med venlig hilsen

Klaus Ladekarl

HCH
CONTRIBUTOR ***
af HCH

Kære Visma.

Vil I ikke være venlige og informerer om større tilretninger i systemerne? Jeg er bekendt med releases kører 2 x om måneden og kan tilpasse mit arbejde derefter. Men det er dælme også vigtigt at der gives besked om det vi "ikke ved skal ske".  Det er ikke ok at jeres kunders planlægning skydes til hjørnet, når vigtige opdateringer belaster systemet.  Og de skal selvfølgelig ind, til gavn for alle.  Så information, information, information, tak. - og når I så er igang med opdateringer, så løbende information. 

Vi er i en ferietid, hvor tiden er presset for at nå at blive færdig, derfor er det vigtigt at I melder ud. 


Tak.

mvh

Hanne Christensen

 

 

 

jlg
CONTRIBUTOR **
af jlg

Jeg har nu ventet på at få gennemført en efterregulering siden kl. 10:20, men den hænger desværre stadig. Vil I sørge for at lukke den ned, så jeg kan komme videre i dagens tekst. PFT !

Birgitte_St
CONTRIBUTOR *
af Birgitte_St

Kære Visma,

 

Kom nu ind i kampen! 
Jeg skulle have sendt lønsedler til godkendelse inden ferien i dag kl. 11. Men min lønkørsel har hængt i 3 timer nu. Så retorikken må vist ændres fra længere svartider til total blokering af systemet for alle dem der har sat job i gang her til formiddag.
I lukker jeres support kl. 15 !
Hvad hvis systemet ikke er oppe at køre på det tidspunkt?
Og så vidt jeg kan se står der på driftsinformationer at: Fredag den 16. juni vil system (Visma Løn) dog være utilgængelig fra kl. 20.00 til midnat

Birte Olsen
CONTRIBUTOR ***
af Birte Olsen

Også i dag 21/6 kører lønsystemet ualmindeligt langsomt......

Andre, der har udfordringer?

 

PernilleT
CONTRIBUTOR ***
af PernilleT

enig 😞

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Også langsomt her

Maja4
CONTRIBUTOR *
af Maja4

Også langsomt. Ved vi om Visma er obs på problemet?

GMJ2020
CHAMPION *
af GMJ2020

Hej

Er jeg den eneste der ikke får en igangsat lønkørsel igennem idag ?

jh1966
CONTRIBUTOR ***
af jh1966

Utroligt langsomt 😞 satte lønkørsel over for 1 time siden. Stadig ikke færdig.

 

Sachse65
CONTRIBUTOR *
af Sachse65

også her, satte lønkørsel igang 11:12 og stadig ikke færdig

af Mette Simonsen

Hej alle

 

Vi er opmærksomme på det og arbejder på sagen.

 

Vi har overvågning på alle jobs, de kører, men dog langsommere end vanligt.

 

God dag  🙂

Mette Simonsen

rikkehansen
CONTRIBUTOR **
af rikkehansen

Hvad er status, hvornår kan vi forvente at systemet kører som normalt?

Anette Si
CONTRIBUTOR ***
af Anette Si

Savner også en status for hvornår systemet kører normalt.

 

af Mette Simonsen

Hej alle

 

I kan finde ny status her:

 

https://community.visma.com/t5/Driftsinformation-i-Drifts-og/Forvent-laengere-svartid-i-Visma-Lon-i-...

 

Vi beklager ulejligheden!

 

Mette Simonsen

Birte Olsen
CONTRIBUTOR ***
af Birte Olsen (Opdateret ‎21-06-2023 13:14 af Birte Olsen )

Hej - har I en status? min kørsel har hængt siden kl 10:15 ?